Kategóriájában talán a legjobb volt
Szöveges ítélet
2009 nyarának elején fizettem le, augusztusban kaptam meg. Az első és egyben az utolsó új autóm, amit saját pénzből vásároltam. Nem kell velem egyet érteni, de autóba még egyszer ennyi pénzt nem fogok fektetni, mert olyan mintha a milliókat a klotyón húznám le.
De térjünk a lényegre. Az 1,4 literes T-jet változatra esett a választásom, Dynamic kiszereléssel. Motortérbe pillantva igénytelen konstrukció fogad, a legsiralmasabb az olcsó, lógó szigetelőszalagok látványa, a beltér az árához képest és a Loganhoz hasonlítva jóval jobban néz ki.
Az első komoly hiba 40 ezer km környékén a toronycspágy. Ez típushiba, garanciálisan cserélték, sajnos csak az egyik oldalon, és mint késöbb kiderült, másik típusú cspágygyal, amitől az autó minduntalan jobbra tartott, amin semmi futóműbeállítás nem segített. A turpisság a második csapágycsere alkalmával derült ki, ez alkalommal a csapágyak párban lettek cserélve és minden rendbe jött.
Legzavaróbb hiba a hatsó fékek nyikorgása és folyamatos melegedése az ócska minőségű féknyergeknek köszönhetően, amikbe beszorultak a betétek. Ezt saját kezüleg orvosoltam, de mire rájöttem a bajra már betétet, féktárcsát és hátsó csapágyat is cserélni kellett. Javítás és a nyergek járatainak alapos takarítása után a fékprobléma és a nyikorgás megszűnt.
Kétszer kellett még hátsó lengéscsillapítót cserélnem, mindkét esetben kilyakadt és elfolyt az olaj valamelyikből. Magneti Marelli nem valami tartós márka úgy látszik, de a minőségibb, Sachs alkatrészek jónak bizonyultak.
Egyik hosszú út alkalmával csattanást hallottam a motor felől, megálltam, vizsgálódtam, nem tűnt fel semmi, aztán az olajcsere alkalmával kisült, hogy a generátor háza megrepedt. Tervezői hiba a kerék mellé, nedves helyre beépített alkatrész.
Ezeken a komolyabb hibákon kívül esztétikai dolgok: kormány műbőrbevonata hamar megadta magát a bal oldalon, ott ahol a nap éri. Nem orvosoltam mert nem zavar különösebben. Fényezés eléggés silány minőségű. Motorháztető tele kőnyomokkal, a szürke fényezés alatt meghúzódó fehér alapozó amolyan pepita színt kölcsönöz a motorháztetőnek. Pár helyen csipásodik még a fényezés de semmi ijesztő. Az auto soha nem látott garázst.
Saját hibák: asszonypajtásnak sikerült az olajteknőt kilyukasztani egy erdei kiruccanás után, másnap reggel vettem észre a fekete olajfoltot az autó alatt. A lyukat behegesztettem, azóta is jól van.
Egyik reggel, munkába menet egy termetes juhaszkutya esett áldozatul, minek következményeként lökhárító, motorrács, bal oldali belső sárvédő meg egy ködlámpa esett áldozatul.
Jelen pillanatban az autó Németországban rója a kilómétereket ugyanis két évvel ezelőtt, mikor kiköltöztünk, meghírdettem, de az alacsony ár (2000 euró) ellenére senki nem akarta elvinni. Nem maradt más választás mint kihozni és itt forgalomba helyezni. Gond nélkül átment a német TÜV vizsgán, ami juniusban jár le. Ha nagyobb javítás nélkül megkapom a következő két évre is az engedélyt, akkor a járgány még egy ideig nálam marad.
Vennék-e még egyszer ilyen autót? Lehet, de mint már a beszámolás elején megírtam kizárt, ugyanis 8 év alatt az értéke 12 ezer euróról 2 ezerre, vagy még ennyire sem, csökkent. 10 ezer euró sok helyen egy negyed ház ára, azonban ha ha azt is belekalkulálom, hogy annak idején a Fiat áráert csak egy kopasz, leghitványabb motorral szerelt Fábiát lehetett vásárolni nem volt rossz vétel.
Hibalista
- Toronycsapágy (3x), fékek, jobb tükör fűtés, indexlámpa a jobb első sárvédőn, középső légbeömlő rácsa eltörött, kormány műbőrbevonata szétmállott, generátorház megrepedt.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Sepsiszentgyörgy
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | Mazda 3 vagy valamilyen más japán vagy koreai |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
