Finom koros Úri hölgy
Szöveges ítélet
Miért is a Marea?
Mivel 15 éve lakókocsizunk, de eddig csak kisebb nyomatékú benzines autókkal vontattam (Lancia Dedra 1,6 i.e. Opel Astra F 1,6 8V) és elérkezettnek láttam az idejét egy dízel vásárlásának.
Ami szóba jöhetett az a Passat, Audi A4, Octavia 1,9 TDI és a Ford Focus 1,8 TDDI, illetve a Lancia Lybra 1,9 JTD.
A VW csoport tagjai szép lassan kiestek a jelöltek közül, azért,mert amelyikben annyi a kilométer, mint Marea-ban az kétszer annyiba kerül, amelyik annyiba kerül, mint a Marea, abban meg háromszor annyi a kilóméter.
Ford, valahogy nem jött be.
Lancia-t egyszerűen azért nem, mert közben szembe jött ez a Marea, amiről addigra már nagyon pozitív véleményeket olvastam itt az oldalon.
A vizit:
Neten találtam rá, helyben volt, vonóhorgos, megtetszett első látásra. Ausztriából hozták be számlái megvoltak, tavalyi vizsgánál volt benne a számla szerint 131 324 Km, ráadásul megtaláltam az osztrák hirdetését is az autónak, ahol 141 285 Km-rel hirdették. Az előbbiekben leírtak és az autó állapota alapján is nagyon nagy a valószínűsége a valós futásteljesítménynek. Kipróbáltuk hidegen melegen pöccre indult, semmi füst, turbó rendben, aknából végignéztem, kaszni szinte kifogástalan, elöl két vékony lemezből hajlított lökhárítómerevítő, ami el van rohadva, azon kívül semmi. Féktárcsák, betétek szinte újak, fényezés, ABS, szervo, váltó, kuplung, kipufogórendszer, gumik, mind rendben, utastér szép, szakadásmentes. ELX felszereltség, sok extra, amik a klíma kivételével működnek is. Nagyon kényelmes, kezelőszervek kézre állnak, ülés és kormánymagasság állítható, kormány nagyon könnyű, a váltó pontos és olyan, mint a vaj. Röviden annyi, hogy nagyon jó vezetni. Az autó csendes, az utastérben a motor és a menetzaj elenyésző. Az autó meggyőző összképet mutatott.
Az eladó mindent intézett, a műszaki és a regadó a vételár része volt, névre írt forgalmival vettük át, így nem volt kérdés, hogy megvesszük-e. Mellette szólt az is, hogy volt már olasz autónk, amit 5 évig nyúztunk, szerettük, nem volt vele sok problémánk, bármikor és bárhova elmertem vele indulni. Ja és sokat nyomott a latban az is, hogy nem kellet hozzá hitelt felvenni. :)
Problémák a vásárlás előtt:
Az autó korából eredően ezeket a problémákat, szinte természetesnek veszem és bele lett kalkulálva a dologba az, hogy kell még rá költeni a vételár felett.
-Első kilincseket nem húzta vissza a rugó. WD40-el befújva, tökéletes azóta.
-Légzsák visszajelző világított, hibakód ki lett ütve, azóta megfelelően működik, szépen kialszik. Eladó fizette. Ez egyébként Fiat nyavalya.
-A klíma nem indul. Az autóban van egy klíma öndiagnosztika funkció, amit lefuttattam, nincs elektromos hibája. Kiderült, hogy egy klímacső volt kilyukadva, kidörzsölte a kasztni.
- Futómű kopogott, az eladó kicseréltetett egy lengőkart, saját költségén, de műszaki után még kopogott egy kicsit, ezért kicseréltettem rajta a keresztstabilizátor két gumiszilentjét.
Fél éve hajtjuk, napi használatban van,semmi gond nincs vele. Nagyon kényelmes, jó vezetni, jó a fogyasztása. A 750 kilós lakókocsit könnyedén húzza.
Hibalista
- Hibajavítás: - - - 1db lengőkar. Műszakira, forgalomba helyezéshez. Eladó fizette - - Kilincseket nem húzta vissza a rugója, ami WD40-el javítva lett. - - Légzsák visszajelző világított, hibakód kiütve, azóta rendesen működik. Eladó fizette. - - 2db keresztstabilizátor szilent, mert a vizsga után még koppant a futómű, 9600ft munkadíjjal együtt. A futómű tökéletes. - - Klíma: Az alucső csak gyáriban kapható 45 000Ft, de találtam olyan céget, aki javítja, így 8 200Ft-ból megúsztam. Cső kiszerelés visszaszerelés nyomáspróba, töltés 22 000Ft. Pollenszűrő 2 000Ft. - - - Nagy szerviz: - - Ezt nem hibajavításként fogom fel, hanem természetes megelőző karbantartásként. Használt autó vásárlása után, még akkor is megcsináltatom, ha az eladó bizonygatja, hogy megtörténtek a cserék.(Az alkatrészeket jelentős kedvezménnyel vettem.) - - - Komplett vezérlés csere, vízpumpával, gázolajszűrővel, munkadíjjal, 47 000Ft. - - Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, 21 000Ft saját magam csináltam. - -
Ide hordtam szervizbe
Nagy autószerviz Tatabánya. Megbízható, jól felszerelt, pontos, felkészült, becsületes csapat.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 141285 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Lancia Dedra 1,6 i.e. Opel Astra F 1,6 8V | Következő autója? | Talán valami újabb modell a Fiat dízeljei közül |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
