Remek kocsi
Szöveges ítélet
A Lineát megelőzően egy Punto-m volt, de ez előtt számos más Fiat is megfordult a családban korábbi Punto és Brava, 126P és egyéb Fiatok formájában, elég jól kijövök a Fiatokkal.
Nagyon meg vagyok elégedve a karosszériájával, jó az utastér és elég nagy a csomagtér is, ez volt az egyik fő ok, ami miatt lecseréltük a Puntót. A belseje a Dynamic felszereltséggel adott színvilággal kicsit sötétnek tűnt elsőre, de most már tetszik. Szépek a műszrerek és az egész műszerfal, és a nagy kedvencem a könyöktámasz. Két negatív sajátosságot tudok mondani, az egyik, a sebességváltó előtti pohártartó túl kicsi, hogy egy 0,5 l-es palack gond nélkül beleférjen, a Puntóba ugyanez simán befért. A másik, hogy a Fiat szerintem egyik autójában sem csinálja meg a több fokozatban állítható szakaszos ablaktörlőt. Ami VW, Opel és Suzuki esetében alapból adott, az a Fiatnál nem érdekes, sajnos.
Eredetileg nem tetszettek a lépcsőshátú autók, de nagyon kedvező áron adták ezt a kocsit, valamint nagyon szép a formája, így megvettük. A 30%-os árengedmény a Fiatnál még azt is lehetővé tette, hogy dízel autót vegyek, amire régóta vágytam, nagyon jó ez a kis 1,3-as dízel motor. Valóban igaz, amit mások is mindig elmondanak, hogy 1800-2000-ig lomha, de utána jól megindul, 2. 3. fokozatban nagyon jól lehet gyorsítani vele. Meg még 4-ben is, az van, hogy ügyesen kell fokozatot választani.
A fogyasztása számomra állati jó, kb. 5 liter, ez a fejlett technika zseniális. A Puntóban az 1,2-es 60-as motor 1242 köbcenti, ez 1248, tehát egyformák, de a dízel teljesítményben 90 lóerő, nyomatékban 200 Nm (az 1,2-es benzines motor pont 100 Nm, tehát a fele). Mindemellett a Punto 6-6,5 litert fogyasztott velem, a Linea meg csak 5-öt. Az utolsó indok a fogyasztás dícséretére, hogy a Linea 200 kg-val nehezebb, mint a Puntóm volt.
Mivel a kocsi csak 2 hónapos, nincs vele semmi gond, de pár apróságot összeszedtem, amit garanciában kicseréltetek:
- 2-3 rozsdás csavar a bal oldali ajtókban (talán a tárolásnál oda esett az eső?)
- az egyik szellőzőrostély eltört a műszerfalon, talán túl rideg műanyagból csinálták.
Nagyon jó a kocsi futóműve, teljesen lágy a rugózása, Budapesten közlekedni ideális vele. Én nem szoktam gyorsan kanyarodni, így a kanyartulajdonságok nem érdekelnek (majd ha egyszer megáll előttem egy jávorszarvas, akkor igen :-)).
A futóműhöz, és úgy általában a Fiat hátsó futóműveihez van egy negatív észrevételem, szerintem túl puhák, mint a Lineán is. Ha hátra beül 2-3 ember, vagy sok a cucc a csomagtartóban, akkor attól menet közben országúton 100 Km/h-nál már beleng a hátulja egy hosszabb úthullámon. Valószínűleg nem a teljes terhelésre van optimalizálva a rugózás feszessége, hanem az átlagos teherre, ezért van ez. Ugyanezt más Fiatokon is tapasztaltam.
Vagány a bicskaszerű Linea slusszkulcs, és végre továbbfejlesztették az olaszok a Fiat-szokást, hogy a csomagtér csak az utastérből vagy kulcssal nyitható: a távirányítóról is nyitható.
Még egy zárómondat az autókról, ami az olasz autókra talán fokozottabban igaz: nem kell meglepődni az apró problémákon, mert azok egyszreűen lekezelhetők, viszont ha a fontos dolgokra figyel az ember (olaj, folyadékok, keréknyomás, kopó alkatrészek), akkor a kocsi bőven az elvárt szint felett teljesít.
Hibalista
- Semmi, mert új
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | Fiat vagy Opel |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
