A hiba bennem van?
Szöveges ítélet
...a többieknek tetszik. Nekem nagyon nem. Cég adta, azért van ez.
Ami jó: Fékek, futómű, külső design (ha a szempont az öreguras, családi stílus)
Ami rossz: a fennmaradó részek.
Iszonyatosan lomha. 200 Nm? Vicc. Terhes viziló.
Belül szűkös, főleg széltében. Az ülés kényelmetlen. A helykihasználás, pakolóhelyek, pocsék. A motor zajos.
(120-nál forog 3000-t a dízel.... gondolhatod milyen)
Katalógus szerint 90-nél fogyaszt 4 litert. Muhaha. 60-nál, és nem viccelek. A városi fogyasztásom 7.5 liter, pedig figyelek a fogyira, állandóan a pillanatnyi fogyasztást lesem (ki kell fizetnem, térítéses cégautó). 90-nél 5.3 körül.
2200 km-nél kotyog a futómű. Nero M5 szerint a szilenteket kellett befújni. 30 perc a szakszervizben, 6000 Ft-os rezsiórával. Ugyanúgy kotyog.
Valami furán zörög hidegen a motortérben....
Update 8000 km/8 hónapnál
Nem szerettem meg, de szokom hozzá.
A fogyasztás normalizálódott, gondolom köszönhetően a tél végének, a nyárira cserélt téli gumiknak és a bejáratásnak.
Most városban - nem dugókban - 5.5 - 6 között, országúton 5 alatt. El nem romlott semmi, futómű kotyog továbbra is.
Kicsit mintha dinamikusabb lenne, de egzakt méréseket nem végeztem, így lehet, csak hozzászoktam/megtanultam jobban kihozni belőle, amit tud.
Ülés továbbra is kényelmetlen.
Ahogy megy le az ára, lassan megéri, bár szerintem - látatlanban - az ugyanilyen technológiájú 1.6-os dízel lenne a jobban használható autó ebből a típusból.
Update 10 hónap/14000 km-nél
Túl két nyaraláson az autó továbbra is gond nélkül működik. Ebben tkp rendkívüli a márkatársakhoz képest :-)
Klímával autózva a fogyasztás kicsit emelkedett, de nem vészes, bár a 6 liter feletti városi fogyi - fogyasztásra figyelő vezetési stílusban - nem mondható barátságosnak, ennél jobb teljesítményű dízelek is eljárnak ennyi olajjal. Ez főleg igaz az 5.5 litereshez közelítő városon kívüli, lassú főutas autózásra. Bosznián át Horvátországba, az út java része sebességkorlátozásból áll - ennyit emelne a 3 személy és megpakolt csomagtartó és a klíma a fogyasztáson? Benzinesek járnak ilyen fogyasztással.
Update közel a két évhez és 27000 km után.
Alapvetően nem változott a véleményem, bár a meghibásodások terén pozitívan csalódtam. Továbbra is kényelmetlen, nem praktikus, sokat fogyaszt kicsi dízel létére - 6.3 most tél és téli gumik előtt, de klímázások után a dugómentes őszi városi átlag.
Hibalista
- Még semmi, illetve párszor már a távirányító sztrájkolt. Ez van, mondja rá a szerviz. - Futómű kotyog (2200 km) - Valahol 20 ezer fölött már annyira kotyogott, hogy ki kellett cseréltetni valamit (Z kar?) a futóműben. - Befagyott a hátsó ajtó zárja úgy, hogy becsukni nem lehetett. Belül összekötözött ajtóval mentem a szervízbe. - Be kell valljam, ennyi hibával nagyon elégedett vagyok, meglepően jónak találom. Bár épp most vettem észre, kezd leválni (?) az eleje, az első lökhárító jön kifele az egyik lámpa alatt. Nem, nem sérült, nem mentem neki semminek.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.6 | Következő autója? | Ilyet nem |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
