Hűséges útitárs
Szöveges ítélet
Gyakran utazom nagy távokat (600-800 km egyszerre), ezért szükségem volt egy nagy autóra, ami bírja a rossz és forgalmas utak jelentette gyűrődést, ugyanakkor nem volt fölös tizeniksz millióm BMW-t meg Audit venni. Így került képbe a Freemont.
Újonnan vettem, most 2,5 éves gép. Szervizben egyszer volt, mikor a katalizátor kijelzett, ám akkor is kiderült, hogy a labda szonda elkoszolódott, s csak meg kellett pucolni: gond nem volt, menni lehetett vele addig is. (Kecskeméten kipucolták, azóta semmi hír.) Megjártam vele fél Európát, hűséges útitárs. Mint minden autó, szereti a törődést, ugyanakkor ha ezt megkapja, nem válogat. Mindvégig ügyeltem a bejáratásra, hidegindításra, turbóhűtésre, olajcserére 10-15 ezer km-enként, prémium gázolajat kap, ezért cserében pedig a legállatabb ukrán utak és a keleti tél sem kottyan meg neki. A motor mínusz 35 fokban, 3 hét parkolóbeli állás után is pöccre indul. Kategóriatársai (X5, a 3 literes Q7) teljesítményét, megbízhatóságát simán hozza, fogyasztásban pedig agyonveri őket, s mindezt fele annyiért.
Negatívum: a gyári halogán sokat ront az összeképen, szóval olyan rágyártott U-ledeket pakoltam bele, hogy a fal adja a másikat. Az világos, hogy amerikai kocsi, s arrafelé ez a méretet az asszony hétvégi bevásárlóautójának veszik meg, de attól még lehetne gyárilag dögös, ha már Európába is áthozták.
Másik negatívum az automata váltó, ami szinte könyörög a programozásért. Kihúzod, 3000 fölött ordít, de nem hajt. Korábban ilyenkor volt célszerű manuális állásban felkapcsolni, nem régen azonban kapott a gép egy új programot: 205 ló, 410 nm, 3000 fölött is húz, a közel 1000 km-es távokat pedig a program előtti 7,2 literes átlag helyett 6,5-tel járom.
Fenntartani nem költségesebb mint a kategóriatársait, de költségesebb, mint egy Swiftet. Ahogyan a teljesítmény, úgy a fenntartási költség is a kategóriatársakhoz mérten 10-es. Akinek nincs pénze tankolni a 77 literes tartályt, az ne ebben gondolkodjon.
Bátran ajánlom tehát azok figyelmébe, akik strapabíró, jó teljesítményű gépet keresnek, de tudnak is rá vigyázni (nem felejtik el az olajat lecserélni, nem túráztatják leállítás előtt, nem indulnak padlógázon hideg motorral stb-stb). Az első autóm, de az elvárásaimnak tökéletesen megfelel, 10/10.
Hibalista
- Ez gyors lesz: semmi. - A lambda szonda 70 ezernél kijelzett, a kecskeméti Fiat márkaszervizben szempillantás alatt kipucolták, azóta se híre, se hamva. Szervizt ezt leszámítva csak olaj- és gumiszett-csere esetén látott.
Ide hordtam szervizbe
Kecskeméti FIAT márkaszervíz. A nyári-téli gumik cserélje, olajcsere meg ott történik, ahol a szükség ér, inkább nem sorolom fel mindet. Alapvetően nem tudok panaszkodni, 9/10.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nincs tervben csere |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
