A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Croma (2005)

Croma 2.4 MJET 20V Tiptronic  

Az ítélet értékelése
4,7(7 db)

Cuore (Update)

Szöveges ítélet

Az első autóm amelyben egyesül minden, erő-nyomaték-biztonság-kényelem és kiegyensúlyozott nyugalom.
Lassan 20 éve vezetek, nem hivatásszerűen, de szerettem a egyedi, extravagáns és szép autókat.
Volt mindenféle (kisebb és nagyobb teljesítményű) német-angol(OPEL SENATOR B Irmscher, Audi 80 B4 2.6, BMW E30 M3, MB E250 TD, VW POLO 1.4, ROVER 620 SI) de mindig is az olasz (ALFA ROMEO 33 1.5, FIAT BRAVO 1995, FIAT STILO, ALFA ROMEO 166, FIAT GARNDE PUNTO) autóimat kedveltem.
De eddig ez az első saját "egyetlen" diesel, amelyet élvezett vezetni.
Kell hozzá önuralom.

Sok dolog van benne, amelyért megkedveltük.

A mai ember mit vár el az autójától?
- Legyen egyedi: Giugaro design
- kényelem: bőrbelső, 2 zónás klíma, üvegtető (2x), 6G automata + tempomat
- navigáció, hifi, dvd, telefon
- teljesítmény: 147kW/200Le 400Nm
- Fogyasztás: 6,8-9,8 Liter/100km
- biztonság: ESP, ASR, ABS, 9 légzsák

A legnagyobb hátránya, hogy az ára újonnan elég borsos 23.000-34.000 euro közt van erre jönne még az adó nálunk, na ezért nem kapható Magyarországon.
Nem sok jön szembe a magyar utakon. 2010 VÉGÉVEL AZ EGÉSZ GYÁRTÁS LEÁLLT!

Meg kell hagyni a futómű és 18" kerekek nem a pesti utakra lettek tervezve. IGEN HAMAR ELKEZDETT KOPOGNI! EZT GYORSAN STABILIZÁTOR PÁLCÁK CSERÉJÉVEL MEGOLDOTTUK.

A legnagyobb előnye, hogy nem ismerik az emberek és konszern embléma alapján tipizálják.

De nem tucat "nép" autó.

Mikor rátaláltunk még nem nem tudtuk, de a család minden tagjának igényeit kielégiti.

A legkisebb 6 órás út után is boldogan száll ki. (AZ ELMÚLT 11 HÓNAP ALATT TÖBB ALKALOMMAL VOLTUNK POREC-BEN (600 KM)) GYERKŐC FRISSEN ÉS KIPIHENTEN SZÁLLT KI, NEM ÉRZÉKELHETŐ SZÉLZAJ AZ AUTÓPÁLYÁN, CSAK KERÉKZAJ, DE AZ IS CSAK A HATÁRIG.

A 7 éves csak "turbogombot" emlegeti, amelyet a 190 lovas Alfa gyorsulásánál megszokott, na meg az éjszakai űrhajót a csillagos ég alatt.
A párom a kényelmet és teret.

Én minden elemét ímádom. Alfa szív, olasz design és egy másfajta életérzés... Celentano vagy 60-70-80 évek olasz slágereit inkább hallgatom benne, mint a napi...
AZ ÚJ NYÁRI GUMIKKAL PIRELLI PZERO 225/40 ZR18 MEGLEPETÉSEMRE MIND SZÁRAZ MIND NEDVES ÚTON UGYANÚGY VISELKEDIK AZ AUTÓ. A LEGÉRDEKESEBB, HOGY AZ ELSŐ MILÁNÓI ÚT ALKALMÁVAL NEM ÉRTETTEM, MIÉRT NEM HALLOM, HOGY MEGY AZ AUTÓ EGY FRISSEN ÁTADOTT AUTÓPÁLYA SZAKASZON, EGYEDÜL A KIPUFOGÓ HANGJÁT LEHETETT HALLANI.

BUDAPEST-RIJEKA-MILÁNÓ EGY MEGÁLLÁSSAL(EBÉD ÉS TANKOLÁS)
10 ÓRA - 114 KM/H ÁTLAGSEBBESSÉG - 7,2 LITER/100 KM
BUDAPEST-RIJEKA-RIMINI EGY MEGÁLLÁSSAL(EBÉD ÉS TANKOLÁS)
10 ÓRA - 120 KM/H ÁTLAGSEBBESSÉG - 7,1 LITER/100 KM

Összehasonlításképpen, olyan mint a Frecciarossa vonatkocsi és Máv 2.osztály, nem LEHET (érdemes)hasonlítani... kipróbálni annál inkább...


"una bellissima macchina"


Update II
2011-2012
A véleményünk változatlan - egy bárány bőrbe bújtatott "gasöl Maserati", ahogy egy kedves osztrák ismerős leírta.
Itthon még ma is alig-alig látni, már Bécsben viszont napi használatban lévő taxik közt is sok megtalálható, belső utastér és csomagtartó méretei miatt.
2011 elején komplett Europára érvényes navigációs CD-ket kaptunk ajándékba.
A budapesti utak állapota folyamatosan megviseli a futóművet.
A nagyobb probléma, hogy a Budapesten tankolható "alap" nem prémium diesel koszos-vízes, töbször tapasztaltam, hogy kormol-nem megy - sőt két-három alkalommal leállt, majd ezek után áttértem a "prémium" üzemanyagra. Ezzel egyidőben 2011 nyarán a 120e km nagyszervízzel, a vezérlés mellett DPF, EGR és szívósor cserét is megcsináltattuk. Érezhető volt a különbség.

Budapest-Zágráb-Rijeka-Porec 600km 5h20min 7,1L/100 km
Velence-Basovizza-Rijeka-Zágráb-Budapest 700km 5h35min 7,1L/100 km

Nehéz lesz ez után másik autót választani... De marad a Fiat-Alfa Romeo ;)



Hibalista

- turbó vákuumcső - garanciális csere - első stabilizátor pálcák cseréje 2x - turbócső kipukkadt - amelyet tartós rm.acél+szilikongumi cső szerelvényre cseréltünk

Ide hordtam szervizbe

Autóház Budaörs

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fiat Kelet Pest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 62300
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V sportronic Következő autója? Csak olasz lehet... :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Croma 2005

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)