A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Linea (2006-2013)

Linea 1.4 8V Dynamic 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Megfizethető kényelem

Szöveges ítélet

Az autó vásárlása a kitűnő marketing eredménye, én egy akciós ajánlatnak dőltem be. Számomra kedvező feltételekkel tudtam az előző, hitellel terhelt autót kicserélni egy új Linea-ra, mindössze 8 nap alatt.
Céges autóként vezettem már Lineát, ugyanezzel a "nagypapás" motorral, így nem értek váratlanul a menetteljesítmények. A tervezett használat: 90% kisforgalmú országút, 5% város, 5% budapesti dugó. Más arányokkal mást válaszottam volna, de ide tökéletes lesz az 1.4 8V 77 lóereje. 80-90km/h között, kicsit odafigyelve egyáltalán nem elérhetetlen az 5.2-5.3 átlag, nekem jelenleg 1200 km után 5.4-en áll. Számításaim szerint a tervezett 5-6 év, évi 15-20.000 km azaz összesen mintegy 100.000 km használat alatt, nem hozná be egy takarékosabb motor a vételárkülönbözetet.
Az autó csendes, a műanyagok másfél év és céges használatban, váltott "nehéztalpú" vezetőkkel megtett 25000 km után sem zörögnek - vagy ilyen jó az összeszerelés minősége, vagy ennél több idő kell neki. Az üléskárpitok elég jól bírják, az ajtókárpitok kemény de nem kopogós műanyagok, persze karcolódnak de ebben az árkategóriában ez nem kirívó, ilyent tapasztaltam ezt már Passat-ban is.
Saját, jelenleg 1200 km-t futott autómban 80-nál (jó minőségű aszfalton) a mechanikus karórám ketyegését meghallom vezetés közben (!)
Eddigi tapasztalatok: a kormányszervó könnyű, a fordulókör lehetne kisebb, a hátralátás nehézkes, megszokást vagy tolatóradart igényel. Az utastérben vannak vicces megoldások, a hátsó üléseket döntő támla olaszos könnyedséggel egy varrott szalag, azt kell meghúzni, vagy a tanksapka ajtajának madzagja, mellyel végszükség esetén a csomagtartóból nyitható a betöltőnyílás. A beltéri műanyagok pár helyen sorjásak és láthatólag nem törekedtek arra, hogy minden síkban álljon (jobb oldali légzsák, rádió, kesztyűtartó fedele), de az összkép mégsem rossz.
A Dynamic felszereltség része a gyári ködlámpa, a mechanikus légkondi, első elektromos ablakok, rádió-CD, központi zár. Igazából ehhez alapszinten más nem is feltétlenül szükséges, én ezeket csak egy BT-kihangosítóval és egy riasztóval egészítettem ki. A gyári rádió hangja nem bántó, persze javítani lehet rajta, kicserélgetve ezt-azt.

Update: 8400 km körül járok, a fogyasztás fedcomp szerint 5.3-5.4, ez a valóságban 5.5-5.6 körül alakul.
Az olaj 3500-nál ki lett cserélve, figyelgetem de nem fogy. Karosszérialakatos ismerősöm tanácsára az autó alja kapott egy kis kiegészítő rücsit, a srác tapasztalata szerint meghálálja majd az autó a törődést.
A fényszóró és tompított izzóit kicseréltem Tungsram +50%-os fényerejűekre (nem kék, nem sárga, nem műxenon, csak simán emelt fényerő), így még jobban lehet látni éjszaka - bár a lámpák elég jó fényt adtak enélkül is.
A légkondi teljesítménye nem az igazi, a 38-39 fokokkal nehezen bír el, nyilván nem akarta a tervező az 1.4-es motort még jobban lefogni egy nagyobb klímával. Hűt-hűt, csak 35C felett kicsit lassan. A jelenség nem egyedi, fórumokon többen panaszkodtak rá.
A távirányító problémája eddig 3 alkalommal jelentkezett, kulccsal nyitva-zárva meg is oldódott helyben.

Update: 19.000 km-nál járok. Újabb hiba merült fel: 16.000 km táján a fűtés ventilátora nyikorogni kezdett, de garanciában cserélték.
A kormány és a váltógomb bőrözve lett.
Hidegben az ajtók kárpitjai nyikorognak, gondolom ennek oka az is, hogy a gyári hangszórók jobb minőségre cserélése miatt le voltak szerelve.
A hangszórók cseréje során derült ki, hogy a gyári rádió nem ad ki RCA-jelet, tehát aki erősítőt szeretne bele, az vagy átalakítót, vagy másik fejegységet vegyen. Én átalakítót vettem.
Az ablakmosó tartálya elég kicsi, kb. 2 l lehet. Mivel 2 x 3 lukon spriccel a szélvédőre a mosólé, így hamar kiürül. Ezt persze nyáron nem akkora probléma, de télen nem árt betenni egy demizson ablakmosót a csomagtartóba, hogy latyakos időben sokat vezetve ne lepődjünk meg, ha kifogy.

Update: az egyéves kötelező szervizt 24500 km-nél tudtam le, olaj, szűrők cseréje volt mindösszesen 38.000 Ft-ért. Mindegy, fő a pecsét a szervizkönyvbe.
26.000 km-nél még mindig nem romlott el semmi - mindössze ablaktörlőlapátot kellett cserélni -, a fogyasztás - attól függően, milyen minőségű a benzin - 5.04 és 6.11 l/100km között mozog, ezek tankolásból számított adatok. A fedcomp pontatlan, kb. 10%-kal kevesebbet mutat a valóságosnál.
A műszerfal órája havi kb. 1 percet késik.
A szivargyújtó aljzata nem túl szerencsés helyen van, erre akkor jöttem rá, amikor elkezdtem szivargyújtótöltőt használni a telefonhoz. Ha valami be van dugva, a zsinór útban van a kéziféknek.

Update 2012.12.19.: az autó elérte a 40.000 km-t. Új hibák jelentkeztek.
- Valami zörgő-nyikorgó hang állandósult az autó bal hátulja felől. A szerviz tanácstalan, én is. (Az én esetemben ez érthető, a szerviznek azért illene rájönnie.)
- A hideg idő beálltával az első stabilizátor szilentblokkja néha nyikkan egyet.
- Hidegben az utastér bemelegedése után zörög a kalaptartó is.
- A meleg motornál pontosan 1500-as fordulatnál megjelenik egy csattogó hang és kitart 3500-ig, a szerviz megállapítása valami elektromos benzingőzvisszavezető szelep (nekem ez elég tudományosan hangzik, de ők értenek hozzá én meg nem), azt mondták ne foglalkozzak vele. Ez nehéz lesz, mert elég hangos.
- A fűtőventilátor motorja megint nyikorogni kezdett.

(Ezek persze nem nagy hibák, a működést alapvetően nem befolyásolják és mit is akarjunk a piac egyik legolcsóbb autójától - de pont ezek azok a zajok, aminek nagy többségét véleményem szerint gondosabb összeszereléssel vagy 1-2 Ft-os szivacsdarabokkal a gyárban meg lehetne előzni és sokkal elégedettebb vásárlókat kapnának.)

- A csomagtérfedélen levő márkaembléma festése felhólyagosodott a plexi(műgyanta?) borítás alatt, garanciában cserélték.

A fogyasztást 39 tankolás, majd' 16000 km óta vezetem egy segédprogrammal, így kalkulálva az átlagfogyasztás 5.69 l/100km - ha a töltőállomások számlálóját pontosnak fogadjuk el. A hideg idő beálltával a fogyasztás úgy 3-4decivel lett magasabb mint nyáron.
A nyári gumik állapota 25-26.000 km futás után még elfogadható, láthatólag van még bennük legalább egy szezon. Szépen egyenletesen kopnak, sem féloldalasság sem más rendellenesség nem tapasztalható. A sok országúti kilométer miatt fékbetét- vagy féktárcsacserére még sokáig nem kell gondolni sem.

Update: az autó elérte a kétéves kort és megfutotta az 51 ezredik kilométerét. A kétéves szerviz 42.000 Ft volt, ez az olaj, a szűrők és a gyertyák cseréjét jelentette. Új hiba nem jelentkezett, sőt a régiekből is oldódott meg egy pár: a 20 fokos nappali hőmérsékletet elérve az 1500-től 3500-as motorfordulatig tartó csattogás megszűnt, valamint kiderült a hátsó nyikorgás oka is, a lengéscsillapító végén levő gumielem adta a hangot, ára kb. 800Ft/db. Az idő melegedtével egyébként ez is megszűnt.
Az utólag beszerelt riasztó tönkrement - ez persze nem az autó hibája - egy megbízhatóbb márka ment bele, remélem ezzel nem lesz baj.
A szélvédőn megjelent hajszálvékony karcok formájában a lapátok által törölt terület, bár szárazon nem törlök és igyekszem jó minőségű lapátokat használni. A fényezés az évi 2-3 viaszolásnak köszönhetően olyan, mint az új.
Update: 62.000 km táján az autó első futóművénél kopogó hang jelentkezett, stab.pálca csere. A szerelő az aknából kijövet közölte, hogy valószínűleg szivárog a kormányműből a szervőfolyadék, de nem látja, hol. Ezzel még várok, hagyom, hogy kiforrja magát. A fűtőventilátor megint nyikorog.
A fogyasztás 39,481 km-re, 109 tankolásra számítva 5,63 l/100km, (min.4,9, max. 6,42).
A levett nyári gumik még egy szezont ki fognak bírni, várhatólag 1 szett téli és egy szett nyári gumival megfutom a 90.000 km-t.
Update: a kormánymű szivárgásával szervizbe mentem, a Fiat szavatosság keretében ingyen bevállalta a javítást, a szerviz szerint azonban alaposabban megvizsgálva nem a kormánymű folyik, hanem a váltó, ki is cseréltek egy filléres tömítést. Kérdésemre, hogy akkor hová lett a kormánymű szervorendszeréből mintegy 2 deci folyadék, közölték, hogy hát az párolog...
Sebaj, az autó tegnap óta már egy kereskedésben pihen, a befolyt vételár pedig továbbszármazott egy másik autó előlegébe.
Az eltelt 3 év alatt beletettem az autóba 69553 km-t, ez alatt soha nem hagyott ott sehol. Ment, dudált, világított, indexelt, nyáron hűtött, télen fűtött és egyáltalán, tette a dolgát. Apró bosszantó hibái akadtak, de a zörejeken és az itt-folyik-ott-folyik társasjátékon kívül semmi baj nem volt vele. Kalandmentes, nyugodt helyváltoztatást tett lehetővé -18 és +43C között a 0-140km/h sebességtartományban. A fogyasztás átlaga (pontosan vezetve) 43.995 km-en keresztül 5.65 l/100km-nek adódott. Utólagos számítások szerint, a vételár és az eladási ár különbözetével (értékvesztéssel), szervizekkel, gumival, cascoval-kötelezővel és az üzemanyaggal együtt 76.47 Ft/km érték jött ki. Ennyi pénzért kaptam 3 év gondtalan autózást, minden időjárásban biztonságos elindulást és azt a tudatot, hogy nagy valószínűséggel nem romlik el semmi de ha mégis, az nem fog pénzembe kerülni. Mindenki eldöntheti, megérné-e neki, nekem megérte.
Ha az autó ki sem mozdult volna az udvarból, akkor is havi kb. 104.000 Ft-omba került, tiszta szerencse, hogy mentem néha vele:)

A három év számokban:

Vételár 2.690.000 Ft, eladás: 1.600.000 Ft, különbözet 1.090.000 Ft
Befizetett lízing részletek: 34x62.000 Ft=2.108.000 Ft
Üzemanyag: 1.570.000 Ft (69553 km-re)
Szerviz: 38.000 (I.év)+44.000 (II.év)+28.000 (javítás)=110.000 Ft
Gumi felnivel: 120.000 Ft
Biztosítás 3 évre: kötelező 48.000 Ft, casco 144.000 Ft (B10)
Súlyadó (vagy minek hívják most, valami sarc): 57.000 Ft/3 év
Egyéb: ablakmosó, ablaktörlő, illatosító, mosatás:kb. 72.000 Ft/3 év
(A riasztót és a Hi-Fi beszerelését nem számolom, az eladás előtt elhagyta az autót, nyilván megy a következőbe.)

Hibalista

- 800km-nél szelepfedél gyártási hibája miatt olajfolyás. A szerviz elmondása szerint teljesen egyedi hiba. - 16.000 km-nél nyikorogni kezdett a fűtés ventilátora, garanciában cserélték. - 20.000 km-nél ingadozó alapjárat: víz került az EGR-szelephez. Kb. 15 perc alatt tisztítás, szoftveres finomhangolás, a hiba azóta sem jelentkezett. - 64.000 km-nél stabilizátor-rúd csere, mert kopogott, 67.000 km-nél valami olajfolyás, vagy kormánymű vagy váltó, eltér a véleményem a szervizétől

Ide hordtam szervizbe

Atlasz Autó (Üllő)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Fiat Kelet-Pest

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 69553
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Aveo Következő autója? Megane CC
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Linea 2006 (2007)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)