Az eddigi legjobb autóm
Szöveges ítélet
Hát hol is kezdjen? Kezdem az elején! Előtte egy 1.8 tddi motoros kombi Focusom volt, ami megbízható volt, nem evett sokat, jó volt vezetni, családnak, horgászni, nyaralni menni tökéletes volt.
Eljött az ideje a cserének. Mivel továbbra is dieselt akartam, ezért kb 2 hónapig olvasgattam a különböző fórumokat, melyik az a mai motor, ami jó is illetve ha bedöglik, akkor ésszerű összegből javítható is. Hát ez az olasz diesel motor! Miután nem találtam olyan kocsit, amiben kevés km lett volna, nem is öreg és meg is tudom fizetni, ezért végül a használtautókeresőben már csak annyit kritériumot adtam meg, hogy 1900 ccm, diesel. Erre adta ki a Fiat Cromát. Élőben nem láttam, nem ismertem a modellt. Utána olvastam mindenféle magyar és külföldi fórumokon és az alapján megbízhatónak tűnt.Féltem a Fiattól, anyukám céges 0 km-es Stilója többet állt szervízben, mint amennyit menni tudott vele. Azon minden elromlott, ami elektromos volt. Mit volt mit tenni, elmentem a kereskedésbe, megnéztem. Azt hiszem ez a kocsi a legalapabb felszereltségű, de nekem nemm kell több bele (120 le motor, kétzónás digit klíma, 7 légzsák, tempomat, 4 motoros ablak, Abs)
Első benyomás: Nagyon nagy, nagyon kényelmes és még szép is! Saját szerelővel átnézettem, minden OK, Focus jó áron beszámítva és már mentem is vele haza boldogan! Hazautam első meglepetése az volt, hogy 150-170 között is csak enyhe szélzaj, semmi más hang nincs. Elől is, hátul is fotelek vannak az autóban ülések helyett.
Ez az autó megcáfolta az eddig dieselről alkotott képet, hogy rövid a váltó, kicsi a használható fordulatszám tartomány! 4.-ben 70 km/h-tól húz rendesen, 130-140-ig megy mint az álom. Hol is van itt rövid fokozat? Sehol. Szerintem az a 60-70 km/h gyorsulás egy fokozatban bőségesen elég előzéshez, főleg úgy, hogy jól gyorsul!
A fogyasztás nagyon lábfüggő. 100-zal 6.-ban tempomattal 5.3-5.5 a fogyasztás, 150 körül már 7 fölött eszik, de hát a majdnem 1700 kg-ot vinni kell. Vegyesben 7 körül van az átlag. A Focushoz képest fél literes többletfogysztás belefér, kárpótol a hihetetlen kényelem, komfort. A két gerincsérvemmel is 3-4 óra vezetés után hát és derékfájás nélkül szállok ki a kocsiból. A fékje furcsa volt, jobban kell nyomni, mint egy H Astrába, de sokkal jobban adagolható. Kicsit nyomom, kicsit lasul, nagyon nyomom, már meg is áll. Most 225-ös gumik vannak rajta, 100-120-as tempóról nagyon hamar megáll. Egyszer egy előzést kicsit elnéztem, azt hittem meg tudom mind a 8 kamiont előzni, de csak 7 fért be. 170-ről fék, és simán be tudtam fékezni magam a két kamion közé, hihetetlenül tud lassulni ekkora sebességről is! (A Focus azért nem nagyon tudott ilyet. Sem felgyorsulni egy előzésnél ennyire, sem fékezni nem lehetett ennyire)
A korábban ide írt benzines Croma értékeléséről meg csak annyit, hogy azon kívül, hogy utálja a használója az olasz kocsikat, más baja nem volt. Erről nem az autó tehet, ezért nem igazán értem, miért kellett lepontoznia!
Röviden ennyi. Szerintem évente bejelentkezek és beszámolok arról, milyen is hosszabb távon.
Nem vártam egy évet, a vásárlás óta fél év telt el. Eddig 13.000 Km-t tettem meg vele, tulajdonképpen gond nélkül. Illetve egészen pontosan a generátor (Opel) múlt ki benne, megjavítva, minden OK.
H Astra 1.6, VW Caddy 1.9 pd szinte minden napos használata mellett örömmel ülök vissza a kocsiba, nem lehet összehasonlítani őket!
Jó lett ez a FIAT!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Veloce 2000 Kft, Kulcs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.8 tddi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
