kényelmes igásló,garancia nélkül
Szöveges ítélet
Januárban vettünk két darabot,majdnem sikeresen egyformák,néhány apró eltéréssel ami nem lényeges.A motor rendkivül jó,hihetelen rugalmas,csendesen teszi a dolgát, és mindegy milyen útviszonyok közt.Az első hosszú kanyar Németország északi csücske,terhelés változó 600 kg- 1800 kg közt.De szinte nem lehet észrevenni,ugyanúgy megy a hegyre fel vagy sik úton,a fogyasztása a nagy terheléssel fél litert emelkedett.De lehet csak a szél fújt erőssebben szemből.A fék nagyon jó,a futómű példaértékű.Az utastérrel csak a magasságom miatt akadnak apróbb gondok,a kormányt nem lehet ki-be állítani,így ha a kormány jól állna a lábaimnak kevés a hely.Azért létezik középút,és nem okoz vele 1200 km ledarálni egyhuzamban.Egyszóval nagyon elégedettek vagyunk eddig vele,remélhetőleg ez a későbbiekben sem változik.
Folytatásként.
A kezdeti jó tapasztalat erősen minuszba csapott az utóbbi időben,mindkét autónkon 80 000 km után kuplung csere,a Fiat szerint természetes elhasználódás miatt kezdtek el csúszni.Mindkét tárcsán 0,3 mm azaz 0,3 miiliméter kopás volt mérhető, hiába vertük az asztalt nem garanciális,mondván ennyi az élettartalma egy haszonjármű kuplungjának amit nemzetközi forgalomban autópályán használnak.Az elsőt még kicserélték méltányosságból - nem garanciában - a másodikat már nem, elfogyott a Fiat erre a célra szánt anyagi kerete.Egyszerűen röhej,kérdés a Fiat autógyár vagy kuplung kereskedő? Hihetetlen ez a hozzáállás,és főleg hogy ennyi élettartalma legyen egy kuplung szerkezetnek.
105 000 km után a váltóban a 6. fokozat kiugrik,kerreg és minden baja van,remélhetőleg ez nem természetes elhasználódás és garanciában megcsinálják.Erősen gondolkodtató az autók cseréje,ez nem haszonjárműhöz méltó javítási sűrűség és főleg nem új autónál,állítólag teljesen új konstukciónál ami a megnövelt szervizperiódus és nagyobb strapabíróság jegyében született.A Fiat garancia ezek szerint csak az autó szétesésére vonatkozik,jobb esetben.
A szervízköltség szintén igencsak megnövekedett a vásárlás és az első szervíz között,vásárlásnál ,még a kötelező 40 000 km szervíz költségére kb 50 000 Ft volt az irányár,ehhez képest 85 000 Ft szerepelt a számlákon.Igen nagy a Fiat inflációs számitása,ami felháborító,megkérdőjelezi a tisztességes kereskedelmet és tájékoztatást.
Röviden most ennyi,folyt köv.
Következő fejezet
Váltó garanciában javítva,bár elgondolkodtató a fődarabnak mondott váltó javítása csere helyett.Gondolom a válság ezt teszi lehetővé.Hátsó ajtók repedeznek,szervíz szerint először javítani azaz hegeszteni kell,majd második repedés után lehet cserélni.Természetesen eltört újból,igy alig egy hónap alatt sikerült lefesteni és kicserélni a szervíznek.Kivételesen ezen apró malőrök óta nem volt semmi gond,bár ezek elég eékeserítőek voltak.120 000 km körül járunk,a fogyasztás ami kezdettől fogva igen csapongó maradt a hibalistán,szervíz nem tud vele mit kezdeni.9 és 16 liter között ingadozik,mindegy üresen vagy rakottan,lassan vagy tempósan.A kényelme és fürgesége maradt,szerencsére a belső berendezés nem hullik és strapabírónak tünik.Ami még hiba,oldalajtó belső bowden valami okból befagy,ha kinyitottad az ajtót nem biztos be is birod csukni a minuszokban.
Hibalista
- Kuplung mindkét autón,váltó
Ide hordtam szervizbe
KB Auto Team Kiskunhalas
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Fiat Riegler Győr
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
