A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Doblo Panorama (2010)

Doblo Panorama 1,4 16V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Reumás elefánt

Szöveges ítélet

5 éves korában vettem az autót, kevés, 52 E Km-rel. Mindenképpen nagyméretű, de olcsó autót akartunk, az eddigieknél (Opel Combo C, Mitsubishi Grandis) kisebb szóba sem jöhetett. Van két gyermekünk, meg szeretünk horgászni is járni, valamint -mivel még külföldön élünk- évente több alkalommal hazautazunk szabadságra, ennek minden kelléke el kell férjen az autóban, figyelembe véve 2 nyulat ketrecestül is (gyerekek kedvencei).
Jó választásnak tűnt ez a kocsi, ha a méreteit veszem figyelembe, minden eddigi autómnál nagyobb csomagtere, és a kabin jó helykínálata meggyőző.
A baj csak ott kezdődik, ha az ember elkezdi vezetni. Előző autóim túlságosan elkényeztettek (Combo 1,7 CDTI, Grandis 2,4 benzin), hozzászoktam, hogy erőlködés nélkül felgyorsítok a kívánt tempóra, és ezt szemrebbenés nélkül tartom dombon felfelé is. Hamar kijózanított ez a kis benzines, ami ebben van. Papíron nem tűnik kevésnek a 95 lóereje, de gyakorlatilag ez a minimálisan szükséges erő, ami muszáj is ebbe a kocsiba. Meg kellett szoknom, hogy a gázpedált alkalmanként teljesen padlózni kell, ha csak egyszerűen tartani akarom a forgalom ritmusát. Alacsony fordulaton takarékosan elcammog 7-7,5 literes átlagfogyasztással, ez kb. 90-100 km/h autópályatempóra vonatkozik. Városban 9-9,5 liter az átlagom, tudatosan előrelátóan, és a körülményekhez képest takarékosan vezetve. Vegyes átlagfogyasztását 8 liter körül állapítottam meg. Ha valóban dinamikus akarnék lenni, ez egy bő literrel megtoldaná az autó konzumra való hajlamát. Oké, egy ekkora súlyú- és méretű autótól teljesen elfogadható, de mint említettem, a vezetés élménye kimerül abban, hogy az ember próbál vele haladni, anélkül, hogy másokat hátráltasson, ugyanakkor egyik szemmel a pillanatnyi fogyasztást lesi.
A maximális 150 km/h (óra szerint 160) sebességet egyszer próbáltam ki, elég is volt... ez az autó alkalmatlan az autópályán áhított 130-140 km/h sebesség huzamosabb tartására, 90-es tempónál 3200, 110-nél már 4000-es fordulaton pörög. 120-at elérni kb. 4500-as fordulaton lehet, de ilyenkor már szürcsöl akár 9 litert is, míg 100-as tempónál 7,5-el megelégszik. A tacho csal, ha 110-et mutat az óra a GPS szerint valójában 102-vel megyünk.
Alacsony tempónál csendes a motor, egész kultúráltan szól, nagy fordulaton, gyorsításkor majdnem sportautós a sound, kár, hogy sebesség nem úgy párosul hozzá... Nagyobb tempónál (mármint ami ebben ülve nagy tempónak számít) felerősödik a szélzaj, a gumizúgás is erősen behallatszik, amit persze a dobozszerű karosszéria felerősít.
Ha valaki ilyen Doblót keres, arra ügyeljen, hogy a csomagtartóajtók esetében a kétfelé nyíló megoldás sokkal jobb, mint ez az egyszárnyú, felfelé emelendő brutálisan nagy helyigényű ajtó. Ez se rossz, de ha fel akarom nyitni, közben két lépést hátrálnom kell előle, valamint ha fal elé parkolnék, jó másfél méter szabad helynek kell lenni a kocsi mögött.
Tetszik, hogy magasan ülök benne, és az ülés az én középkategóriás méreteimhez megfelelően kényelmes. Érdekes, hogy az első- és hátsó ülések között nincs akkora hely, mint a régi Combo C-ben, de így is bőven jobb egy átlagos személyautónál.
Sajnálatos hiányosság, hogy az autó kétülésesre "hajtogatása" után az összecsukott hátsó ülések nem tüntethetőek el a padlóban, vagy ilyesmi, nem, ott maradnak két kocka formájában és elvesznek sok értékes rakteret. A régi Combo ügyesebb volt ilyen téren (is).
Zavar, hogy 6 éves korára a belső világítás egy része és a kapcsolók háttérvilágításának egy része már nem működik. Izzócsere majd megoldja, de miért kell ennek így lenni? akaratlanul is a régi Opel Combo-nkal hasonlítgatom (végülis ugyanaz a kategória), abban 10 év alatt egy se ment ki!
Nagyon rossznak találom a féket. Nem azért mert nem fogna, fog az jól. De nagyon-nagyon rosszul adagolható a pedállal a fékerő. Nem a szervófékkel előtt állok úgy mint ama bizonyos boci az új kapunál. Eddigi autóim is szervófékesek voltak. Az a bajom vele, hogy kis sebesség esetén (pl. begurulsz a piros lámpa alá) finoman lassítanék, a pedál egy centis nyomására szinte semmi lassulás nem történik, pár milliméterrel jobban benyomva meg szinte lebólint a kocsi. Rendkívüli érzékkel lehet csak normálisan fékezni vele lassú tempónál.
Nem tetszik az ablaktörlő megszakítós fokozata. Semmi beleszólást nem enged a júzer részéről, egyszerűen nem lehet szabályozni a törlések közötti időintervallumot! Csak automatikusan, sebességfüggően hajlandó szabályozni magát. Ha állok, 5 másodpercenként töröl, ha 100-al megyek, akkor 3mp után. Ennyi. Szitáló, szemerkélő esőben, amikor elég lenne 10-15 másodpercenként egy törlés, akkor is elnyekereg 3-5 másodpercenként a félig száraz ablakon. Annyi választásom van, hogy kikapcsolhatom, és "manuális vezérléssel" löködhetem a kapcsoló karját, amikor törölni akarok. Szär egy megoldás.
Ja igen, a start-stop automatika... működő dolog, általában gond nélkül bepöccenti a motort kuplunglenyomásra, úgyhogy baj nincs. Csak éppen értelmetlen szerintem. Alapjáraton pöfögve megenne a motor egy üzemóra alatt egy liter benzint(se). Most a 10-20 másodperces szünetek alatt büszkén spórol nekem 3 csepp naftát. Cserébe vehettem bele 63 Ah-ás akksit (1,4 benzinesbe???), meg majd az önindító tartóssága lesz a következő érdekes kérdés.
Mindegy, racionális autó kellett, olcsón fenntartható, mert a Magyarországra való visszatérést tervezzük. Erre jó, elvisz A-ból B-be, bőven beleférünk, nincs benne se turbo, se kettőstömegű lendkerék, se anyámkínja, ami többszázezerbe kerülne. ha javíttatni kell, várhatóan megtarthatom a gatyámat még a számla után is.
A presztízs már nem érdekel, nekem nem megjelenni kell az autó, és nem azért, hogy másokban benyomást keltsek. Ha pedig az úton megelőznek, már nem fog izgatni, mert az esélytelenek nyugalma megóv az agyvérzéstől, és természetes úton gátolja az adrenalin túlzott mértékű termelődését.
Ilyen ez az autó.

Hibalista

- Termosztát szétdurrant, hátsó fékdob zakatol, hátsó futómű kopog, műszerfal világítás részlegesen sötét.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Combo C 1,7 CDTI Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Doblo Panorama 2010 (2010)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)