Optimusz
Szöveges ítélet
2009. Április 1. De megmaradt bennem ez a nap. Ekkor vettük át az új autókat talán 22 km-rel. A Toyota Dynák után huuu valami felüdülés volt. Mivel utólag írom ezt ugorjunk egyet az időben.
Eltelt 2,5 év ezalatt 210 ekm, csak megy és megy. A kopó alkatrészeken kívül csak üzemanyagot kér azt se sokat (meg egy fojtószelepet 120 ekm-nél garanciába). Bár ehhez hozzá kell tenni, hogy nem száguldozunk így a fogyasztásunk 7 liter alatt tartható nyáron, télen 7,5 (lakott terület: max 60, azon kívül 80-85) Ebbe azért belefér egy-két „taposás” is. Tudom vicces, de a főnök elvárja, na meg kifizeti a megtakarítást (szüttyögök hogy legyen pénzem?!)… ez van, ezt kell szeretni.
A külsejét már megszoktam, elsőre furcsa volt, de most már tetszik. Az utastere praktikus, sok a tároló rekesz - emiatt élmény takarítani is. Az ülés tág határok közt állítható, azt hogy kényelmes e nem tudom, nekem 400 km után semmi se az. Na meg a csipogás a biztonsági övért.. agyon kellett volna verni, aki ezt kitalálta. Ami nem tetszik: akadozó váltó (a Citroenbe sokkal finomabban jár), a tompított állandóan kiég max 3 hónap, amit kibír. (és nem egyszerű hozzáférni) Központi zár: 0 km-esen sem zárta a hátsó ajtót, bár már nem is bánom amióta kipróbáltam a kollégámét, azt a procedúrát: kocsi bezár- raktér külön nyit (zongorázni kell a kulcson). Nem tudom a többi ducatonál hogy van de, ha kinyitom a raktér ajtót, nem tudom vissza zárni az utasteret de, amióta beszart az érzékelő, ami figyelmeztet, hogy az ajtó nyitva van/maradt azóta ez a gond is megoldódott. 3. ajtós problémán az ajtó rögzítésével van-, lassan elhagyom ugyanis a zsanérok körül elrepedt az anyag. Ezt gariba javítják de, ez csak idő kérdése és újra elfárad. Visszatérve a belsőre, hiányolom a rendes pohártartót, mert ami a hamutartó helyén van az nem elég mély.
2012-01-24 ~250. 000 km meghegesztették a hátsó ajtókat. Ezen kívül semmi sincs vele, megy, mint a világtalan
2012 - 04 – 06 höhö, most múlt 3 éves 266. 000 km-nél járunk.
Néhány zavaró dolog azért előjött: - nyekereg a tető kárpit vagy a jobb oldali napellenző.. hol ez, hol az.
- kopog a futóműve állítólag a féknyereg adja a hangot.
- ropog a kormány tekergetés közben
Más most nem jut eszembe. Ezeket leszámítva semmi hibája. Az türelem fogytával egyre többször haladok 90-100-al de még így is megáll 7,1/100 km
2012 - 05 – 06 273 ekm - beszart a központi zár. Javítás után, mint újkorában.
2012-07-13 290 ekm – volt egy olajcsere és más semmi még mindig tudja a 160-at és ekkor 3500-at forog. Sose figyeltem, muszáj volt újra kipróbálni. Valami mindig nyikorog-zörög ezt leszámítva nincs vele probléma. „Ez egy kib@szott hero” (hős) ahogy a haver mondaná. Jaaah majd elfelejtettem 6,5 literes átlag jött ki 2200 km-en.
2012-augusztus. 293 ezernél jártunk, amikor kaptam egy újat, szerencsére csak pár hónapra. Sokat javult a váltási érzet az elődhöz képest de ez az új euro 5-ös motor… wáááá – nem tudok vele megbarátkozni kib@szott lomhának tűnik. De a csend, hmm az tetszik.
Eljött a december, végre visszakaptam a verdát. 310 ezret mutatott az órája. Valami gyökér nekiment a tükrének és letört egy darab a széléből. Elfosta magát a generátor de még lábon hazajött (200 km-t bírt töltés nélkül). Szerencsére nem nálam történt. Azóta olajcserén kívül mást nem kért.
2013.04.01 Ma van 4 éve hogy hajtom, beletekertem 338 ezer km-t. Az égők még mindig fogynak de már ki tudom cserélni magam is :D Márciusban abba a jó időben befagyott a kéziféke, nem mintha fogott volna… alig voltam mérges de 2 kalapács ütés és rendbejött. Utána nem is mertem használni. A tetőkárpitom még mindig nyikorog de a kormány ropogás elmúlt. Várjuk a vezérlés cserét. Ennek tényleg lelke van már kezdem elhinni :D
Mást nem igen tudok megemlíteni, várom a jó időt (10 fok alatt nem moshatunk), hogy mosás után előtűnjön a szép fehér színe.
2013. 11. 26. Optimusz nyugdíjba ment 393 ekm-nél. Megmaradt csereautónak. Érződött rajta hogy elfáradt (nehezen zárodtak az ajtók, a szervokormány elég combos lett, visszaszoktam a 2 kezes kormányforgatásra, hámlott róla a fényezés. DE a motorja még mindig patent. A 8 autóból 2-nek bírta ki a motorja a 40 ezres olajcsere periódust. (400 ezer km alatt). Az enyém megúszta..
Ugye megint kaptam egy újat és akkor ugorjunk a jelenbe. >>> 2014. 07.08 7 hónap, 51 ekm használat után a tapasztalatok: zörögnek a műanyagok az utastérben, a központizárnak attól függ milyen kedve van hol zárja a hátsó ajtókat hol ki sem nyitja :/ , az égők ebbe már 6 hónapot kibírtak de ha kiég az egyik akkor 2 héten belül megy a másik is. Az euro5-ös motortól meg rosszul vagyok… Hát ennyi történt Optimusszal :)
Hibalista
- 90.000 km - bal első kerékcsapágy - 120.000 - fojtószelep - 237.000 - önindító - 266.000 - kézifék bowden - 308.000 - generátor felújítás - 365.000 - fojtószelep csere ismét sok pénzért - 380.000 - körül volt egy jobb első kerékcsapágy - - 10- 15 db égő - - hátsó ajtó zsanér
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelőnk van.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 393000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Dyna | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
