A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Idea (2004)

Idea 1.4 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

ZS.O.F (zseniális olasz f.s)

Szöveges ítélet

Az itéletet egy kellemes szombat délután írom lenyugodva,reálisan gondolkodva a címét is most találtam ki....mint a későbbiekből kiderül ezt fontos megjegyeznem.

Családi okok miatt sürgősen kellett egy olyan egyterűféle zömmel városi használatra,amibe kerekesszéket vagy rollátort szétszedés nélkül bepakolhattam,a Liana sedan puttonyának szája túl keskeny volt ehhez.
A városi kereskedéseket kínálatát végigfuttatva egy megkímélt állapotúnak mondott benzines Ideát találtam.Olcsóbb volt mint a kategóriatársak(Meriva,Note,Modus stb)és tetszett a variálhatósága,jól használható beltere.
Beszámították a Suzukit,és két héttel később elhozhattuk a németországi származású de már itthon forgalomba helyezett Emotion felszereltségű Fiatot.
Vétel előtt volt rendes próbaút,a kereskedésben állapotlapot állítottak ki,friss műszakit kapott...megtudtam,hogy baloldalt elöl törve volt a kocsi,bő 1 évet állt,a szélvédő is cserélve lett de a többi üvegezés gyári,rozsda minimális.
Voltak-vannak rajta karcok és némi kőfelverődés de a használatot ez nem befolyásolja,a beltér korához képest szép állapotú.
Mivel a próbaúton semmi rendellenest nem produkált és némileg kényszerhelyzetben voltunk,elhoztuk.

Tudtam,hogy az olasz technika nem lesz japán megbízhatóságú de ami ezután pár hónap alatt jött.....kb 3-400 km megtétele után fordulatra kopogni kezdett a motor,egyre hangosabban erősebben és a fogyasztás felugrott 10 literes átlagra.
Kizárásos alapon először a gyújtást ill üzemanyagellátást nézettem meg,ott is kiderült pár kisebb gikszer de nem ez volt az ok.
Hajtókarcsapágyas lett a "drága" de szétszedés után a mester a főtengelycsapágyak cseréjét is javasolta.Kiderült az 1.4-es 16 szelepes Fiat motorok az Opel Ecotec-jéhez hasonlóan eszik az olajat(mindegyik)kevesen figyelnek erre,mint megtudtam a gyári tűrés 0.7 l/1000km!
Javítás után két hétig tudtam használni és elkezdett a futómű kopogni-kattogni....az idegeim meg rángatózni.Bal első lengőkar cserés de miután párban illik,így mindkettő.
A kuplungon nem éreztem semmi különöset de a szerelő megmutatta,teljesen kopott-égett volt már a tárcsa,cserés lett az is.A jobboldali toronycsapágy széthullását és a bakok elgyengülését is szerelő vette észre. A kereskedővel itt már voltak hangosabb vitáim de mivel alapvetően segítőkész volt,ezek nem fajultak el.
Hogy pozitívat is mondjak idős,nehezen mozgó édesanyámnak nagyon tetszett a könnyű beszállás,a jól pakolható csomagtér a hibáknak viszont csak egy részéről tud.
Pár napja parkolóból induláskor egy csattanás és blokkolt a hátsó kerék....mint kiderült egy 1900ft-os fékdob feszítő tört el és szorult be a dobba.Tréler.
Ezen kívül volt(van)pár kisebb hiba...,ajtótömités csere,rezonáló elálló burkolatok rögzítése pillanatragasztóval,rozsdásodott akksitartó lemez megerősítése,felületi festékhibák javítása.

Előnyei:Kiváló beszállási kényelem(a 192 centimmel is),méretéhez képest hatalmas beltér,igen jól variálható már-már Multiplásan bővíthető csomagtér,bőséges kényelmi-biztonsági ellátmány(6 légzsák,ABS+ESP,automata klima,tolatóradar,gyári cd-s hifi,kartámaszok,city servo stb),rengeteg tárolórekesz.Relative olcsó alkatrészek a Punto II alapok miatt,könnyű szerelhetőség.

Hátrányai:Slendrián olaszos összerakás,szervízigényesség+sok bosszantó kisebb hiba,pörgős-erős de olajat szerető 1.4-es benzines,nehézkesen kapcsolható váltó,terheletlenül pattogós rugózás,a gyújtásra kötött világítás miatt a gyárinál erősebb akksi kellett bele.


Összegzés:Az autó koncepciója életrevaló a kivitelezése-minősége bosszantó,sőt néha idegőrlő.Érdekes,hogy a gyakran problémás fedélzeti elektronikával nincs bajunk. Városba hibátlan de országúton,autópályán se elveszett.Kisebb családnak,időseknek is megfelelő....lenne,ha a japánok vagy koreaiak csinálják meg és nem Giovanniék :-)
2-3 ezrenként szigorúan olajszint ellenőrzés,és ha kell utántöltés.
Időközben kiderítettem,hogy az első német tulaj nem törődött a kocsival,az utolsó kötelező szervíz után 60 ezer km-en keresztül csak néha utántöltötte az olajat de valószínűleg nem cserélte,ahogy semmi mást sem.
Láttam Karotta tesztjét a kocsiról,részben egyetértek vele de a benzinessel egész virgonc kis járgány ez. Mi kifogtunk(vagy ránk sóztak)egy elhanyagoltabbat de ez senkit ne tántorítson el.Használtan egész olcsón megkapható,jól használtató pofás kis egyterű az Idea/Musa páros.Kell hozzá egy megbízható szerelő és türelem,főleg japán kocsiból átülve.


Update 2019.07.03:Némileg változott a helyzet....a részleges felújítása után a motort újra bejárattam.Sokkal halkabb és finomabb járású lett,hovatovább az Idea a valaha volt legcsendesebb autóm.Egyterűsége ellenére kb 100km/óráig csendben suhan,motor ill szélzaj alig hallható.
A Selénia lötty jót tett a váltónak,jelentősen könnyebb a kapcsolgatás.
Az indítási nehézségek megszűntek,banális ok volt a háttérben.
Az akkusaru csatlakozóit és csavarjait egyenként meg kellett tisztítani csiszolóvászonnal.Ennyi!
Előtte persze a villamosságis kicseréltette velem(feleslegesen)a testkábeleket+önindítót 56 ezer forintért de a hibára nem ő jött rá,hanem egy Fiat fórumon olvastam.
Most már csak a szokásos Fiatos bajai vannak...némi zörgés és a csomagtérajtó mikrokapcslója sztrájkol néha :-)

2020.01.20
Érdemes megemlíteni az igen alacsony alkatrészárakat(sok cucc olcsóbb hozzá,mint egy korabéli Swifthez)és többségük jobb mint a gyárilag beépített.
Pl:-AP Racing első fékpofák 3950ft/szett
-Delphi trafó 7000ft/db
-Gyertyák,Champion 800ft/db
-Első lengőkar komplett(gyári) 14000ft/db
-Kuplungszett,Valeo 27500ft

Talán ezzel kompenzálják,hogy gyárilag gyengébb minőséget pakoltak az autóba úgy voltak vele majd cserélgetik a tulajok,ha akarják.A féktárcsa előírt csereperiódusa 60ezer kilométer,a betéteké mindössze 40ezer.
Az autó emeltebb hasmagassága miatt is kimondottan jól mozog rosszabb utakon ill hóban,az ABS jól reagál...más kérdés,hogy minden porcikája gyűlöli a hideg évszakot.Eddig csöndben lévő műanyag alkatrészek is halk koncertbe kezdtek a hátsó szilentek a nedvesség hatására nyöszörögnek,a ráfújt zsírspraytől pár hétre elhallgatnak.

2020.08.22
Mivel a hibák 95%-át megszüntettem,lassan lehet objektíven is értékelni az Ideát,mint típust.
Városban továbbra is kifogástalan...országúton már más a helyzet.95 lóerő ide vagy oda előzésnél kíméletlenül taposni kell mert kevés a nyomaték.
Ha bekapcsoljuk a klímát a ménes jelentősen megfogyatkozik,a fogyasztás megugrik a klimatizálás hatásfoka viszont jó,huzatmentesen hűt.
A jármű építése annyira merev-szilárd(a súlya 1170 kg,az A oszlopok brutálisan szélesek),hogy egy-egy belső műanyagelem patentje elengedte.
Kimondottan érzékeny a benzinminőségre,oktánszámra....98-ast tankolva a motor járása szinte azonnal halkabb lesz,a gázreakciók finomabbá válnak.
Hiába óvom,a lakkozás néhol elkezdett felperegni,állítólag ez a korabéli összes Fiatnál így van.
Egy személlyel az autó furgonosan ráz,1-2 utassal már jobb a helyzet.
Amire továbbra sincs panasz azok a fékek és a kormányzás,előbbi jól adagolható és nagyot harap ha kell,a szervóerő pedig számomra nagyon jól eltalált.
Van egyfajta "fapados jólét" hangulata az Ideának de igénytelen részletmegoldásaival folyamatosan mutatja,hogy egy olcsó kisautóból fejlesztették.
Újonnan nemigen vették(itthon csak pár hónapig volt kapható),tizenéves használtan viszont egyre többet látok a típusból.


2021.06.02

Az elmúlt 10 hónap viszonylag eseménytelenül telt.
Az autó teszi a dolgát,komoly meghibásodás nem fordult elő....a lakk lassan hámlik,ez ellen nem lehet mit tenni.
A járványhelyzetben megszaporodott városi forgalomban szinte ficánkol,4m alatti hosszával szúk parkolóhelyekre is befér a City szervo áldás ilyenkor.
A csomagtérnyitó mégneskapcsolóját kellett cserélni,mert a derék taljánok nem építettek kulcsos nyitót a csomagtérajtóba(proli luxus).Mivel a rendszámtábla világítással egy egységben van,csak együtt cserélhetők.Szerencsére találtam szín azonos bontottat.
Kezdem megkedvelni a kocsit,ez nem jó jel :-)

2023.01.16

Az autó fokozatosan hozzám nőtt,lassan másfél éve semmi komoly gond.
Városba jobb autót keresve sem találhattam volna,hamar bemelegszik,olajfogyás nincs de itt a fogyasztást 8l/100km alá nem lehet vinni,kellene egy 6.fokozat.
Kiderült,hogy az automatikus világításkapcsoló fix állandóra volt kötve...,visszakötés után már működik a 3 fokozatban állítható érzékenység.
Az elektromos csomagtérnyitó érzékelője megint sztrájkol néha de ezen felül semmi hiba,rászoktam a belső vésznyitóra.
Pár új külső karc összejött de 90%-ban városban használom,sajnos ez benne van a belső műanyagok továbbra is újszerűek.
A világosszürke színű utastéri szöveteket gyakran kell takarítani,nagyon könnyen koszolódnak.
Bár folyamatos törődést igényel egyenlőre nem tervezem lecserélni,dupla ennyi pénzért sem találnák jobban használható típust.
A minap egy 2mX50cmX40cm-es előszobaszekrényt hoztam haza vele,az ülések variálhatóságnak köszönhetően befért,az Idea az olasz Jazz.
Egy indexképet nyugodtan kitehetnétek az autóról,ez egy jól sikerült Fiat.

Hibalista

- Főtengely illetve hajtókarcsapágyak+szimeringek,motortartó bakok(hátsó-középső),első lengőkarok,kuplungszett,hátsó fékbetétek,hátsó fékbetét"feszítő készlet",toronycsapágyak,főtengely fordulat jeladó,akkumulátorok,gyertyaszett,1 db trafó,önindító,testkábelek,csomagtérajtó mikrokapcsoló,első fékbetétek+fékolaj. - Erősen kedvezményes-baráti munkadíjjal együtt eddig kb 450ezer magyar forint. - - Kipufogódob,flexicső,első fékbetétek és tárcsák,vezérműszíj kpl,összes szűrő és olaj(Ezeket a kereskedés szerelője cserélte átadás előtt,saját költségükre). - Nyár elején kapitulált a légzsákmodul(15 év vagy 75ezer indítás után)újra kellett programozni

Ide hordtam szervizbe

Rupesky Szeged Kft...eddig nagyon korrektek,régi-ismert helyi Fiat szervíz.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Berkó Ági autóvillamosság,Szeged...a hiba okát nem találták meg(találgattak).Először hibával együtt adták vissz az autót de azért levettek egy elég nagy összeggel.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Liana Következő autója? Passz.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Idea 2004

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)