Kedves Öszvér
Szöveges ítélet
Cégünk, összesen 5 ilyen autót vásárolt, két lépcsőben. A felár nélküli verziónak felfelé nyílik a hátsó ajtaja. Mi a kétfelé nyíló változatot kértük, szerintem ez nagyon jó választás volt. Ezt nem mondhatom el az 1.3 Multijet 75 lóerős dizel motorrol. Lehet, hogy az 500-as Fiat használható ezzel a motorral, de ez a kaszni túl nehéz hozzá. Egyszerüen elkeserítő. Nem turbo lyuk van, hanem turbo szakadék. Reménytelen vele biztonságosan előzni. Az érdi emelkedő tetejére padlógázas nekifutóval sem képes 130-al felérni. Városi használatra tökéletes. Az enyém, ha nem "vadultam" nagyon 6 litert evett. Amennyiben, próbáltam vele haladni, akkor 6.5 liter. Az utastér hasznosíthatósága KIVÁLÓ. Osztva dönthetők és osztva kivehetők a hátsó ülések. Irdatlan mennyíségű és valószínütlenül nagy méretű cuccokat sikerült elvinni vele. Kétszer kellett húzni. Akkor is majdnem sikerült eljutni vele a szervízig. Pár száz méter hiányzott. Mind a két alkalommal, a kuplunja hullott szét. A probléma úgy kezdődik, /5 autóból 3-nál/ hogy melegen nem lehet hátramenetbe kapcsolni. Nem állítható, mert hidraulikus a kinyomó szerkezet. Állítólag kilágyulnak a lamellák. A toronycsapágyakat mindegyik autón cserélni kellett többször is. Az egyik kollégának elszakadt a vezérműlánc. Az enyémen sikerült még időben cserélni, de mindegyiken csörgőtt úgy 120.000 körül. Alapvetően rendkívül hasznos jármű. Nem nevezhető szépnek és semmiképpen nem nevezhető fürgének. Szerintem, a kedves kis öszvér elnevezés a helytálló. Nem hagyott cserben és mindent elvitt amit csak bele akartam tuszkolni. Volt benne ülögarnitura, mosógép, másológépek, rottweilerek. Hosszú távon is elviselhető az ülése, de oldaltartása nem sok van. A 190 cm magasságom a mögöttem utazót siralmas helyzetbe hozza, úgy, hogy a térdem finoman mindig hozzáért a középső konzolhoz, de 10 centivel alacsonyabbak elfogadhatóan elférnek benne. A légkondi 30 fok felett nem képes megfelelően hűteni. Gondolom az "irdatlan" lóerők miatt a kompresszor kicsi. Reggel, én mindig 20 perces sorbanállással kezdem a napot. Az araszolásnál ilyenkor nem akarja elérni az üzemi hőfokot, ezért ilyenkor nem fűt. Ezeken a problémákon kívűl komfortosnak tekinthető. Szerintem az autó arra való, hogy A pontból B pontra elvigye az ember fiát, a lehetőségekhez képest kényelmesen. Ezt tudja, viszont rongyrázásra nem alkalmas éa a disco előtt sem lehet vele villantani. Viszont a hasznossága vitathatatlan. Akinek hasonló céljai vannak egy járművel, azoknak ajánlom, de keressen olyat, amiben az izmosabb motor van, mert ez a változat siralmas.
Hibalista
- Toronycsapágy 3X Az első csere garanciális 2 hónapos korban.
- Kuplung kinyomó szerkezettel 2X
- Első fékbetét 4X
- Első féktárcsa 2X
- Vezérműlánc 1X
- Olajcsere 30.000 kilóméterenként /gyári előírás szerint/ Miután kiderült, hogy nem bírja ki a 30.000 kilómétert, a harmadik csere után áttértünk a 15.000-es ciklusra.
- Üzemanyag szűrő 2X
- Légszűrő, pollenszűrő az olajcserével együtt.
Ide hordtam szervizbe
Első két olajcseréig Fiat Szabó Érd. Ott vettük a jármüvet.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Tomi XI.Fehérvári út.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 192212 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fábia 1.4 | Következő autója? | Ceed |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
