Kicsikocsi :-)
Szöveges ítélet
Nos, mar a legelejen szeretnem leszögezni, nem vagyok autobolond, nekem az auto nem presztizskerdes. Bar szeretem a jo kocsikat. Az egesz onnan indult, hogy eltökeltem magamban, lecserelem a regebbi kocsimat (keleti gyartmany, nem nevetni, mert ket epitkezest lehuzott alattam, utanfutozva, stb.). Elmentem hasznaltauto-kereskedesekbe, mert egy nemet premiumgepet kerestem: BMW 520-E34, vagy Mercedes 124 250D, Opel Omega 2.0 16V, de megneztem maganembereknel is. Az eredmeny siralmas: vagy lehajtott, ütött-vert autok, bagoert, amikre aztan vagyonokat lehet költeni, hogy ujra kocsik legyenek, vagy szep es jo kocsit, de nagyon dragan. Persze azt is megertem, hogy valaki nem akar egy jo kocsitol fillerekert megvalni. De azert hülyenek sem kell nezni az embert. Röviden ennyit, mindenki tudja, miröl van szo.
Aztan kollegakkal beszelgettünk, regi autosokkal, mindenki azt mondja, hogy az öreg benzintemetök ideje lejart. Gondolkoztam gazos kocsin is, de az meg nem hozza vissza nekem rövid idön belül a gazositast, annyit nem megyek. Sokfele nezelödtem. Opel, Suzuki, persze ujonnan. Ki is probaltam sokat, es egy ilyen utam alkalmaval eljutottam egy FIAT-kereskedesbe. Nagyon kedvesen fogadtak, keszsegesek voltak, remelem, hogy aki olvassa, magara ismer.
Ott volt a szalonban Punto Grande, elöször az tetszett. Aztan az ertekesitö ajanlotta a Lineat, hogy nezezm meg, probaljam ki. Igy is lett. Azonnal ratettek egy kocsira rendszamot, aztan hajra. Ahhoz, hogy csak 1.4-es volt, egesz jol ment. Aztan az arakkal voltam gondban. Osztottam, szoroztam, neztem a költsegvetest. Elöször kicsit sokallottam.
Aztan jött a csalogato. Eleg annyi, alaparban gyöngyhazmetal, taviranyitos riaszto, klima es 200e ezer arengedmeny a listaarbol. Teli gumit nem akartak adni. Radiot sem. Aztan otthagytam öket, hogy meg atgondolom. Közben elmentem meg hasznalt autokat nezni. De azok is 7-8 evesen olyan dragak, hogy megis az ujat valasztottam.
Nem bantam meg. Visszamentem. Megvolt meg az, amelyik elöször is tetszett. El is hoztam.
Alapban: ABS, szervokormany, elektromos ablakok, központi zar, szamitogep.
Aztan ebben van klima, a radiot en vettem bele, es egy garnitura Dunlop teligumit adtak Matador araban. A klima ajandek volt, meg a fent emlitett 200 ezer kedvezmeny, ajandek volt a metalfeny, a taviranyitos riaszto, szönyeg, Kresz-csomag.
Beülve a regi kocsim utan nagyon kenyelmes, minden a helyen, jo a müszerezettseg, nagy a csomagtarto, jonak tünnek a felhasznalt anyagok. Csak kicsit kopognak a müanyagok. De sebaj.
Hazavittem, örülök neki. Sokan megnezik, mert meg nincs belöle sok.
Az 1.4-es motor nem tul robbanekony, de esszerü keretek között hasznalva egesz jo.
A fogyasztasa kicsit magas, de azt mondtak, 2-3000 km-nel beall egy jo ertekre. Persze a regi automra gondolva, csodalkozom, mivel megy?
Csak annyit, hogy az uj Suzuki Swifttel jartam Olaszorszagban, kenyelemben a nyomaba sem er a Fiatnak, es az is megette az autopalyan a 10 litert, igaz, klimazva. Es az is uj volt.
Vegül: akinak arra kell a kocsi, hogy A-bol eljusson B-be, neha hosszabb tavra utazik, viszonylag gazdasagosan, es sok csomagja van, vagy nagy a csalad, annak batran ajanlom.
En nem bantam meg.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1084 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Meg nem tudom, ha bevalik, akkor Fiat. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
