Madmax
Szöveges ítélet
6évesen, 245ezerrel vettem meg (reálisnak tűnik így három év után is), az előző gazda ütötte verte, de alapvető problémát nem láttam vételkor, mer amúgy második kocsinak vettem. A 3 literes motorról hallottam jót-rosszat is, ki kell próbálni. A kasztnit kitakarítottam, különösen belülről a küszöb kimosásra, majd ki savazásra.
Az alvázát is lemostam, lefestettem.
Vétel után egyből olajcsere (fekete grafitpor jött ki belőle) , a hosszbordás szíjak szövete kilátszott, szijtárcsa majdnem leesett a tengelyről.. mindent cseréltünk kivéve láncot. Attila azt mondja hogy szerinte hagyjuk, de szerintem csak nincs kedve baszkódni vele, mert nehéz helyen lehet. Mindegy, ráhagyom, ő felelőssége.
Kezdetben füstölt mint az állat nagy gáznál, így használtuk az első kb 60ezer km-en, mire vettem a fáradtságot aláfeküdni, és megtapasztalni, hogy felkoppant a cooler, és kilukadt.. 60ezer kormolás alatt sem vágta tönkre az EGR-t. 30ezer ft cooler, és pompásan megy a kocsi, no füst, csak brutál power. 150km/h nál még gázt kér.. hihetetlen.
A csattogós hátsó laprugó egy szar, telekocsival csak dobálja a hátulját. mindenképp XL es MAXIT kell venni, az jó.
A fölső holtponti jeladónak új vezetéket húztak a komputerből egyenesen. Probléma így nem volt vele, de azt jelzi hogy a z elektronika nem túl jó. A 3 literes motort nehéz inditózni, 2,5kW os inditómotor kell neki, jellemzően a gyári Bosch megbizható volt nálunk, de az 1,7kW-osakat (gondolom a 2.3-asra való) nálunk félévente megette. Konkrétan szétégett a tekercs, akkora áramot akart fölvenni.
Használtautó prioritásban a motor-váltó jó, kell vele foglalkozni, szokásos szerviz, kopó dolgaira költeni, de ezen kívül nálunkk semmi különös nem volt.
Kár, hogy már 2016 óta nincs ez a 3 literes, vettem volna újban.
Hibalista
- 335 ezernél EGR szelep vezérlője elromlott - alapjárat dadogás, olajos füst. alapjáraton nyitva maradt a szelep, kapta vissza a füstöt. Időben észleltük, jó a szerelőnk! A hátsó lámpatestnek hátul van egy 10centis csatlakozó fordítója, az szétrohadt.
Ide hordtam szervizbe
Kolonics Attila SzolnokAranykéz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 245000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ducato 2.8JTD | Következő autója? | Ducato |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
