Olasz formaterv, német minőség
Szöveges ítélet
- Olasz autóm még nem volt, eddig tartottam a minőségi problémáktól, de a céges Fiat Doblóink meggyőztek. 3-4 évesen mind kétszázezer kilométer felett van, de a meghibásodásaik eddig minimálisak voltak a használatukhoz képest. Ami a Line-t illetei, alacsony fordulaton nem húz túl meggyőzően, előzéshez harmadikig vissza kell kapcsolni. Ettől függetlenül nagyon jó autónak tartom. Semmi sem zörög az autóban, bár a kisebb úthibákon zajosabb a futómű. A beltér mérete és kényelme meggyőző, ugyan az ülések németesen kemények, de koránt sem fárasztó bennük az utazás. A végére még ide kívánkozik, hogy a megjelenés is, mert ugyan ez szubjektív vélemény, de szerintem szebb a konkurenciánál (pl. Renault Thalia régi és új modell is, Skoda Fabia Sedan, választásban a jó ár/érték arányon kívül szerepet játszott a külső Suzuki SX4 Sedan, Citroen C4 Pallas,stb.).
- UPDATE: Az autó napi használatban van, elsősorban munkába járásra használom. Naponta kb. 40km-t megyek vele Bp-en és az agglomerációban, javarész az M0-on. Még soha nem hagyott cserben a technika, bár egy esős hétköznap reggel munkába menet a gyorsforgalmi úton a töltéslámpa jelezte a generátor életének végét (előjele volt már korábban is, párás időben a csapágy indulás után mindig visított, bemelegedés után elhallgatott), de még így is eljutottam egy szerelőig. Mivel a generátor a motor alsó részénél a kerék mellett helyezkedik el, fokozottan ki van téve az elemeknek (eső, sár, hó, stb.). Ez az egy kellemetlen probléma merült fel eddig, a többi hiba tervezett szervizlátogatás alkalmával került orvoslásra. A 77LE-s motorteljesítmény finoman szólva sem tartozik az elismerésre méltó adatok közé :-), de a napi hosszabb távoknak és a 60-110 km/h-s sebességeknek köszönhetően kellően rugalmas lett a kezdeti gyengélkedést követően. A napi használatban nem érzem hiányát a plusz lóerőknek, de autópályán, vagy emelkedőn, főleg több személlyel vagy csomaggal hamar eléri képességeinek határát. Ilyenkor sem vállalhatlan a teljesítménye, de sok türelem és kitartás kell hozzá, hogy a kívánt sebességet elérje, főleg klíma használata mellett :-). A karosszéria számomra is meglepő módon még sehol nem indult bomlásnak, rozsdafoltot vagy kezdődő hólyagosodást sehol nem látok rajta, pedig nyolc éve csillaggarázsban parkol az autó. A kipufogórendszer kezd mostanában kicsit hangoskodni, de csak a katalizátor és a kipufogódob illesztésénél a tömítés égett ki jól látható módon. kipufogópasztával átmenetileg orvosoltam a dolgot, de előbb-utóbb a dobot is cserélni kell majd.
Hibalista
- A távirányítós központi zár néha nem működik. Kulccsal való egyszeri működtetés után a következő távirányítós nyitás-zárás már problémamentes (egy darabig). Háromezer km átlépése után a reggeli mínoszokban hidegindításkor a fordulatszám 3500-4000-ig felszaladt, csak a gázpedálra "rúgva" esett vissza a normál 1500-2000-re. Két-három hasonló reggel után már láttam, hogy nem egyszeri eset, szervízbe vittem az autót. Ott a fojtószelep állás jelét felülírták a számítógépén a kocsinak (kb.10 perc - garanciában), azóta ez nem fordult elő. - UPDATE: Az elmúlt nyolc év alatt a szokásos olaj-,szűrők- és gyertyacseréken, illeteve a vezérlésen kívül 40.000 km-nél toronycsapágyakat (16.000 Ft), 70.000 km környékén generátort (23.000 Ft), váltótartót (18.000 Ft) és első futómű szilenteket kellett cserélni (15.000 Ft). Egyáltalán nem volt nagy költség egyik javítás sem.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Autóméry Kft.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autó-Szum Kft.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane Classic | Következő autója? | Marad még egy ideig. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
