Átlagos kombi
Szöveges ítélet
A szüleim járgánya volt, de járt vele húgom is és én is. Vittünk vele padlót, járólapot, költöztettünk rokonokat, barátokat, szóval használtuk mindenre amire csak lehetett. Nem igazán szerettem, de Aput pl. alig lehetett lebeszélni róla hogy megint egy ilyen szekeret vegyen.
Ez a full fapad verzió volt, mégis jutott bele vastag, jó fogású kormány és gyári tárolórekeszes könyöklő, ami nagyon kényelmes. Ezek a Bravo-Bravában alapból nincsenek. A lenyitható lökhátíró jó dolog mert megkönnyíti a pakolást. Az egész autó kényelmes volt, a formája is tetszett mindenkinek. Szerintem a műszerfala volt a legszebb, látszik hogy Olaszok csinálták. Sajnos a hibalistán is :o(
A vezetési élményt el lehet felejteni. Nagyon kevés az 1.4-es motor ebbe az autóba. Kár pörgetni mert csak visít a motor, de ereje nem lesz több.
Három éves korában vettük óra szerint 60000km-rel. Egy vállalkozásé volt, volt rajta vonóhorog is, kaphatott rendesen. Utólag kiderült, hogy az eleje meg volt törve és nem tökéletesen lett összerakva, emiatt kidörzsölődött a hűtő --> csere. Aztán tíz éves korában gazdasági totálkárosra tört, leadtuk a roncsot, a biztosító meg fizetett. Nem sokkal később megtalált minket az új tulaj, aki már kilakatolva, talpraállítva vette meg az autót. Érdeklődött mikor volt vezérműszíj, stb. cserélve. Dobott egy hátast mikor kiderült hogy a derék kereskedő laza százezer kilométert állított vissza a kilométerórán.
Leginkább Anyu járt vele dolgozni. A rövid távok miatt nem nagyon volt ideje bemelegedni a motornak, ilyenkor 7,5 körül evett, de ha Bp-re bementünk akkor is, ha hosszabb távra mentünk akkor is. 5 személlyel, plafonig kitömött csomagtartóval autópályán 130-140-nel 8-at evett, ugyanígy megrakva és ponyvás utánfutót százzal húzva kicsit 8 liter fölött alakult a fogyasztása.
Az 1.4-es 12 szelepes motor szeret idő előtt megfeküdni a rossz kenés miatt, ezért inkább 15000km körül cseréltünk olajat a gyárilag előírt 20000Km helyett. Mindig Seléniát kapott. Egyszer elkezdte hogy indítás után csak 3-4 másodperccel aludt el az olajnyomás lámpája, de egy soron kívüli olajcsere ezen is segített, többször ilyen nem fordult elő.
Az alkatrész olcsó hozzá. Persze a többi autóhoz képest, nem a fizetésünkhöz viszonyítva.
Hibalista
- Hátsó lengőkar csapágycsere.
- A csomagtér ajtó nyitó mechanikája többször széthullott.
- Kuplungszerkezetet kétszer kellett cserélni mert elkoptak a lamellák végei. (Sachs szerkezet SKF kinyomócsapággyal)
- Néha nem aludt el a befecskendező visszajelző lámpája. Ilyenkor aztán volt aggódás hogy mikor áll meg az autó, de mindig ment. Az utolsó pár évben a hiba magától megszűnt.
- Alsó lengőkart gyakran kellett cserélni.
- A hátsó ablaktörlő motorját cserélni kellett.
- Szétpusztult a külső kilincsekről a gumi borítás.
- A gumis sluszkulcs felső íve letört, nem lehetett kulcskarikára tenni. A másolt kulcs 10000Ft, úgyhogy inkább beleolvasztottam a gumiba egy rézdrótot, aztán kapott rá fekete bőr huzatot. Szebb lett mint újkorában.
- Mindkét sluszkulcs kezdett nagyon elkopni, kicsit játszani kellett hogy el lehessen fordítani a gyújtáskapcsolóban. Pedig az ajtókat a riasztó távirányítójával nyitottuk / zártuk, és mégis...
- A vezérműszíj feszítő görgője kattogott, pár hét után az új is. Ez ilyen.
- A fűtéskapcsolók lámpái kontakt hibásak voltak. Nem foglalkoztunk vele, ütöttük ha nem világított.
- Gyújtókábeleket cserélni kellett.
- Egyszer haza kellett húzni az autót mert nem indult. Az akkusaru volt kontakt hibás. Hiába rángattam, kézzel nem tudtam megmozdítani, mégse adott át rendesen. Gyárilag elég vékony, hitvány kis saru van rajta.
- Egyszer egy nagy kátyúba hajtva berobbant a jobb oldali övfeszítő --> komplett öv csere. Még jó hogy légzsák nem volt az autóban.
- Tolatólámpa kapcsoló csere.
-
- Ezeken kívül csak kb. normális idő alatt elkopó alkatrészek voltak. (hátsó kipufogódob 9 évet kibírt, stb.)
-
Ide hordtam szervizbe
Legtöbbször otthon javítottuk.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ismerős Fiat szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiat Regata 1.9 turbo DS | Következő autója? | Toyota Corolla 1.3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
