Munkatárs
Szöveges ítélet
Egyszemélyes vállalkozáshoz kerestünk autót, ami ár-érték arányban jó, nagyon felszerelt és még erős is, valamint nem kell érte túl sokat fizetni, és talán nem is romlik el túl sokat. A szemezgetés végén három tipus maradt fenn. VW Transporter, Ford Transit és a Ducato. A konszerntestvérek most nem kaptak szerepet. A VW-t az ára golyózta ki. Ugyanolyan felszereltséggel és majd 3 köbméterrel kissebb raktérrel is jóval drágább volt, míg a Transitra 6 hónapot kellett volna várni. Így maradt Ő.
8 köbméteres, legkisebb változat, 120 lóerő 320Nm nyomaték hatsebességes váltó. Átlagos adatok manapság, de a gyakorlatban ez bőven elég, főleg, hogy nem nehéz árut kell szállítani, hanem csak szerszámokat. Így egy személlyel bejáratósan is nagyon kellemesen húz már 1200 fordulattól. Az utastér három fő részére is kényelmes, bár a kísérőülések nem álíthatóak, de szorongani egyáltalán nem kell, csak egy idő után meredek a támlája. Ám a vezető ülést minden irányban szépen lehet állítani és az opciós könyök és deréktámasszal igazi túraautó.
Csak jó úton túrázzunk, mert üresen nagyon ráz a jó magyar utakon. A kanyargáshoz jól asszisztál a futómű. Nem lehet kihozni a sodrából. Kanyarban hamarabb veszem el a gázt magamtól, minthogy eljutna a teljesítőképessége határáig.
Az autó tempomattal, klímával, kipörgésgátlóval felszerelt. NAgyon jó társ a hosszú autópálya szakaszokon. Ahol jó az út ki lehet vele autózni a világból...
A rádió utólag vásárolt bluetooth-os készülék és nagyon jól szól a gyári hangszórókkal, de valami nem stimmel szerintem valamelyik csatlakozóval, mert néha kontakthibás a bal oldal.
A fülke anyagai, hangszigetelése példás, semmivel nem rosszabb mint a német konkurenciáé. A Transporter egyértelműen kisebb és szűkebb, és érzésre még a Transit is. A Sprinter talán tágasabb ugyan, de jóval borsosabb az ára is.
A motor most még olyan 8 liter között eszik, kíméletesen bejáratva. Hangja kellemes, vibráció nincs. A fülke hangszigetelése nagyon jó. Az autó csendes és nagyon merev. NIncsnek zörejek, csörgések.
A sebességváltó még karcos, de már 500km elteltével érezhetően könyebben jár mint az első 100km.en. Precíz és kézre esik.
A fékek így terheletlenül, vagy minimális terheléssel majdhogynem brutálisak, és az extra vészfékrásegítőnek köszönhetően nagyon harap is.
Összefoglalva a fentieket, ez egy ár-érték arányos autó, bátran ajánlom mindenkinek. Jó minőségű masszív karosszéria, minőségi belső, jó és erős motor átlagos fogyasztással, jó fékek. Az extrák árai reálisak és jól összeválogatva egy kényelmes munkaautót vehetünk. A "tipikus" olasz lazaság kihalófélben van, jó az általános minőségérzet. Ez a rádiós kontakthiba is bízom benne, hogy a szervíz elektromos kollégájának a bakijából van és remélem ha beviszem majd 1 perc alatt korrigálják.
500 km még nem sok, remélem 50.500 km után is hasonló jókról számolhatok majd be.
Hibalista
- Bal oldali hangszórók a rádió előlap felrakása után néha kontakthibásak.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Autóméry Debrecen
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
