A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Ducato (1989-1994)

Ducato 2.5 TDI 4x4 Steyr-Puch 290 széria 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható brutális erő mindig-mindenhol

Szöveges ítélet

Nagyon megy, keveset fogyaszt (a telefonfülke légellenállásával egyenértékű karosszériával), kis fenntartási költésgű, és nagggyon megy, miután kapott egy "légzőkészüléket" (intercooler).

Nekem ez a második Ducatom ebből a szériából, és meg vagyok elégedve velük.

Aki egy teljesen problémamentes autót akar, az ne vegyen Fiat Ducatot... Az ne vegyen autót, járjon inkább gyalog, az ritkábban romlik el.

Hülyeség, hogy a Fiat egy megbízhatatlan autó. Az az autó a megbízhatatlan, amelyiket nem szervizelik, csak ütik-vágják. Sajnos az én autóm is ilyen volt.

Az autó legelőször a MATÁV tulajdonában volt (bordó). Valószínűleg kábelmérő kocsi lehetett, mert az egész raktér be van kábelezve, de szinte mindenféle kábellel, a legvékonyabbtól a legvastagabbig. Itt gondolom megkapta az elírt szervízeket, és talán még kímélték is. A tulaj, akitől vettem, állatszállításra használta, és sajnos szinte semmit sem törődött vele.

Először is rendbe kellett szedni. Futóműfelújítás, karosszériajavítás, olajzás, zsírzás, olajcsere, szűrőcsere (a levegőszűrőből egy fél mező növényeinek a magvait ráztam ki, majd ment a kukába). Az üzemanyagtank annyira koszos volt, hogy mire kitakarítottam volna (közben természetesen használtam, hisz azért vettem), hazavágta a kosz és a mocsok az adagolót. Használt adagoló 35.000-ért (ritka a TD-hez, mert ezzel az adagolóval tuningolják a régi TD II. Golfokat, így elég nehéz jó áron venni), üzemanyagrendszer takarítás, azóta szinte gondozásmentes a motor (olajcsere 10.000 km-enként, maximum, ha lehet 7.500 km-enként cserélem). Mivel nem megy a km-óra, ezért csak saccolni tudom a 600.000 km-t, de valahol itt lehet a futott km-ek száma. Majd egy kuplungcsere, mert egy kicsit csúszott, és sikerült 18.000-ért egy komplett szettet vásárolnom, és volt rá időm. Difijavítás (mivel sokat nem bírt ki szegény olaj nélkül), 505-ös Peugeot difi belseje átrak, teljesen megegyezik a Ducato hátsó difijével belülről. Így a szükséges alkatrész a bontott, olaszból behozott 90e forinttal szemben megvolt 20e forintból (difi) + 3e forint olajból. Egyébként problémamentes az autó, csak megy és teszi a dolgát, és mivel kapott egy "típusidegen" Citroen Xantia ülést vezetőülésnek (sztem az egyik legkényelmesebb ülés), akár egész nap lehet ülni az autóban úgy, hogy nem fáradunk el.

Sokszor látom az újabb típusokat az út szélén lerobbanva, illetve a szerelőműhelyben vesztegelve, látva az ehhez az autó alkatrészeihez képest "horror" számlákat, és ilyenkor mosolygok és örülök, hogy sikerült ehhez az autóhoz hozzájutni.

Ha valakinek olyan autó kell, ami kicsi szervízeléssel, és odafigyeléssel sok évet elmegy, annak csak ajánlani tudom. Csak megy és megy és megy és megy...

Fogyasztás 8 liter, ha ésszel megyek (igen, 8 liter), ha rakott és sok a városi menet, akkor felmegy 10-12 köré, de 12 litertől még 2.5 tonna rakománnyal sem mértem többet, majdnem teljes gázon. A havi javítási költségek minimálisak, olajcserével és szűrőcserével együtt sem költök rá 10e Ft-tól többet (igaz, nagy kedvezménnyel veszek mindent).

Kapott egy 8.5 cm-es emelést az eleje, valamint egy intercoolert a TD motor, ezáltal szinte annyit tud, mint az újabb, 110-120 lóerős Ducatok, valamint az emelés miatt nagy sebességnél kicsit instabil, de terepen meghálálja, és egyébként is, ez félig terepjáró, tehát ne akarjunk versenyezni egy csak aszfaltra tervezett autóval.

Akik az előzőekben rosszakat írtak a Fiat Ducato 280 és 290 szériájával kapcsolatban, azoknak ajánlanám, hogy ne vegyenek egy széthullott-agyonütött-lelakott példányt, vagy ha igen, akkor tudják normális állapotba hozni. Használjanak sokáig egy normálisan használt példányt, és rájönnek, hogy nincs igazuk, és mennyire hálás kis jószágok ezek.
Nézzük meg az első szériás Mercedes Sprintereket, már most szinte porrá rohadtak, és a kiadási évük nem 1992...

Rossz tulajdonsága az, hogy ennek az autónak lelke van. Aki nem szereti az autókat, csak üti-vágja őket az ne vegyen ilyet. Aki használni szeretné kis költségből annak csak ajánlom a Fiat Ducato 280 (1982-1990) vagy a 290 (1990-1994) típust. További infók és segédletek a típussal kapcsolatban a www.ducato4x4.co.cc oldalon.

Jó Ducatozást mindenkinek !

Hibalista

- Hátsó difi - amikor vettem, nem volt benne olaj, az első 2 km-en belül megadta magát, még időm sem volt megnézni... :( 20e+3e Ft, tehát nem vészes - Futómű felújítás - szinte minden autón kell valamit cserélni, ezen is, de itt kb. 30.000-ből megvan minden - Adagoló - sajnos az előző tulaj trutymós gázolajának ez lett az ára, egyébként még most is hibátlan lenne... - Kuplung - minden autón előbb-utóbb cserélni kell, főleg amit használnak - Fékbetét - szintén kopó alkatrész, végtelen ideig működő fékbetét nincs! - - ... és semmi más.

Ide hordtam szervizbe

Magam javítom az autómat.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 600000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Rover 25 1.4 Következő autója? Ducato 290 2.5 TD 4x4 Steyr-Puch (ugyanilyen, mint most van)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Ducato 1989

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)