A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Croma (2005)

Croma 1.9 Multijet 8V 120LE Dynamic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha kuriózumra vágysz

Szöveges ítélet

Családbővülés miatt kezdtünk el használtautóvásárláson gondolkodni nagyjából 2 évvel ezelőtt, mivel asszony addigi cégautója nélkül nehezek lettek volna a mindennapok.
Nagyjából 1,5-2M közöttre lőttük be a keretet, én a megbízhatóságot és a praktikumot helyeztem előtérbe, asszony meg....Szóval Toyota Prius 2, Mazda 3 Sedan, Chevrolet Cruze, Hyundai Sonata , Honda FR-V és a Cromára szűkítettük a kört első körben. Szerencsére sikerült Kecskeméten találni egy utcát, ahol 3 kereskedésnél de mind volt, úgyhogy együtt meg tudtuk nézni és jöttek az ellenvetések:
-Ebbe hogy rakok bele egy babakocsit( Cruze, Mazda 3)
- Olyan kicsike hátul( Prius, Mazda 3)
- Olyan régies belül ( Sonata)
És aztán jött a Croma és nem volt visszaút, szerelem lett első látásra, már csak az értelmes eladó példányt kellett megtalálni, ami lévén itthon alig forgalmazták nem könnyű. Szervízkönyv az alig tartozék, ezáltal a 1.3M alattiak teljesen lekövethetetlenek voltak, fölötte is ami volt a kedves kereskedő nem engedte hogy átnézetessük FIAT szervízbe az autót csak miután kifizettük....kösziii, puszi.
Már megvolt tervezve egy vagy német vagy olasz út, nápolyi városnézéssel amikor egy magánszemély hirdetett meg egy elvárásoknak nagyjából megfelelő állapotú autót, mely gyors találka és vezetés után, a Magyar Autóklub műszaki ellenőrzése után kézfogás követett.
Kívülről az autó szerintem szép, máramennyire egy ilyen utazólimuzin-de emelt magasságú-de nem egyterű lehet. A Vel Satis-nál és a platformtárs Opel Signumnál szebb. A bordó szín határozottan jól áll neki, még talán a kék eltalált, ennek örömére a ráncfelvarrásnál kb mind2 opció megszűnt. A tetősín külön öröm , azért valamennyi praktikussága mégis legyen.
A beltér már egy érdekesebb kérdés, mert bár a világos kárpit szép, de pakolóhelyek csak az ajtóban, vagy a biztosítódoboznál, vagy a könyöklőnél van, pohártartó az olaszok szerint annyira nem kell, de legalább nem is reklámozzák magukat simlpy clever szlogennel. A lábtér elöl-hátul fejedelmi(sőt, hátul még szinte jobb is ülni) a gerinctámaszos ülésben pedig bármekkora távot öröm levezetni, a könyöklő is kézre esik mindenhol. A zajszigetelés még a dieselmotor ellenére is elég jó, 160-ig nem zavaró a szél és menetzaj sem, nyugodtan lehet beszélgetni normál hangerővel. Az igazi probléma azonban pár részletben van, mégpedig hogy európai a világ legigényesebb autópiaca, szóval az itteni vevőknek több , jobb és szebb kell mint máshol. És megszületett a gumival bevont kapcsoló, hogy az európai rárecskázzon, mert az illúzió számít ( és megszületett a csalódízel....)amit egy értelmes japán és koreai gyár se rak az autójába, mert pár év múlva szarul néz ki. És igen, ebben az autóban sajnos szarul néz ki használat után a kormány kapcsolói, a lámpaállítók, és az ajtó kapcsolói, ezenfelül a szellőzőrostély állítójai is műbevonatos szar, azis képes lepattogozni........az európai piac......visszasírom a Honda Jazz vagy Toyota Corolla plastic jungle-jét néha.......és leszarom ha simogatva nem bársonyos babapopsi érzés lesz....
A dupla digit klíma nem a legerősebb de legalább nem huzatos, és számomra azis szempont volt, hogy hátulra is fújjon, lévén feleségemmel más hőtartományban működünk, így meg tudjuk valósítani. Igazi olaszos szerethető debilség a kulcs helye, és a Blaukpunkt fejegység is egészen kellemesen szól(az alap is visz újrairható cd-t).A csomagtartó padlója állítható, ami igazából szinte felesleges úgyhogy a ráncfelvarrásnál ki is vették, amúgy pakolórekeszek, pántok várják hogy belakjuk a család minden apróságával.
Nade a műszaki tartalom. GM eplsilon platform, vagyis az összes többi platformtárssal együtt: 5x Euro NCAP, nagyjából 150-200kg plusztömeg a normális ekkora autókhoz képes, és hátul multilink futómű, elöl pedig akár V6-os motor is.
Nos a Croma-ban egy valag légzsák várja hogy soha ne legyenek használva, a súly az derék 1.7 tonna, és minderre van 120LE-nk. Ha egy városi zsebcirkálóba raknak 70LE-t aszongyuk alapmotor, de súly/LE arányban ez még szinte szarabb.... és mégsem, lévén egész jó a fokozatkiosztás, és van nyomaték dögivel. Hoszabb időt használva pedig rájövünk, hogy ehhez az autóhoz szinte felesleges is több: kevesebb probléma, és a teljesen hiányzó vezetési élmény gyorsan kiöli a boyracer ambícióinkat és felébreszti a tudatalatti racionális énünket.
A motor hidegen nem a legszebb hangú, melegen már elfogadható, de bármely Honda motor -akár fűnyíró is- nagyobb szerotoninlöketet ad mint ez. Az már saját tapasztalat, hogy a hangja nagyban függ a beletankolt naftától is, az olcsó Auchan-tól ugyanis hallhatóan kopogósabb, míg már a "Szmárt" verziótól simább a járása -de tetszeni sose fog míg V-Power Racing Pro Turbo-val se. A számok mondjuk hasonlóak, bár a prémium diesellel mintha tényleg kicsit erősebb lenne de, fillérbaszás on: a gyengébb motor kíméli az erőátvitelt is, ergo a kettőstömésű+váltó is tovább nyúzható. Amúgy a megbízhatósága PDTDI szintű a motornak, szal elnézzük neki.
A váltó a középkonzolon van, ez se boyraceres, de amúgy kézre esik, bár a gyors használatot nem támogatja, legalább a fokozatkiosztása kellemes. De a váltógomb forog rajta, mind1.
Mivel elég nehéz a bódé, és a motor se csöppség ezért a futóműtől csodát várni felesleges, de amúgy teljesen élhető családiautóst sikerült alkotni az olaszoknak, amely a gyors kanyarokban se vállik kiszámíthatatlanná, sőt igazából pont az autó nyugis karakterét támogatja ez is -de ha mégis akkor van ABS-ASR-ESP minden hogy neöld meg magad egyből.
A magyar utakat a stabilizátorok annyira nem szeretik, ezeket 40-50e km-enként kell cseréltetni ha valaki az ex-Róbert Károly körúton autózik napi szinten.
És akkor elérkezdtünk a milyenhez: Nagy, de ki lehet látni mindenhova belőle, az orra hatalmas, és iagzából marha kényelmes és pihentető utani vele. Annyira nyuggerbe lehet tolni, hogy már a Vácin és bekattintjuk a tempomatot 60-65-re és akkor csak andalogni kell. Műszaki szempontból hozza egy mai alsóközepes szintjét: van visszagurulás gátló, teljes passzív védelem, tempomat, jó hifi, és jó klíma, a többi úgyse számít egy átlag autósnak -vagy nem tudja megfizetni.
A megbízhatóság az rendben van, a kopó részeket kellett cserélgetni + kuplung, de ezt már a vételnél belekalkuláltuk az árba, egyedüli hibája a meghülyülő védelmi rendszer, de azzal meg együtt kell élni
Szóval összegezve kapunk egy nagy családi-utazó autót, a márkánál maradva egy FIAT Bravo ára alatt, szóval aki a fenntartási költségeit ki tudja köhögni az nyugodtan számoljon egy ismert előéletű Croma-val, amennyiben nem élményautózásra keres megoldást. Nagy, kényelmes, jó a felszereltsége, és mivel nem ismerik ezért nem lesz egy lopott tipus se remélhetőleg.

Átlagfogyasztás:
Város Anyu: 7.5 Apu: 7
Autópálya: 110km/h: 4liter 120: 4.5liter 130: 5.2liter 150: 7 liter
Éves kötelező: 70e körül (30 év, Bp-i férfi)
Olajcsere: 10e km-ként 30e ft (gyári javaslat 30e km vagy 2 év)
Fékbetétek: 4db 65e
Stabilizátorcsere: 60e a 4db
A tankja 62 literes, amikor már visít hogy lefogsz robbanni akkor még 9 liter van benne, cserébe autópáylázásnál range-nek simán ki lehet hozni 1000-1200km-et ha nem siet az ember.

Pro:
-Hatalmas belső, pazar fej és lábtér
-Kellemesen összehangolt motor-váltó-futómű, pihentető vezetés
-Jó felszereltség
-Külföldi tapasztalatok alapján jó megbízhatóság
Kontra:
-Zavaró gagyiságok a beltérben
-Ekkora tér lehetne praktikusabb, ekkora helyen a Honda Jazz 7 személyes lenne +500 literes csomagtartót adna, ebbemeg a támlát se lehet síkra dönteni:)
-Dieselt csak olyan vegyen aki ismeri a nyavajáit: turbó hűtés-melegítés, rövid utakra ne, koromszűrő égetés pedig csak a pill fogyasztáson látszik, bár lehet indukálni, hogy takarítson, ezt nekünk meg is teszi 600-700km-enként vagy havonta.

Zárásként pedig:
"Renault, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, Ford, Volkswagen, Honda. Oké, márkák, de minek emlegetni őket? Vel Satis, 607, XM, 130-as, Alfa 6, Thesis, Senator, Scorpio, Phaeton, Legend – és ezzel konkrét típusokat is társítottam ahhoz a témakörhöz, amiről beszélgetünk. Derék, tőkeerős (hellyel-közzel), jó műszaki hátterű, patinás, ismert európai autógyártók szerepeltek az első mondatban, akik a saját nevük alatt mind próbálkoztak hosszabb-rövidebb ideig behemót luxuslimuzinok gyártásával. Elfeledett, vagy legalábbis a kollektív emlékezetből mind inkább kikopó, nagyravágyó próbálkozásaik a második nekifutásban. Autók, amelyek utód nélkül tűntek el, mert akkora járműre, azoktól a gyártóktól nem volt többé igény." Totalcar Kia Stringer bemutató

A Croma is ennek a csapatnak a tagja, de legalább pont emiatt használtan hatalmas az értékvesztése és válik jó vétellé. Vegyetek 15-20-éves BMW-t azazigazi!!!!!!!!

Hibalista

- Kopó alkatrészek, féktárcsa, fékbetét, olajcsere - Volt egy kuplungcsere is, az FIAT szervízbe 250 volt - A FIAT 8 év fölött -30%-ot ad az anyag és munkaköltségre, így már annyira nem éri meg sufnibizniszbe vinni

Ide hordtam szervizbe

Előző tulaj ismerőse.Korrekten és jól dolgozik, normális árfekvéssel, nekem megéri lehordanom hozzá a kocsit a nem SOS javításokért

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Olasz Autók Háza BudaörsKorrektek, gyorsak, bár nem mindegyik szervízes csinálja meg autómatikusan a -30-as kupont, erre figyelni kell.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 186000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Következő autója? szintén valami lesajnált gyártó nagykocsija
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Croma 2005

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)