Olcsó török bádogdoboz
Szöveges ítélet
Gépjárműflottakezelésben dolgozom egy nagy cégnél, majdnem 100 Dobló (nem Dubló, és a Skoda SuperB nem szuperbé, hanem szuperb, büszkeség latinul) van a flottában. 2012-es és 2014-es autók, 1.3 multijet 90 lovasak, 100 és 200ezer km közötti futásúak vegyesen. A Dobló egy kompakt áruszállító tgk, amit Törökországban gyártanak, olcsó mindene, és a raktere a legnagyobb a kategóriában, nagyon szögletes a doboza. A fülke tűrhető munkakörnyezet, a szélvédő hatalmas. Beszéljünk a motorról. 90 lóval lehet normálisan közlekedni, de csodára nem képes, az autópályát meg jobb elkerülni (oda az 1.6 multijet való) mert olyan rövid az ötödik fokozat hogy 130-al 3500-at pörög, ja és 15-el mutat többet az óra. De a legnagyobb baj az, hogy a részecskszűrő miatt teljesen alkalmatlan a városi használathoz. Adott egy csupán 3,5 liter olajtöltetű közvetlenbefecsis dízel motor, ami a jellegénél fogva kormot termel, a városi használattól mégtöbbet kormol, a részecskeszűrő meg felfogja és állandóan regenerálni próbál, ezáltal kokszosodik a szívósor, kormolódik és a gázolajtól felhígul az olaj. Ehhez jön még egy biciklilánc vastagságú vezérműlánc, ami ebben a kellemetlen környezetben – képzeljük el milyen jó viszkozitása lehet egy olyan olajnak amit csak 30-35 ezer km-enként vagy 2 évente cserélnek ilyen körülmények között – nem csoda hogy több tucat autónál előfordult hogy már akár 70ezer km környékén elkezdett csörögni és rossz esetben el is szakadt. Ez a motor amúgy nem lenne rossz, odafigyeléssel és részecskszűrő nélkül, 10ezres olajcserével majdnem örökéletű lenne. A toronycsapágyak katasztrofálisan gyengék, nehezen hozzáférhetőek, a szerelők utálják és lényegében 70ezrenként cserére szorulnak. A fogyasztása nem rossz, olyan 6 körül alakul. De ha ilyen autót gondolkozol venni használtan, akkor felejtsd el az 1.3-ast, 1.4 benzinest vegyél a városi, 1.6 multijetet a városon kívüli, autópályás használathoz. Ha meg nincs választási lehetőség, akkor max 15ezernél olajat kell cserélni!
Hibalista
- toronycsapágyak, abs, lánc zörgés/szakadás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Dobló mk1 1.9 JTD | Következő autója? | Partner my2019 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
