A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Dobló (2001-2009)

Dobló Cargo 1.2 MPI 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Lomha, de szeretnivaló, h?séges, gazdaságos

Szöveges ítélet

Hmmm. Küls? - ez egyéni megítélés kérdése. Kicsit retrós, különösen el?r?l. El?r?l tetszik is, hátulról már kevésbé. Bár nekem a régi szekérszer? Fiat Multipla is tetszett :-) Szerintem a fehér a legel?nytelenebb szín ennek az autónak, de hát annak idején ez volt 100 ezerrel olcsóbb.... Metálpirosban vagy metálkékben gyönyör?, fehérben teherautós, de hát teherautó is... Az biztos, hogy nagyon jó a helykihasználás, HATALMAS a raktér, egy szabványos EUR-raklap belefér, 625 kiloval terhelhet?, mi kell még... Az utasfülke HATALMAS, a váll és fejtér óriási, a vezet? a jobb oldali ablakteker?t csak a biztonsági övet kikapcsolva éri el, tehát ablakemel? nem árt. Az enyém sajnos csak alapfelszereltség?, az egyetlen extra az utasteret és a rakteret elválasztó ablakos fémlemez. Mindenestre ez a lemez meggátolja az ülést a teljesen hátratolásban. Nekem 181 cm magasságommal pont jó, de egy 195 cm-es embernek lehet, hogy már nem lehet eléggé hátratolni az ülést. A jobb oldali ülés teljesen fix, de kényelmes. Egybként kormány teljesen fix, de a vezetési helyzet ennek ellenére kit?n?. Nagyon jó a magas vezet?pozíció is, könnyen átlátható a forgalom, és az ülésre nem kell "leüllni" vagy "felkúszni", hanem egyszer?en csak be kell csusszanni. A be-kiszálássi kényelem tökéletes. A tükrök hatalmasak, a hátralátás jó, viszont átlósan jobbra hátra nem lehet látni semmit, hatalmas a holttér. Illett volna osztott tükröt tenni jobboldalra gyárilag, így az utast kell megkérni, hogy nézzen ki jobbra hátra, vagy egy kis kézitükörrel játszani...
Motor, menetteljesítmények, fogyasztás, er?átvitel. Az 1,2-es 65 lovas alapmotor meglep?en jól mozgatja a 1230 kilós önsúlyú autót. S?t, volt alkalmam kb. 500 kg-val telepakolt autómmal vontatni egy Opel Astra Karavan-t, és mit mondjak, szépen mentünk 80-90-nel ötösben... Hihetetlen de ez van. Vagy, telepakolt raktérrel az érdi autópályás emelked?n 110-nél nekilépek a gáznak, és gyorsul az autó. Egészen elképeszt?. Az is meglep?, hogy normálisan gyorsítva-használva-lassítva az autónak 50-60 km/h-ig egyáltalán nincs motorhangja, csak csekély gördülési zaj. Viszont cserébe 100 felett hangos. Érdekes a nagyon hosszú 5. fokozat. Akár 40-né l kapcsolható, 50-t?l gyorsítani is lehet. Akár városban is szépen megy 5-ben, országúton el lehet felejteni a váltást, nagyon kényelmes. Azért persze csodákat nem kell várni, 20 mp alatt van 100-on, és 110 vagy max. 120 fölé nem érdemes hajtani, ott már zajos, er?lködik a motor, és ugrásszer?en n? a fogyasztás. Egyébként a gyári 142 km/h-t szépen tudja, ha van szíve addig hajtani az embernek, nekem nem volt, 100 fölött ritkán mentem vele. Ennek eredménye a 6,8 literes átlagfogyasztás - írom elejét?l fogva... A legkevesebb 5,92 liter volt végig autópályán, alföldön 85 km/h-s sebesség mellett üresen. A legtöbb 9,1 liter volt, városban, télen, pakolt raktérrel. Normál országúti használatban 6,5, városi használatban 7,5 a fogyasztás. Persze én nem vagyok az a padlóig-a-gázt típus, biztos meg lehet vele etetni többet is. Az biztos, hogy Alpokban, a Grossglockner úton ritkán tudtam 3-asba váltani és 40 km/h fölé gyorsítani felfelé, az Verfen-i jégbarlanghoz vezet? 19-23 százalékos úton pedig gyakorlatilag végig 1-esben mentem fel, de felment szépen. Szóval nem sportos egyáltalán, de nagyon megbízható, csendes, kényelmes. Nagyon fontos, hogy mindig van nyomaték, ha alapjáraton felengedem a kuplungot, elindul az autó. Ezzel lefulladni m?vészet, még kezd? vezet?knek se sikerül nagyon :-) Egyébként a váltója nagyon jól kézre esik mert fel van téve a m?szerfalra, és hát mit mondjak, ez az eddigi LEGJOBB váltó, amihez szerencsém volt, két ujjal kapcsolható, melléváltás kizárva, hogy kidobja fokozatból kizárva. Szóval nagyon jó, és a fokozatba rakást határozottan érezteti a váltás és ad egy szerény "klatty" hangot is - tökéletes. Viszont - mert elég csendes a motor - a fordulatszámmér?, ami az alapváltozatból hiányzik, bizony elkéne... Nagyon tetszik, hogy ezzel az autóval nem kell állandóan rohanni és gyorshajtani, nyugodtan lehet vezetni, az ember ha kicsit elbambul, nem gyorshajtáson, hanem lassúhajtáson kapja magát. A lágy rugózás miatt kicsit amarikai-autós "hajós" az érzés, és az ember nem érzi magát kényelmetlenül akkor se, ha 40-nel kell mennie. Ja, és mivel ez az autó tényleg teherautónak néz ki, nem villogja ki az embert senki a bels? sávból, ha el?z... Nagyon meg vagyok elégedve, hogy fékbetéteket/tárcsákat, kerékagycsapágyakat, lengéscsillapítókat, kuplungtárcsát, vezérm?szíjat, stb. még nem kellett cserélni. Csak gyertyák, olaj, olajsz?r? légsz?r? volt cserélve, nagyon jó.

Hibalista

- A legbosszantóbb hiba az egyetlen raktérajtó (alapmodellr?l van szó, amin nincsen oldalsó tolóajtó) zárszerkezetének elromlása volt. Végül is a zárbetét nem kellett cserélni, így új kulcsra sem volt szükség, hanem elegend? volt a csak a kilinccsel egyben megvásárolható zárszerkezet cseréje. Viszonylag olcsón, 10 eFt környékén megúsztam, nagyon szimpatikus volt, hogy a tatabányai Fiat szervíz mindössze 1000 Ft munkadíjat számlázott le az egy órás munkáért.
-
- Egy másik kissé bosszantó jelenség a kulcsok kopása. Négy év alatt az egyik kulcs annyira elkopott, hogy gyakorlatilag nem nyithatók vele az ajtók és nem indítható a motor. Igaz, nincs központi zár az autóban, de akkor is. A Zsiguli kulcsok húsz évet is kibírtak... Ja, és gyárilag nem volt zárható a tanksapka, majdnem 10 eFt-ért kellett vennem, ki meri estére az utcán hagyni az autóját így, kockáztatva, hogy leszívják a benzinét?
-
- Ezen kívül gyakorlatilag csak egészen apró hibák voltak - kívánom, hogy senkinek se legyen több baja az autójával. A m?szarfal mögött id?nként kanyarodáskor ide-oda gurul valami. A fels? rakodópolc kis terheléssel zörög, ez könnyen orvoslható. Aztán gyakorlatilag ennyi. A kocsit újonnan vettem bevezet? áron bruttó 2,2 millióért, ami szerintem nagyon is kedvezp ár volt egy ekkora autóért. Azóta beletettem 108000 km-et és egyáltalán SEMMI hiba nem lépett fel az említetteken kívül.

Ide hordtam szervizbe

Tatabányán és Gy?rben szervizeltettem az autót, mindkett?vel meg voltam elégedve. Akár bejelentés nélkül is lehetett vinni, gyorsan és hatékonyan végeztek a javítással, a zöldkártyát meg olcsóbban csinálták mint az Autóklub...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 108000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Marbella Következő autója? Fiat Multipla vagy Citroen Xsara Picasso
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Dobló 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (50 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)