A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Linea (2006-2013)

Linea 1,3 Multijet Dynamic 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Remek kocsi

Szöveges ítélet

A Lineát megelőzően egy Punto-m volt, de ez előtt számos más Fiat is megfordult a családban korábbi Punto és Brava, 126P és egyéb Fiatok formájában, elég jól kijövök a Fiatokkal.
Nagyon meg vagyok elégedve a karosszériájával, jó az utastér és elég nagy a csomagtér is, ez volt az egyik fő ok, ami miatt lecseréltük a Puntót. A belseje a Dynamic felszereltséggel adott színvilággal kicsit sötétnek tűnt elsőre, de most már tetszik. Szépek a műszrerek és az egész műszerfal, és a nagy kedvencem a könyöktámasz. Két negatív sajátosságot tudok mondani, az egyik, a sebességváltó előtti pohártartó túl kicsi, hogy egy 0,5 l-es palack gond nélkül beleférjen, a Puntóba ugyanez simán befért. A másik, hogy a Fiat szerintem egyik autójában sem csinálja meg a több fokozatban állítható szakaszos ablaktörlőt. Ami VW, Opel és Suzuki esetében alapból adott, az a Fiatnál nem érdekes, sajnos.

Eredetileg nem tetszettek a lépcsőshátú autók, de nagyon kedvező áron adták ezt a kocsit, valamint nagyon szép a formája, így megvettük. A 30%-os árengedmény a Fiatnál még azt is lehetővé tette, hogy dízel autót vegyek, amire régóta vágytam, nagyon jó ez a kis 1,3-as dízel motor. Valóban igaz, amit mások is mindig elmondanak, hogy 1800-2000-ig lomha, de utána jól megindul, 2. 3. fokozatban nagyon jól lehet gyorsítani vele. Meg még 4-ben is, az van, hogy ügyesen kell fokozatot választani.
A fogyasztása számomra állati jó, kb. 5 liter, ez a fejlett technika zseniális. A Puntóban az 1,2-es 60-as motor 1242 köbcenti, ez 1248, tehát egyformák, de a dízel teljesítményben 90 lóerő, nyomatékban 200 Nm (az 1,2-es benzines motor pont 100 Nm, tehát a fele). Mindemellett a Punto 6-6,5 litert fogyasztott velem, a Linea meg csak 5-öt. Az utolsó indok a fogyasztás dícséretére, hogy a Linea 200 kg-val nehezebb, mint a Puntóm volt.

Mivel a kocsi csak 2 hónapos, nincs vele semmi gond, de pár apróságot összeszedtem, amit garanciában kicseréltetek:
- 2-3 rozsdás csavar a bal oldali ajtókban (talán a tárolásnál oda esett az eső?)
- az egyik szellőzőrostély eltört a műszerfalon, talán túl rideg műanyagból csinálták.

Nagyon jó a kocsi futóműve, teljesen lágy a rugózása, Budapesten közlekedni ideális vele. Én nem szoktam gyorsan kanyarodni, így a kanyartulajdonságok nem érdekelnek (majd ha egyszer megáll előttem egy jávorszarvas, akkor igen :-)).
A futóműhöz, és úgy általában a Fiat hátsó futóműveihez van egy negatív észrevételem, szerintem túl puhák, mint a Lineán is. Ha hátra beül 2-3 ember, vagy sok a cucc a csomagtartóban, akkor attól menet közben országúton 100 Km/h-nál már beleng a hátulja egy hosszabb úthullámon. Valószínűleg nem a teljes terhelésre van optimalizálva a rugózás feszessége, hanem az átlagos teherre, ezért van ez. Ugyanezt más Fiatokon is tapasztaltam.

Vagány a bicskaszerű Linea slusszkulcs, és végre továbbfejlesztették az olaszok a Fiat-szokást, hogy a csomagtér csak az utastérből vagy kulcssal nyitható: a távirányítóról is nyitható.

Még egy zárómondat az autókról, ami az olasz autókra talán fokozottabban igaz: nem kell meglepődni az apró problémákon, mert azok egyszreűen lekezelhetők, viszont ha a fontos dolgokra figyel az ember (olaj, folyadékok, keréknyomás, kopó alkatrészek), akkor a kocsi bőven az elvárt szint felett teljesít.

Hibalista

- Semmi, mert új

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Punto Következő autója? Fiat vagy Opel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Linea 2006 (2007)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)