Éhes igavonó
Szöveges ítélet
Egy vállalkozás egyetlen autója. Esetek 75%-ban egy személlyel és üresen fut, pályán nyugiba. 20%-ban agyon pakolva bútorral (250-300 kg). 5%-ban utánfutó (185 cm magas, 300 cm hosszú raktérrel) és azon is bútor.
Főleg egy személlyel használt, de ez az autó erre van kitalálva. Hátsó felfüggesztés személy autókból származik, de tudja a 750 kg-t. Az erő vele van, de akkor megugrik a fogyasztása. Sokat pályázok vele, de max 100-al, hogy tudja az 5,4-es átlagot. Éves 50e km-es futásnál ez sajna nem mindegy. 130-al már 7,0-7,5. 180-nál 9,5 liter. Imádni való a motor. Beltérben nem hangos és a raktér sem huppog, zúg, mint egyéb márkák kis teherautóinál.
A futómű is jól dolgozik. Nagyon kényelmes autó. Úttartása is jó, még ha sportosan is van kezelve az autó. Igen, sportosan! Ha a motor megengedi, akkor a futóműnek is tudnia kell. Kár, hogy gyenge konstrukció. Az első stab. pálcák kidőltek 45.000 km után. A toronycsapágyról is rossz hírek terjengenek. Hát jönnek is a hangok 50e km után. Előbb utóbb csere lesz. Fékek erősen fogynak. Amúgy eddig még minden vészfékezésem sikeres volt, ergo jól dolgozik.
Pakolhatóság utastérbe: botrányos. Japán autóból átülve katasztrófa. Nincsenek apró zsebek, tokok, fiókok. Van egy ajtózseb, meg a szélvédő előtt pár mélyedés, amiből minden kigurul átlag kanyarvételnél is. Kézifék mellett palacktartó, de borult már ki ital innen. Porfogóként funkcionál most. Ja a fejtérben egy nagy tálca, de nem lehet bele látni, amit ide teszek, csak takarításkor találom meg.
Pakolhatóság raktérben: Nagyon tuti. Raklap keresztbe befér. Lehúzó fülek a padlólemezen sokat bírnak, még nem szakadt ki egyetlen spanifer túlfeszítéstől sem. Az ülés mögötti hátlap extra behajtható rácsos, de a behajtható részt kiszereltem, így 62 cm szélességben 2,4 méter hosszban lehet végig nyújtani 90 cm magasan bármit.
Jó nagy kocka az autó raktere, ergo pakolható. Kár, hogy nem lehet semmilyen gyári zsebet, dobozt venni a kerékjárati ívek fölé. Nekem kellett csinálni.
Autó festése botrányos. Szűk garázsban elcsúsztam az autó mellett, a hasam elérte az autót (de tényleg csak éppen). Most szép csíkos. Télen a havat is "sikeresen" söpörtem le a jégkaparó gumis oldalával. Végül is hó nem maradt...
Török összeszerelésről: A hátsó ajtókat ki lehet akasztani, hogy nagyobbra nyitható legyen. A jobbos ajtó eléri a lökhárítót, nyilván a festés bánta az első alkalom után...
Végszó: nagyon jó motor, kényelmes futómű és sofőr ülés, szép (de nem okos) beltér, jó formájú raktér, gyenge futómű alkatrészek, gyenge festés. Az összeszerelés gyengeségét csak az elsők közt kifutott példánynak rovom fel.
Amire vettem, arra tökéletes. Sok extra vehető hozzá, ezekkel érdemes élni.
Hibalista
- 25.000 km belső levegő keringtetést, hőfokot, intenzitást állító gombok mögötti világítás megszűnt (nincs javítva) - 45.000 km stabilizátor pálcák elől cserélve - 50.000 km torony csapágy felől jönnek hangok.... egyelőre nem vészes, de előbb utóbb baj lesz...
Ide hordtam szervizbe
Zalaegerszeg - Dornfeld Tomi barátom, végtelenül precíz és ezt szeretem. 30e helyett 15e km után olaj + szűrők cseréje....
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | corolla verso 2,0 D4D | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
