A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Linea (2006-2013)

Linea 1.3 MJET Dynamic 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Jobbat vártam

Szöveges ítélet

Céges autóként kaptam 1 km-rel. Ez a harmadik Fiat, amellyel "együtt élek", így kíváncsian vártam milyen lesz az új jövevény. Sajnos egyelőre több a negatívum, hiába a megelőlegezett bizalom a fiatos múltamból. Ezek egy része nem igazán hiba, inkább olyan tulajdonság, amely számomra nehezen tolerálható.

Mik ezek?

A motor: Ebbe a közel 1200 kg-os kasztniba ez a motor csak szenved, és vele együtt szenved a sofőr is, aki nem "megoldja" a forgalmi helyzeteket, hanem "túléli". Az első 1500 km maga volt a kétségbeesés. Az ember utánaolvas tesztekben, népítéletekben, milyen is lehet vezetni egy ilyen autót. Aztán eljön a megtapasztalás napja. Tudtam, hogy 1700-as fordulatszámig nem fog történni semmi....de azt nem sejtettem, hogy utána sem! Illetve mégis. A motorhang olyan szintre erősödik, amely méltatlan egy szép formájú limuzinhoz. Most 3000 km környékén érezhetően erősödött a motor (talán bejáratódott, talán vmi elektronikus tiltás megszűnt), valamint megtanultam kihasználni a nagyon szűk fordulatszám tartományban rendelkezésre álló nyomatékmaximumot, így használható autóvá vált. A motorzaj azonban továbbra is nagyon zavaró, különösen autópályán. 130-as tempónál már igencsak emelt hangon lehet társalogni az autóban.

Apropó kilométeróra: A GPS-sel mért, és az óra által mutatott érték között autópályán 15 km/h-s eltérés van 130-nál. Vagyis az óra szerinti 130 km/h GPS szerint csak 115! Ekkora eltérést még egy autóban sem tapasztaltam, pedig 20-25 típust vezettem már.

Fogyasztás: Az autót teljesen hétköznapi módon használom 70% autópályás és 30% városi közlekedésben. A fed. számítógép szerint a fogyasztás stabilan 6- 6,2 l/100km. Sajnos a kúton ettől több megy bele kb, 6,5 l jön ki fogyasztásra. Ez nem rossz egy ekkora autótól, de rossz nekem, akinek bele kellene férnie a 6 l-es céges normába.

Hibák:
Az autó átvételét követő első autópályás szakasznál már éreztem, hogy az autó jobbra húz. Elvittem a márkaszervizbe, ahol nem volt futóműállító pad, ezért elvitték és alvállalkozóval „megcsináltatták”. Azóta balra húz, és a kormányagy sem áll középen.
Kb. 2 hetes gyakorisággal a távirányító nem nyitja a kp-i zárat. Ilyenkor csak kulccsal lehet kinyitni az autót, amire természetesen beindul a riasztó. Ezt gyújtás ráadással, majd az autó visszazárásával és újbóli kinyitásával lehet orvosolni. Jó móka, de kezdem unni.
Teletankolt állapotban néhány jobbos kanyar után a tanksapka tömítésén keresztül, (vagy az alatta lévő szellőztető nyílásból) szivárog a gázolaj és folyik végig az autó oldalán.

Egyébként maga az autó szerintem gyönyörű, viszonylag kényelmes, bár keskeny az utastér. Olvastam olyan tesztet, ahol a műszerfalat és belteret lehúzták. Nekem semmi bajom vele, noha valóban nincs puha, gumírozott anyagból a műszerfal teteje, de igazából nem is hiányzik. A formák rendben vannak, az MP3-as hifi kicsit dobozhangú, az üléspozíció és a kormány állíthatósága megfelel még az én gorillatermetemnek is. Nem akarok senkit sem lebeszélni erről az autóról, de ha Linea vásárlásra adnám a fejem, biztos, hogy 1,4 TJET motorral szerelt verziót választanék, mert az 1,2 tonnás tömeget mozgatni kell, és valószínűleg a motorhang is sokkal kisebb/kellemesebb egy turbós benzinesben mint ebben, a menetteljesítményekről nem is beszélve.



Hibalista

- A kormány az első km óta jobbra húz.
- A tanksapka nem zár rendesen, teletankolásnál kilötyög az üzemanyag.
- A központizár néha megmakacsolja magát.

Ide hordtam szervizbe

Fiat Twin´93

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Stilo Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Linea 2006 (2007)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)