A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Dobló (2001-2009)

Dobló 1,3 Multijet 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

"Böszme varacskos doblókocka"

Szöveges ítélet

Elöljáróban: nem saját jószág volt, csak kölcsönben tartózkodott nálam egy röpke hónapig, amíg szegény scenicem egy villamossal történt egyenlőtlen viadal következményeiből lábadozott.

A kiválasztásánál két szempont dominált: legyen óccsó, és férjen be lehetőleg sok minden. Ezeknek a kritériumoknak tökéletesen megfelelt. Sok jót olvastam már korábban ődoblóságáról, s későbbi autóvásárlásaim potencionális célpontjaként is felvetődött nem egyszer, főleg mióta jönnek-jönnek a porontyok. Mondjuk a fapadosság és a kis dízelmotor eléggé szottyadt kombinációnak tűnt, ezért is örültem végül, hogy kipróbálhatjuk.

Külcsíny, belbecs: Hát ez ugye szubjektív, szerintem furgon kategóriában egész jópofa a varacskosdisznó fejével, meg a relatíve arányos oldalával. Bemászva először a belmagasság veri fejbe az embert, azaz hogy pont nem veri: ha netán Michael Jordant kellene Harry Potternek öltözve a jelmezbálba fuvaroznunk, akkor sincs gond, nyugodtan a fején hagyhatja a varázslósipkát. Személyautóban ez a magasság értelmezhetetlen. De mondjuk nem zavaró. Persze van ami az. Például hogy az osztott hátsó ajtós kivitelből (pláne egy ÁFA-visszaigénylő ráccsal súlyosbítva) szinte egyáltalán nem lehet kilátni. Ezt részben kompenzálják mondjuk az elefántfülekre (ráadásul afrikai (Loxodonta africana)) hajazó külső visszapillantók, amiket elég jól be lehet lőni. Viszont háromnegyedben hátra tolatva orosz ruletté válik a dolog, lévén a csomagtér/hátsó sor ablakai le voltak sötétítve.
A kétoldali tolóajtó király, szuper, szenzációs. Parádésan lehet ki-be táncolni rajta, szűk helyen is nyitható, a pisztolykilincs poénos, a gyerekek is tudják kezelni. A rajta lévő tolóablak viszont elég gáz, a zárjához képest szerintem az ezerkettes ladák elefántfüleinek a forgózárjai a FED new yorki központi széfjének a biztonsági berendezésére emlékeztetnek. És ráadásul nehezen is nyílnak. Az ülések relatíve kényelmesek (8-9 órát ki lehet bírni bennük), a sofőrét még állítgatni is lehet, bár a módszer leginkább a timbersportban használatos mozdulatokra emlékeztet.
Kölcsönzői kocsi révén az extrák kimerültek a tekergethető kormányban, meg a csukható ajtókban. Na jó, az első ablakok motorosan mentek fel-le, ha türelmesen nyomta nekik az ember (de nem ám teljesen, maradt vagy 5 centi a kikönyökölést megakadályozandó) és állítólag volt benne 2 lufi, ezt szerencsére nem próbáltuk ki.
A beltér egyébként a slaggal tisztítható kategória, de ez annyira nem zavart, sok gyerek esetén még előnyös is lehet. A kesztyűtartó parányi, de a polc a műszerfal felett nagyon praktische. A hátsó lábtér lehetne nagyobb, de azért el lehet férni.
Volt benne egy cédés rádió is, amit szintén a szívembe zártam, ugyanis a hangzása rendkívül nosztalgikus élményeket ébresztett bennem. Akkor hallottam ilyet utoljára, amikor úgy 30 éve a dédpapám megengedte, hogy tekergessem egy kicsit a műbőr táskás sokol rádiója (http://pctrs.network.hu/clubpicture/3/_/30629_058500_n.jpg) gombjait...

A csomagtartó viszont megér egy bekezdést. A Scenic-ben gyakran logisztikázok, itt viszont vasvillával hányhattam a dolgokat befelé. 500 kiló prospektus? Nem gond! Erdei táborozás öt főre, egy hétre, nagy babakocsival, gyerekággyal, motorkával, rollerrel, táskahegyekkel? Hahaha, csak ennyi? És ha lenne targoncám, akár raklapon is berakhatnám az egészet. Ez nagycsaládosoknak igazán jól tud jönni.

Hogyan megy. Hát hmm. Hajaj. Amikor először behuppantam, azt mondtam, ez fasza. Városban nincs is vele semmi gond. Morrdul, röfög, de egész jól nekilódul,a váltóval lehet váltani, legtöbbször beveszi a fokozatokat is, sávokban keletkező lyukakba beugrálni jól tud (pláne hogy az autóstársak némi aggodalommal tekintenek egy ekkora vasdarabra), a lámpáknál mondjuk nem érdemes nagyon túráztatni, de hát aki egy doblóval akar sztrítrészelni, az meg is érdemli.
Nagyobb a baj, ha elhagyjuk a lakott terület vége táblát és különösen ha ezt a hibát autópályán követjük el. A pindurka motor iparkodik, de 120 felett ezt már inkább kétségbeesett visításából lehet csak kikövetkeztetni. A vége elméletileg 145, de huzamosabb ideig 130 körül száguldani sofőrt és autót próbáló feladat, amiről egyébként a 10 liter fölé szántó fogyasztásmérő is rémülten igyekszik mindenkit lebeszélni. Ez a "fedélzeti kompúter" amúgy is mókás jószág: mindig az aktuális fogyasztási értékből számítja ki a maradék naftából még megtehető kilométereket, így gyakran előáll az a tréfás helyzet, hogy mehetünk még mondjuk 200-at, aztán 100 km megtétele után boldogan konstatálhatjuk, hogy most meg még 350-et. Nem rossz tudat, hogy a kocsid nem fogyaszt, hanem termel :)
További kellemetlenséget okoz a pedálok állása. Valahogy nagyon bénán, felfeszített lábfejjel kell tiporni őket. Amikor először próbáltam, azt hittem, ezt nem lehet hosszú távon fájdalmas görcsök nélkül elviselni, de érdekes módon rövidebb utakon sokkal zavaróbb volt, mint a többszáz kilométeres menetek alatt. Úgy látszik, az ember lábfeje is adaptív :)

Summárumilag: kellemes, fapados, kissé alulmotorizált, de tágas, barátságos jószág ez. Ha lett volna benne klíma, akár el is fogadtam volna sajátnak. Meg talán az 1.9-es motorral.
Viszont amikor visszaültem a sajátomba, két napig nem bírtam szabadulni a "Hmm, micsoda kényelmes ülés! Minő precíz váltó! Oh, micsoda pörgős gyorsulás!" érzéstől. És hát ne feledjük el, hogy nem egy hetes béemvéről beszélünk, hanem egy 1,6-os scenicről...

Hibalista

- Kiégett egy tompított.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Scénic II. Következő autója? Multipla
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Dobló 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (50 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)