A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Ducato (2014)

Ducato 3 jtd 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A bírkózógép

Szöveges ítélet

Az autó eddig csak 10.000 km-t futott(4 hónapos), de mivel már volt előtte kettő 2,3 literes, melyekkel összesen több mint 300 ezer km- mentem, úgy gondoltam, van rá alapom, hogy véleményt írjak. Ezek között lesz olyan is, amely megkönnyítheti a leendő vásárlók döntését.
Az autó röviden jó, hosszabban lehetne jobb is.
Azért választottam a 3 literes motort, mert volt az előző szériából ismerősnek, és dicsérte milyen csendes, erős és takarékos. Ez kell autópályára.
Az előző szériához képest külsőleg nincs lényegi változás, más a lámpa, a lökhárító, de semmi különös. A ledes menetfény nagyon jó, csak nem széria.
A műszerfalon úgyszintén nincs érdemben újdonság. Nekem azért más a műszerfal, mert navigációt és automata klímát is rendeltem, így eltér az egyszerűbb felszereltségtől. A fékek nekem erősebbnek tűnnek, az autó stabilabb, az ülések kényelmesebbek, talán a tömésük keményebb, jobban tartanak. Természetesen nem olyan mint egy személyautónál, várom már mikor jön rá valaki, hogy 1000km felett már nyújtott lábbal kellene vezetni...Mert ugye előfordul, hogy valaki nem csak városban használja.
A 3 literes motor már beindításnál más mint a 2,3-as. Morgó hangja van, és gyorsításoknál egyértelműen jelzi, hogy az erőhöz "komolyabb" hang is társul.(180LE)

És amiért igyekeztem ezt a véleményt megírni az a váltó. Katasztrófa. Nem a váltással van gond, az áttételezéssel. Az előző szériás 3 literes 130-nál nagyjából 2500-at forgott. Ez 3 ezret. Mint egy fos benzines.(Teherautóról lenne szó...)Ennek megvan az eredménye. Az egyes csak arra jó, hogy megmozdítsd az autót, a kettes is rögtön leforog. Az autó üresen 60-tól 160-ig 6. fokozatban elmegy. Autópályán dinamikus gyorsításnál már 80-nál raknám fel hetedikbe, 110-nél nyolcadikba. Ha lenne. A váltásérzet( van ilyen szó?) egyszerűen fáj. A motor 130-nál bőg,mint egy kiherélt oroszlán, a kihangosítón nem lehet telefonálni, csak ha ordít az ember. Nos, ez a fogyasztáson is meglátszik. Stabil 120, tempomat, rakottan 13,5 liter, átlagosan(kifelé rakottan 1200km, vissza üresen) 12,5 liter. Csak azért járok 120-szal vele, mert 130-nál már a 14 liter felett enne rakottan.
Írtam egy-egy levelet a Fiatnak Olaszországba és itthonra, kérdezvén, miért kellett elrontani azt, ami jó volt.

Megjött az olasz válasz, nagyon udvariasan indítottak, nagyon sajnálják, hogy nem vagyok megelégedve az autóval, de azért rövidítették meg az áttételezést, hogy a motor hosszabb életű legyen, és kifejezetten nagy súlyok mozgatására is alkalmas legyen, meg hogy a kuplung ne menjen tönkre. A debreceni szervizzel jó viszonyt ápolok, rákérdeztem hány autót javítottak az előző szériából a váltó miatt, hát egyet se. Tehát nem azért változtatták meg a váltó áttételezését, hogy ne kelljen a 3 literes motorhoz külön váltót gyártani, és ugyanazzal menjen mint a 2,3-as, hanem, hogy kíméljék az autót. Persze, elhiszem. De legalább udvariasak voltak.

És megjött a hazai válasz is. Ezt egy igazi magyar CUSTOMER CARE MANAGER írta.
Ez rögtön lejött az első mondatból...
Bemásolom az elejét, mert így lesz az igazi:

"Tisztelt Ügyfelünk!

Az adott gépjármű sebességhez tartozó magasabb fordulatszám, nem egyenesen arányos a fogyasztás növekedésével.

Az új Fiat Ducato egyes műszaki paramétere nem egyezik meg a korábbi Ducato műszaki paraméterével. Ezen változtatás jogát a gyártó fenntartja."

Ennyi elég, a többi is hasonló.(A levél megvan, ha valaki kételkedne.)


Udvariasság??? Ugyan már, oktatás egyből. Top care manager. Nos hülyegyerek, kit érdekel mi mivel arányos, amikor az autó két literrel többet eszik az elődjénél, meg megsüketülsz benne.(Meg arányos is, b+)

Ha valaki nagyobb teherrel, nagy sebességű autópályázásra keres autót, akkor jobb, ha a 150 lovas 2,3-ast választja. Hát igen, ezt javasolta az olaszországi anyacég is. Köszönöm, majd 5 év múlva a következőnél figyelembe veszem.

Ez az autó légrugós, két tonnával még van lengéscsillapítás, az előző hármas laprugóval -gyári erősített+ egy utólagos közé (!)- már a gumibakon ült, zéró rugózással. Aki használta már így az autóját, tudja, hogy benne van egy tengelytörés.
Szóval a súlyt bírja, a fék még hatékony, pl. az Alpokban sehol sem kell visszaváltani. Hát igen, a rövid fokozatnak köszönhetően. Én inkább visszaváltanék.
A légrugó is érdekes. Én úgy gondoltam, megpukkantom az autót két tonnával, és úgy fog kinézni, mintha félig lenne. Nem, nem. A fejlesztők másként gondolták. Az autó üresen is úgy néz ki, mintha rakva lenne. Ez akkor vicces, amikor kikapnak tengelyterhelés mérésre üresen.(Rakva már nem annyira.)
Szóval az autó a váltót és az azzal összefüggő fogyasztást, zajt leszámítva jó. Lehetne nagyon jó, de biztos alapos fejlesztés előzte meg, hogy elrontsák.
Jól gyorsul, a kategóriát figyelembe véve kényelmes, szép a maga módján, elviszi amit kell. Szerviztapasztalataim csak az előzőekkel vannak, sok gond ott se volt. Ha csinálna valami érdekeset, majd kiegészítem, remélem hozza az elvárást.Gondolkoztam a 3 literes Mercedesben is, de a képviselet nem tudta megmagyarázni, miért kerülne a Sprinter mezítláb annyiba nettó mint ez jól felszerelten bruttó.
Ez a 3. Ducato amit vezetek, nincs gond velük ha megkapják a törődést.
Nyugodt szívvel ajánlom másoknak is. Van egy 3,2-es Ford Rangerem is, majd lehet arról is írok, annyit megjegyeznék, hogy a Ducato kezesebb jószág. Érdekes dolog, a Rangerban szívesebben ülök,kényelmesebb de ezt jobb vezetni. Az, hogy mi lesz a következő teherautóm, hát Fiat. A személy az más kérdés.



Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Ez nem volt még szervizben.Majd később lehet kiegészítem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Ducato Következő autója? Ducato
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Ducato 2014

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)