Ha figyeltek volna rá, túlélhette volna!
Szöveges ítélet
A mese:
Az autó céges volt, fogalmam sincs mennyibe került, mennyi volt a fentartási költsége, nekem csak bele kellett ülnöm, és tankolni, hajtani.
Előtte sosem vezettem kisteherautót (csak személykocsit), és elsőre nagyon nagynak tűnt, szokatlan volt, de idővel ez elmúlt, és nagyon összeszoktunk.
Nem tudom mások miért írták, hogy zajos (bár nem nagyon mentem 170-nel vele), szerintem 120-130 körüli tempónál kimondottan halk volt. A váltója nagyon pontos, könnyedén, hamburgerrel, kólával a kézben is simán kapcsolható. Volt, amíg a "szeretett" főnök le nem törte a váltógombot róla. Ezután magyar módszerrel próbálták javítgatni (pillanatragasztó, szigetelőszalag, a lényeg, hogy ne kerüljön pénzbe), ami sosem sikerült jól. Bár az utolsó időkben a műgyanta elég stabilan megfogta, de így meg a hátramenet gyűrűje akadt egy kicsit...
Ez az egy példa egyébként jól jellemzi az autó sanyarú végét is.
Ugyanis olajcsere, kötelező szervíz, gondoskodás, törődés sosem jutott ennek az autónak. Még lemosni, kiporszívózni sem sikerült senkinek. Tipikus túrós hátú közös ló volt szegény.
Az első időkben még jó karban volt, a turbója is vidáman fütyült, motorhang semmi, jól ment, öröm volt vele az országjárás. Aztán, ahogy a többi céges autó sorban kidöglött, a többiek is átszoktak erre, és onnantól nem volt megállás a lejtőn.
Az utolsó (általam ismert) időkben már a torka is véres volt, alig ment, úgy sziszegett, mint valami kehes kígyó, iszonyatos mechanikus zajjok jöttek a motortérből. Szörnyen kerregett, prüszkölt, de szervízbe akkor sem vitték (hisz még gurul, tehát jó!).
Konklúzió:
Ha valaki törődik az autójával, ápolja, odafigyel rá, akkor nagyon jó választás. Kellemesen lehet vele utazni, 1000 kilómétert sem fárasztó levezetni benne. A kuplung puha, jól érezhető mikor fog, alapjáraton, gáz nélkül is simán elindul (dugóban jó), a motorja is jó (bár a 2 literes kicsit gyengus), kitűnően lehet manőverezni vele mindenhol. A fék nem túl erős, de ez könnyen lehet, hogy megint csak az ápolás hiánya, egyedi eset.
ABS, légkondi, motoros ablak, motoros tükör mindenesetre hasznos extra (lett volna), tessék rá költeni!
A vezető & utas holmijait remekül el lehet helyezni, üdítős üvegeket, más apróságokat könnyű "leparkolni", belülről is civilizált.
Az első fényszóró izzók mindig kiégtek, ezeket sűrűn kell cserélni, illetve a kormánymű/első futómű is kaphatott (még előttem) egy nagy pofont, mert folyamatosan oldalra húzott, így mindig ellen kellett tartani. (megszokható)
A lényeg:
Ahogy már írtam is, nagyon kedveltem az autót, míg az idióta és hiper igénytelen főnök bele nem ült, és munkába nem járt vele. (másik kocsiját összetörte, és ezzel járt minden nap)
Ő képes volt rá, hogy pillanatok alatt tönkretegye. (kb fél év)
Egyébként sem szerettem soha, de ettől kimondottan megutáltam!
A kocsi ellenben jó, és kisebb hibái ellenére is szerethető! Saját vállalkozásomnak gondolkodás nélkül vennék ilyet!
Hibalista
- Céges autó volt, nekem csak hajtanom kellett, így nem tudom mennyibe került a fenntartása, milyen a szervízháttér, mennyire megbízható (alattam nem állt meg), stb.
- Bár a szervízekről elmond valamit, hogy a folyamatos oldalra húzást másfél év alatt sem tudták megszüntetni...
- Ajtónyitó kilincsből kiugrott a bowden, ezt megjavítottunk magunk.
- Az izzók mindig kiégtek, ezt is magunk cseréltük, gyakran.
- Váltógombot letörte a főnök (a p*cs), azt kellett visszakókányolni mindig, mert megjavíttatni, cseréltetni nem lehet, elvégre az pénzbe kerül...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Ducato 2.8 JTD | Következő autója? | Valami sportos japán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
