A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Linea (2006-2013)

Linea 1.4 TJet Emotion 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Hófehérke

Szöveges ítélet

Még friss az élmény, de igyekszem folyamatosan frissíteni a leírtakat...Szóval volt egy Grande Punto (továbbiakban GP) a háznál, 1.3 mjet Style. Eszembe nem jutott volna még eladni, ám kiderült: bővül a család, jön az első gyerek. Hugomat és a kislányát akkor már próbáltuk a GP-be betuszkolni egy párszor - hamar rájöttünk, a gyerek és annak alkatrészei (babakocsi-pelenkák-sok apró de együtt sok helyet foglaló cucc) mellé nekünk max. alsónadrágot lehet bepakolni egy hétvégi családlátogatásra. Így eldőlt, nagyobb vasat kellene venni. Sokat nem gondolkoztunk, asszony munkahelye adta hogy Fiat lesz a következő is, de még a kedvezmények ellenére sem találtunk volna jobbat. A német konkurens fapadosan kerül annyiba, mint ebből a közel fullos. Az autókat ugyanolyan gépek rakják össze, az alkatrészeket ugyanazok szállítják. A többit mindenki döntse el magának.
Szóval Linea. Az orra mintha a GP és a Bravo keveréke lenne, oldalról végre nem egy "hátizsákos ötajtós" mint pl. a Thalia. És akkor a háta. Sosem hittem volna hogy valaha szedánt veszek. Idegen volt számomra, nálam előzményként a GP, előtte egy Kangoo és egy Twingo szerepelt (na jó volt "lépcsőshátúm", amin szinte minden velem egykorú túlesett, a 601s...). Mindig "öregesnek", unalmasnak találtam a 4 ajtós autókat, ez viszont már az első fotók megjelenésekor tetszett. Aztán próbaút, tesztvezettem egy tuningboxos multijetet. Annyira nem volt lomha mint a tesztek alapján vártam, de éreztem rajta amit az mjet GP-n is, forgatni kell szerencsétlent hogy menjen. És az egy 1240ccm-es dízelnek nem biztos hogy jó. Főleg hogy viszonylag rövig (15km) utakon járok, azalatt a GP télen éppen elérte az üzemi hőfokot - szóval elkezdett foglalkoztatni a benzines. És lőn: a TJet tesztvezetés mindent eldöntött. Előtte BC nulláz, tesztvezetés után átlagfogyi megnéz, 9,5 l/100km. Ott és akkor éreztem, ennyit hajlandó vagyok etetni vele, mert ad valamit cserébe - nem egy 740i, de szépen szedi a lábát, nem kerreg, hamar üzemmeleg stb. Az Emotion szintben biztos voltam, ebben gyönyörű kárpit, automata klíma, Blue&Me (csak mert ezzel egy írott tesztben sem találkoztam: Bluetooth kihangosító hangvezérléssel és egy USB csatlakozó, ami nekem egy 4 GB pendriveról 50 órányi zenét kezelget...nem olyan rossz :) ), bőr váltó/kormány, 16-os alufelnik, mindenhollégzsák stb...ehhez rendeltem még ASR/ESP/Hill Holder (emelkedőn elindulást segítő)/Tempomat csomagot, illetve tolatóradart és vonóhorgot - utóbbi kettőt praktikus okokból: a csomi nagy de a szája kicsi, ha mégis nagyobb motyót kell hazavinni (hűtő, mosógép, akármi) akkor utánfutó. A háta meg nem látszik, így a radar egy áldás. A belső az eddigiekhez képest sokkal kényelmesebb, tágasabb, csak a világos kárpitoktól félek kicsit (de ha évente tisztíttatom is csak 5-6 év múlva hozná a bőr felárát...). A TJet nálam 9-9,1 litert eszik most, túlnyomóan budapesti használat mellett (azért csalóka, nagyon hajnalban közlekedek, alig van lámpa meg forgalom, így gyakorlatilag valahol a város és az országút között van), a moci nagyon kulturáltan mozgatja a nagy bódét. A turbó egyébként nem hátul lent található a kipuffnál (ahol pl. a Punto GT-n), hanem elöl, középen, a hűtő mögött, és a házán a hűtővíz is át van keringetve - talán dobnak vele az élettartamán. Ezzel a mocival az EU-ban többfelé 5 év 500.000 km garit vállalnak, csak tudják mit csinálnak. Eddig imádom.

UPDATE 2008.10.28, 9000km

Szinte minden ítéletben említik Linea/új Bravo kapcsán a kp. zár távvezérlőt. Jelentem nálam sem működik rendesen, 50-50%-ban működik/nem működik. A helyzetet súlyosbítja, hogy elcserélhették a zárakat a gyárban, az ajtót nyitó és a gyújtáskapcsolóban elforduló kulcs meg se mozdul a csomagtérajtó zárjában. Megoldásra javaslatot még nem kaptam.

Elkezdett nyikorogni a bal 1 ajtó, már épp megtámadtam volna a zsanért WD40-el, mikor megláttam a valódi okot. Az ajtó előtt belül, a kábel átvezető fölött van egy műanyag burkolat. A nyíló ajtó éle beleér. Eddig nem csinálta, most eszébe jutott. Most voltam vele olajcserén, mutattam a szervizvezetőnek, mondta hogy a másik telepükön vannak kasztnisok, ott megoldják. Fejleményekről beszámolok.

A Blue&Me simán viszi a 8GB-os pendriveot is, nemrég újítottam bele. Mérföldekkel jobb, mint anno a GP-ben a szanaszét hányódó audio cd-k :) A Blue&Me-ben egyetlen dolog ami nem tetszik az a források hangerejének kezelése. A rádiók néma és a még pont hallgatható hangerő között 10-12 lépésben állíthatók. MP3-ban ugyanez 5 lépés, ebből az első kettő elég nagy. Szőrszálhasogatásnak hangzik, de tényleg gáz. Ehhez jön még, hogy a telefon hangerő alapbeállítása azonos a rendszer hangerő beállításával. Ha beállítom a még épp hallható hangerőt amin még értem, kit is olvas vissza hangtárcsázásnál a kishölgy, akkor az első kicsöngés már akkorát szól hogy a gyerek kiugrik a bébihordóból :)

A T-Jetet még mindig nem bánom. Az átlagfogyim 9-10 liter között alakul, de cserébe legalább van tartalék böséggel, nem kell főúton IFA mögött cammogni kilométereket :) Autópályán is szépen lehet haladni, a még épp beleférő, GPS szerinti 138 km/h (komolyabb lejtőn ilyenkor 140-141-ig szalad meg) kényelmes, 3500 1/perc fodulaton van meg.


UPDATE - Sajnos elváltak útjaink, egyik munkahely kiesése miatt a hitel már sok volt...hitelátvállalással elvitték, hitelmentes 15 éves csatahajóba átülés...

Hibalista

- Apróságok, típushibák...mondjuk volt idő mikor sűrűn jöttek, azt mondták, ez az első generáció átka...

Ide hordtam szervizbe

Fiat Kelet Pest - Eleinte jó volt, majd volt egy vitám a munkafelvevővel - én és bármelyik utas hallottuk a kopogást jobb előlről és nyiszogást "valaholelőlről", ő egyiket sem...

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Csiki Bege autópláza, Óbuda - Nagyon korrekt hozzáállás, nem néz hülyének a munkafelvevő, inkább megyünk nagyobb kört. Ő is hallja a kopogást, érzi is a talpa alatt, meg is oldja. A nyiszogás csak hab a tortán, a töltőlevegő-hűtő és a turbó közötti cső tartófüle tört el, 5 perc alatt megtalálja, 20 perc és megyek haza, az autó rendben van...mindez persze gariba.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 1300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Grande Punto Következő autója? BMW 730i E38, 1994
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Linea 2006 (2007)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)