A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Croma (2005)

Croma 1.9 Multijet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olasz Cirkáló

Szöveges ítélet

Amikor megvettem megpróbáltam olvasni a tipusról.Mo-n nem ismert tipus mivel tudtommal közép európában nem forgalmazták.Ennek ennyi használat után úgy látom vannak előnyei is.Az Opel Zafira B padlólemezére építettek egy Giugiaro Design karosszériát ami horganyzott és egyáltalán nem rozsdásodik az autó gyakorlatilag rozsdamentes 12 évesen,pedig nem nyári autó.Kényelmes hátul hatalmas lábtér van és a beltere összességében korrektnek vagy szépnek nevezhető de ebbe ne menjünk bele mert ennek a megitélése meglehetősen szubjektív.6 sebességes kéziváltó és egy 16 szelepes Multijet motor ami 150 LE.Ez egy jól sikerült motor.Az ami ezeknél hátrányos az nem csak erre a motorra jellemző hanem az összes korabeli EURO 4 részecskeszürő EGR szelep kombó konstrukcióra.Felhasználói szemszögből nézve nem ajánlatos városi vagy zömmel városban használt autónak,ugyanis nem jelzi semmivel azt hogy mikor regenerálna éppen(részecskeszürőt)...Ennek a következményeiről lehet olvasni eleget ebbe sem mennék bele.Ha valaki ennek tudatában ugymond okosan használja és többet autópályázik vele vagy többet közlekedik országúton akkor viszont egy kifejezetten jó,kényelmes,takarékos,elegáns és jó fogyasztású autója van nem is akarja elhinni hogy ez egy Fiat.Az EGR szelep nálam egyszer telítődött korommal,magam takarítottam ki.A hibajelenség az volt hogy az autó normálisan indult reggel de az első méterek után érezni lehetett hogy erőtlen és gázadásra torpan.Pár peccel később mér jött is a hibaüzenet hogy motorellenőrzés és a check engine világítani kezdett.Érdekesség hogy a hibakódkiolvasásnál légtömegmérő hibát jelzett,ami annyiban állhatott összefüggésben a valődi hibával hogy amikor az EGR a kipufogógázt "visszaeteti" a motorral akkor a légtömegmérőt is vezérli a compjúúúter hogy tudniilik kevesebb levegőt kérünk...Na tehát ha az EGR beragad valamelyik állásban és te gázt adsz és a légtömegmérőd több levegőt adna de a beragadt EGR miatt nem tudja ezt megtenni akkor ....Lényeg hogy a hibakódok sajnos többnyire nem az okot irják le hanem valamelyik vagy pedig ha sok van akkor több következményt.Az EGR nagyon könnyen elérhető helyen van magam takarítottam ki és az autó azonnal tökéletesen müködött,és a check engine az kb a negyedik indítás után magátol kialudt.Még egy meglepi volt...ez is érdekes volt...Egy reggel dolgozni mentem ez kb 38 km volt és az autó 3 km-el a végcél előtt rángatni kezd check engine ahogy kell és szöveges üzenet arról hogy az ABS az ASP és a Hill Holder(visszagurulásgátló meredek indulásnál) nem müködik.Hibakiolvasás a munkahellyel szemben lévő szervízben szerencsémre mivel arcból ismert megtette 10 euróért és a hibaüzenet egyértelműen az volt hogy az egyik porlasztó elszállt...Rossz hír...Beszereztem 4 db komplett porlasztót használtan azzal hogy akkor ezt a rosszat pótoljuk belőle de szerencsére fölmentem fórumokra és mivel a B zafirák 1.9 CDTI motorja ugyanez a Fiat Multijet hát ott olvasgattam hogy ki mivel szívott....mire az egyik fazon ott ugyanezt a hibakombót leirta egy az egyben mint ami velem történt.Neki volt egy túlképzett szomszédja aki rendelkezett mérőmüszerrel és valahogy arra jutott hogy a porlasztóra rácsatlakoztatott madzag csatlakozóeleme oxidált és emiatt produkálta a porlasztó behalt jelenséget...Hát már sötét volt amikor ezt olvastam de nem hagyott a dolog nyugodni,így fejlámpa kontaktsprééé és féldeci pálesz magamhozvétele után lementem és mögnéztem az elmélet helyességét :)...Kontkatspré tűreszelő és picit az érintkezőlamellák elhajlítása a jobb érintkezés reményében...ez tartott kb 4 percet...És lám lám...az autó ismét tökéletes volt...A komplett porlasztók azóta is itt figyelnek a polcon használtan is érnek 30 ezret darabonként de addig megmaradnak amig az autó:)...Ez 2 évvel ezelőtt volt azóta mentem kb 40 ezret és most ujból jelentkezett a probléma így bontó---stiloról levágtam 3 euróért a 4 csatlakozót(legyen tartalék is :D )és kicseréltem a bűnös csatlakozót és lám ismét jó lett a porlasztó...Tanulságos mert el tudom képzelni hogy volt jó pár USER aki porlasztót cserélt efféle banális hibák miatt...A szerelő is egyből evidenciaként kezelte nálam is azt hogy ez bezony csere lesz ember...megenn keresek 1000 eurót :D....Ennek ellenére végszóként azt mondom ez egy nagyon eltalált autó én nagyon szeretem és ilyen kontkathibákon kívül semmi nem volt vele ma is használom és sokat megyek elértük tegnapelőtt a 200000-et és lesz egy stabilizátorcsere ami kb 10000 forint a pár...Ez nem sok és nem tekintem hibának ez használatból adódó kopás.

Hibalista

- Kormányszervo kábelköteg,Parkolási szenzor random nem müködik/müködik,1 db hátsó rugótörés,1x EGR szelep takarítás amit magam csináltam.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Toyota Prius 2
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Croma 2005

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)