Jobbat vártam
Szöveges ítélet
Céges autóként kaptam 1 km-rel. Ez a harmadik Fiat, amellyel "együtt élek", így kíváncsian vártam milyen lesz az új jövevény. Sajnos egyelőre több a negatívum, hiába a megelőlegezett bizalom a fiatos múltamból. Ezek egy része nem igazán hiba, inkább olyan tulajdonság, amely számomra nehezen tolerálható.
Mik ezek?
A motor: Ebbe a közel 1200 kg-os kasztniba ez a motor csak szenved, és vele együtt szenved a sofőr is, aki nem "megoldja" a forgalmi helyzeteket, hanem "túléli". Az első 1500 km maga volt a kétségbeesés. Az ember utánaolvas tesztekben, népítéletekben, milyen is lehet vezetni egy ilyen autót. Aztán eljön a megtapasztalás napja. Tudtam, hogy 1700-as fordulatszámig nem fog történni semmi....de azt nem sejtettem, hogy utána sem! Illetve mégis. A motorhang olyan szintre erősödik, amely méltatlan egy szép formájú limuzinhoz. Most 3000 km környékén érezhetően erősödött a motor (talán bejáratódott, talán vmi elektronikus tiltás megszűnt), valamint megtanultam kihasználni a nagyon szűk fordulatszám tartományban rendelkezésre álló nyomatékmaximumot, így használható autóvá vált. A motorzaj azonban továbbra is nagyon zavaró, különösen autópályán. 130-as tempónál már igencsak emelt hangon lehet társalogni az autóban.
Apropó kilométeróra: A GPS-sel mért, és az óra által mutatott érték között autópályán 15 km/h-s eltérés van 130-nál. Vagyis az óra szerinti 130 km/h GPS szerint csak 115! Ekkora eltérést még egy autóban sem tapasztaltam, pedig 20-25 típust vezettem már.
Fogyasztás: Az autót teljesen hétköznapi módon használom 70% autópályás és 30% városi közlekedésben. A fed. számítógép szerint a fogyasztás stabilan 6- 6,2 l/100km. Sajnos a kúton ettől több megy bele kb, 6,5 l jön ki fogyasztásra. Ez nem rossz egy ekkora autótól, de rossz nekem, akinek bele kellene férnie a 6 l-es céges normába.
Hibák:
Az autó átvételét követő első autópályás szakasznál már éreztem, hogy az autó jobbra húz. Elvittem a márkaszervizbe, ahol nem volt futóműállító pad, ezért elvitték és alvállalkozóval „megcsináltatták”. Azóta balra húz, és a kormányagy sem áll középen.
Kb. 2 hetes gyakorisággal a távirányító nem nyitja a kp-i zárat. Ilyenkor csak kulccsal lehet kinyitni az autót, amire természetesen beindul a riasztó. Ezt gyújtás ráadással, majd az autó visszazárásával és újbóli kinyitásával lehet orvosolni. Jó móka, de kezdem unni.
Teletankolt állapotban néhány jobbos kanyar után a tanksapka tömítésén keresztül, (vagy az alatta lévő szellőztető nyílásból) szivárog a gázolaj és folyik végig az autó oldalán.
Egyébként maga az autó szerintem gyönyörű, viszonylag kényelmes, bár keskeny az utastér. Olvastam olyan tesztet, ahol a műszerfalat és belteret lehúzták. Nekem semmi bajom vele, noha valóban nincs puha, gumírozott anyagból a műszerfal teteje, de igazából nem is hiányzik. A formák rendben vannak, az MP3-as hifi kicsit dobozhangú, az üléspozíció és a kormány állíthatósága megfelel még az én gorillatermetemnek is. Nem akarok senkit sem lebeszélni erről az autóról, de ha Linea vásárlásra adnám a fejem, biztos, hogy 1,4 TJET motorral szerelt verziót választanék, mert az 1,2 tonnás tömeget mozgatni kell, és valószínűleg a motorhang is sokkal kisebb/kellemesebb egy turbós benzinesben mint ebben, a menetteljesítményekről nem is beszélve.
Hibalista
- A kormány az első km óta jobbra húz.
- A tanksapka nem zár rendesen, teletankolásnál kilötyög az üzemanyag.
- A központizár néha megmakacsolja magát.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Twin´93
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Stilo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
