A Bálna
Szöveges ítélet
Bálnát 2018 Januárban, 50.e kilométerrel hosszított kivitelben, kereskedőtől 1 év garanciával , friss műszakival vásároltuk. Nagy családi autót kerestünk és ez bizony az ! Öten vidáman elférünk Bálnában + hihetetlen mennyiségű csomag és ami még eszünkbe jut. Tipikusan az az autó amelyiknél ha utaztok nem okoz gondot mikor az asszony az indulás pillanatába :
- Szívem ! Teljesen elfelejtettem a nagyi dupla utazókofferját ...
Rövid (35-40 kilométeres) utakon is elboldogul de közepes (60 - 200 kilométeres)táv az igazi terepe. Városban is meglepően fürge a 2.0 135 pacis motorral de az igazi terepe az országút vagy autópálya. Nagy távolságot (300 - ) autózni nem igazán kényelmes.
Mi gyakran utazunk vele 1200-1500 kilométert. A hátsó ülés nagyon rendben van de az elsőkön érezni hogy városra vagy közepes távra vannak kitalálva. Sarkaik gömbölyítettek ami ki és beszállásnál nagyon praktikus viszont a lábat nem tartja emiatt hosszútávon kényelmetlen.
Az ülésfűtés kapcsolók borzasztó helyen vannak ! Se egy visszajelző se semmi úgyhogy a kapcsolás érzésre megy !
Az elektronika borzasztó pocsék ! eddig minden hiba, kellemetlenség valamilyen elektromos kontakt hiba miatt történt. Mechanikailag nagyon rendben van de a villannyal meg kell tanulni együtt élni.
2 év alatt 60.e kilométert tekertünk bele komolyabb meghibásodások nélkül.
A gyári szervizintervallumot nagyon el kell felejteni . Olajcsere irreális 35.e km !!! Az olajat max 15.e után cserélni kell. ugyan így a szűrőket is.
Hasonló paraméterekkel rendelkező autók közül ár/érték arányban a legjobb választás volt. Volkswagen T osztály 2,5 szer drágább ugyanakkor komfortra az első ülések valamivel jobbak, viszont az oldalajtók ablakait nem vagy csak részben lehet kinyitni,ráadásul Doblo futóműve stabilabb és az ülés is személyautósabb magasságban van így a ki és beszállás is kényelmesebb. Alternatíva lehetett volna még a Renault Kango vagy Peugeot Partner is de mindkettő lényegesen kisebb, míg árban közel azonosak a Dobloval. A nagy német ikertesó (opel combo) szintén drágább és oldalajtóban leengedhető elektromos ablakkal nem is találtunk.
Alkatrész árakban is a legoptimálisabbnak találtuk így lett egy Bálnánk.
Fogyasztás :
Város nyugis tempóban 7 Liter ha tolom neki 8,5
Vegyes használatban 6,5 (Autópálya 120Km/h 35Km majd városi forgalomban
haza 40-50 es tempóval)
Autópálya 120-130 as tempóval 6-6,5 Liter
Legjobb fogyasztásom : autópálya, 90 es tempó , 5 Literes átlaggal.
Alapvetőleg szerethető autó . Ideális választás családosoknak vagy akár kisárúszállítónak.
Hibalista
- Olajcsere gyári anyagokkal 35.e Ft + munkadíj - Vezérlés + vízpumpa + hosszbordás szíj görgőkkel + hűtőfolyadék csere fiat márka szervizben 260.e Ft munkadíjjal együtt . - Hátsó ajtó szélvédő kirobbant elektromos kontakt hiba miatt 30.e Ft - ülésfűtés kapcsoló kiéget elektromos kontakt hiba miatt - motorkontrol lámpa hibát jelzet szintén elektromos kontakthiba miatt. - kormányszervócső , anyaghiba 25.e Ft + munkadíj - klima cső anyaghiba
Ide hordtam szervizbe
Fiat Bertold (Wuppertal, németország, itt lakom) márkaszervíz.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 147 | Következő autója? | Captiva |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
