A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Marea (1996-2002)

Marea Weekend 2.0 20V 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A praktikus kombi

Szöveges ítélet


Az autó: ez egy 1998ccm-is 5 hengeres, 2 literes, 20 szelepes kombi változat. Minden jó benne van, 4 tárcsafék, ABS, klíma, légzsák, 4 el. ablakemelő, stb....

Ami tetszik:
- mind a 4 ablak egy gombnyomásra magától lemegy
- eléggé kényelmes
- barátságos futómű, nem túl puha, de nem is túl kemény
- csöndes, de húzatáskor nagyon szép "Olaszos" motorhang
- óriási csomagtartó (500 liter az ablakig)
- osztott csomagtérajtó (nekem bejött)
- a csomagtértakaró nem zörög a tépőzárak miatt
- jó váltó (kicsit sprőd)
- állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal
- magasságban állítható kormány
- nagy oldalzsebek elöl-hátul az ajtókban
- a könyöklőben sok minden elfér
- központi zárra felkapcsoló világítás, és késleltetett kikapcsolás
- külső hőmérő (3 fokos figyelmeztetővel)
- automata jégtelenítés funkció klímával +ablak és tükör fűtéssel

Ami nem tetszik:
- csak a vezető ablaka jön fel egy gombnyomásra automatikusan
- gyenge fényszórók (nem vészes, de lehetne sokkal jobb is)
- kicsit rövid (nekem) kartámasz
- nincs pohártartó
- a kuplung hidraulikus, mégis meglehetősen "combos"
- a fekete fényezés lilás

Ezen kívül, amit tudok írni: a motor szerintem eléggé jó, a fogyasztása 9.5 liter/100 km (-5, -10 fokon 1-2 személlyel). Szerintem egy 2 literes 5 hengeres 147Le-s (108KW 6100 1/min), 186Nm (4500 1/min) nyomatékú Otto-motortól egy nagy kombi kasztniban (üres tömeg 1315kg) nem is rossz. (én a hegyekben lakom, városi dugó igazából nincs, de sok a szintkülönbség) A motor bár 10 éves konstrukció, a mai napig megállja a helyet, ez egy közvetlen benzin-befecskendezésű (3bar) DOHC motor változó szelepvezérléssel.

A fogyasztásról még egy szót: a gyári értékek a következőek: Város/90/120--> 14.3/7.4/9.9 liter 100 kilométerenként.

A 63 literes (ebből tartalék 7 liter) üzemanyagtartály elegendő.

A olajcsere periódus (5liter+szűrő) 20 000 kilométer.

A futómű egy kicsit zörög, de nem vészes.
Az első McPherson futómű, hát...... használható.
A hátsó futómű viszont kimondottan jónak mondható, rezgésszigetelt segédvázra szerelt, teljesen független, helytakarékos kerékfelfüggesztést kapott az autó.
A felfüggesztés kellemesen feszes, de nem túl sportos. Minden napi autózásra tökéletes.
Az egyenesfutása megfelelő, bár a tengelytávja nem túl nagy (2540mm).
A jármű hossza majdnem 4.5 méter, az első és a hátsó túlnyúlása jelentős, így nem túl jó "terepjáró", amin tovább ront a motort védő alsó műanyag burkolat is.

A belső tér barátságos, sok a finom tapintású plüss kárpit. Érthető, egyszerűen kezelhető kezelőszervekkel. Minden fontos funkció megvilágítva.
Nagyszerű "bajuszkapcsolókkal" és nagyon jó ablaktörlő fokozatokkal.(bár a hátsó egy kicsit idétlen)
A kormány nagyon jó fogású bőrkormány. A műszerfal teteje puha borítást kapott.
A váltó rövid utakon egy picit nehézkesen (inkább sportosan) jár, nincs gondja a hirtelen váltásokkal. A hátsó utasok fej- és lábtere nagyon bőséges.
A csomagtartó megfelelően nagy (500/1540 liter), a két oldalán gumipánttal felszerelt zárható tárolórekeszekkel ellátva.
A hátsó ülések osztva dönthetőek, melyek az ülőlap lehajtása után teljesen sík padlót adnak ahova közel 600 kilo terhet pakolhatunk be az osztva nyíló ajtón át. A csomagtér négy sarkában rögzítőfülek vannak. A szükségpótkerék a padló alatt kapott helyet.
Akinek ez a méret nem elég, az (ha az autón van vonóhorog) további 1400 kilogrammos utánfutót húzhat magával. Ha ez sem lenne elég, akkor a méretes tetősínen további 80 kg-ot cipelhetünk.

A belső térben 5 "csillár" van, elöl- középen kettő, a két hátsó ajtó mögötti "C" oszlopban egy-egy, s egy a csomagtartónál.

Az autót bátran ajánlom olyan embernek akinek nem gond a 10 liter körüli fogyasztás, szereti a sportos, de mégis nagy családias, jól kihasználható kombi karosszériát, de nem szeretne nagyon drágán autót venni. És nem fél az Olasz kocsiktól.

Nekem bajom még nem volt vele. (ABS kivéve, de az más autóknál is csinál ilyeneket /újraindítás után működik/)

Tél volt, hó is volt na meg jég a hó alatt és meredek lejtő, szó mi szó összetört. :-(

Hibalista

- Az ABS néha szórakozik (újraindítás után jó) - Ez a hiba megszűnt.

Ide hordtam szervizbe

Nem Magyarországra hordom.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 183000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Tipo 1.9 TD Következő autója? Valami nagyot
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Marea 1996

További ítéletek (106 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)