Az olasz csoda
Szöveges ítélet
Az autó cserét nem terveztem, de sajnos jönnie kellett, mert ripityára törtem egy balesetben az előző autómat. Itt tenném hozzá,hogy a Renault Megane nem véletlenül kapott 5 csillagot a töréstesztjére....amilyen kocsiból kiszálltam szinte sértetlenül az hihetetlen.
De most inkább az új autóról. A kocsi kiválasztása számomra nehezen ment. Az igényeim a nagy csomagtartó,illetve a minimum 6 légzsák volt. Lehetőség szerint diesel, bár ehhez nem ragaszkodtam. Igazából a Fiaton kívül még két autó jött nálam számításba. Az egyik a Ford Focus 1.6 Titanium volt a másik meg az új Volkswagen Golf VI. 1.6-os benzinese. Igazából nem is a Fiatot részesítettem előnyben,hanem a Focus és a Golf között vacilláltam. Elsősorban úgy akartam autót,hogy ne keljen sokat várni rá. A Golfnak a felszereltségénél volt kifogásom..hiányzott a bőr kormány stb. De lényegében a színtiszta matek döntött. A Fiat Linea-hoz 0%-os THM hitelt adtak szemben a vetélytársai 12-15%-osához. Végülis így dőlt el a Linea. Kezdetben nem szimpatizáltam vele,mert nem tartottam nagyon illőnek magamhoz(23 éves vagyok),de pillanatok alatt megszereztem. Rendkívül praktikus az előző 3 ajtós Meganomhoz képest. Rengeteg extrát tartalmaz az emotion felszerelség,ami közül legjobban a telefon kihangosítót és az usb-s csatlakozást és az extra tolatóradart szeretem. Ekkora autónál szükség is van a gyári tolatóradarra,mert nem látni a hátulját(4560mm). Olcsóbb a tolatóradar,mint a fényezés...Kimondottan jó a gyári hifi hangzása, jobb,mint a Renault-é volt. A helykínálat megfelelő. Elférek magam mögött, igaz a fejtér szűkös hátul. Eléri a fejem a plafont. (187 cm vagyok és leültettet vezető ülés mellett vezetek). 4 felnőtt számára kényelmes, bár a 2 első ülés között lehetne vastagabb a könyöklő. A műanyagok jól mutatnak, igaz kopogósak,dehát nem kopogtatni vagyok ott:-). Rossz úton is minden masszívan áll, semmi sem zörög. Eddig durván 2600 km-t tettem az autóba ami nem sok. De kevesebb,mint 2 hónap után mit vár az ember. A hibalistában leírtakon kívül nem volt vele semmi gond és remélem nem is lesz. Az autó motorja szerintem egész jó. Kezdetben lomhának tűnt,de 2000-es fordulat környékén tartva, az alá nem engedve elég dinamikusan lehet vele közlekedni. Érezhetően gyengébb,mint a 102 Le-s DCI Meganom volt. De nem is vártam tőle csodát. A fogyasztása nálam 6,5 liter körül van. Ami szerintem nem sok..főleg ismerve a saját vezetési szokásaimat. De nyugodtan lehet 5 liter környékén autózni vele,ha van valakinek türelme hozzá. Nekem nincs:-) Az autót bárkinek tudom nyugodt szívvel ajánlani. A formaterve csodálatos, ráadásul nem is futkoz belőle sok az utakon. Ja és ne feledjük az 500 literes csomagtartót....
Ha lesz valami fejlemény a kocsival, akkor azt majd még megosztom.
Hibalista
- Saját hibámból sikerült a tanknyitót letörnöm a felhúzásakor,de meglepődésemre ingyen és bérmentve kicserélték. Egy tipikus hiba még előjött..a központizár távirányítója. Eddig egyszer nem reagált,de kulcsos nyitás után egyből jó lett. Ez tipikus hiba nincs mit tenni, így kell szeretni.
Ide hordtam szervizbe
Szombathelyi márkaszervizbe hordtam szervizbe, ahol a kocsit is vettem. Nagyon meg vagyok elégedve velük. Nagyon segítőkészek, kedvesek. Teljesen szimpatikusak...azért remélem csak a kötelező szervizelés lesz csak,de majd meglátjuk.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane Coupe 1.5 Dci 74 KW | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
