A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Croma (1985-1996)

Croma Turbo (Benzina) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meghasadt személyiség - Avagy a bárányb?rbe bújt f

Szöveges ítélet

Az autó els? körben 1985-ben lépett színre,az akkori EURO-4-es program Fiat szerinti értelmezéseként.A testvérautói (Alfa 164,Lancia Thema,Saab 9000) közül, a Themához áll a legközelebb.Ennél a párosnál is jól látszik a Fiat és Lancia örök viszonya.A Lancia a tehet?sebbek Fiatja.Ez így teljesen rendben is van,jó autók születtek így.
A küls? egy teljesen sallangmentes,letisztult forma,ami nem szégyenli a nagyságot.1993-ban megtörtént a modellfrissítés,ami nagyon jót tett az autónak.Jól sikerült a ráncfelvarrás,szebb lett a masina.A karosszéria teljesen felületkezelt,rozsda csak igénytelen javítás után jelentkezik.Az ajtók hatalmasra nyílnak,nagyon kényelmes a ki és beszállás.Az ablakok jó nagyok,ezzel is növelve a térérzetet.Az én masinám gyári els? ültetéssel rendelkezik,és ez is nagyban hozzájárul az autó zsuga megjelenéséhez.
Beszálláskor kellemes kép fogad bennünket,fekete b?r borítás,egy böszme nagy fotel,és b?dületes tér.Az anyósülésen képes megvalósulni a tipikus "nem tudsz mit kezdeni az el?tted lév? térrel" érzés,és emiatt igen félelmetes tud lenni az utazás ezen poszton.Én nem vagyok nyüzge,rezg?lábú srác,de ha anyósban utazok,néha igen rendesen darázok.A m?szerfal a sof?rülésen sokkal masszívabb benyomást kelt,rendesen biztonságban érzed magad a székedben.A kezel?szervek Fiatosan a helyükön vannak,minden kényelmesen és jól elérhet?.A bels?t szépen megcsinálták az olasz srácok,kellemes az utazás.Az utastér zajszintje alacsonynak mondható,jók a génjei az autónak.Az Alfa és a Saab jelenléte miatt nem lehetett félvárról venni a dolgot.
A digit klímának itt is jó sok gombja van,mint a többi rokonban.Szerencsére a vezérlés is közös,ezért könnyen,és leginkább odafigyelés nélkülm?ködtethet? a szell?ztetés.Mindent tud amit kell,csak a páramentesítés hiányzik.Az els? ülésekbe nem lehet elég nagy embert találni,eddig mindenki kényelmesen elfért.A meglepetés akkor jön,hogy eközben hátul is olyan böszme hely van,hogy simán elfér egymás mögött két tagbaszakadt termet? ember is.Minden irányba nagyon kényelmes a bels?,az ülések hosszú távon is nagyon jók.A csomagtartó pedig hatalmas.Három ember simán belefér.És ha megtelne,akkor gyorsan lehajthatjuk a hátsó üléstámlát,és akkor aztán befér egy komplett jégkorongcsapat egy sora.Szerelésben....
A technika terén a jól bevált,egyszer?,de jó megoldásokat választották a tervez?k.El?l-hátul McPherson felfüggesztéseket találunk,amik nagyon jó futást biztosítanak az autónak.Vigyázni csak nagy sebesség fölött kell (200 km/h fölött),mert ilyenkor rossz min?ség? úton orkönnyüvé válhat a gép.A fékek b?séges tartalékkal rendelkeznek,nekem is egy Budapest-Dunaújváros speciál szakasz kellett ahhoz,hogy fáradékonyságot tapasztaljak az út végén.Igaz,hogy haza is értem 28 perc alatt...
A motor pedig egy külön fejezet.Mivel az endzsin teljesítménye és viselkedése kihat az egész autóra,egy meghasadt személyiségként kell tekintenünk a masinára.A szóbanforgó egység egy nyolcszelepes,turbófeltöltés?, 1998 ccm-es moci,ami még a régi iskola szerint épült.Hála az égnek!A turbo 2850-es fordulatnál kezd el tolni,és nyit dimenziók közötti kaput.Ezalatt a fordulat alatt egy kellemesen,jól autózható nem hivalkodó géppel van dolgunk,de ha fölészaladunk a határnak,elszabadul a pokol.Er?robbanás,és úgy megindul az autó,hogy aki el?ször éli át,rendesen nem bír megszólalni.5000-nél illik elváltani,ugyanis ekkor sem esik 3000 alá a fordulat,és gyorsulunk tovább.Mindezek mellett,120-nál ötödikben csak 2700-at forog a motor,tehát takarékosan autózunk.
Ugyanis a meghasadt személyiség a fogyasztásban is megmutatkozik.Ha nem versenyzünk a géppel,akkor el lehet járni 7-8 literrel - nem vicc - de versenytempóban sem fogyszt többet 13-15 liternél.És ez azért igen jónak mondható.Bár nagyon nehéz megállni,hogy ne hajtsd,ezt tapasztalatból tudom...
Megbízhatóságát tekintve elismerésem az olasz srácoknak.250000 km van a gépben,ebb?l 160000 során voltam én a tettes.Ez id? alatt a szokásos cserélend?kön kívül nem nagyon nyúltunk semihez.volt egy-két mal?r,kipufogó,kormányszervó,de semmi komoly.A turbó a mai napig tudja a gyári nyomásértékeket.Az alkatrészek olcsóak,még a gyáriak is,és viszonylag sokan értenek hozzá,nem nagy gond szerel?t találni.
És végül az ára.Botrányosan jó vétel.Annyi pénzért,amit Magyarországon kell érte fizetni nagyon sokat nyújt az autó.Kényelmes,gyors,megbízható.Nem lopják,van hozzá alkatrész,jól használható autó.És nem szabad elfelejteni:a hozzánk bekerül? külfödi autók,ha nincs hozzájuk szervízkönyv,nagyjából 70-80 ezer km-rel futottak többet,mint amit mondanak.És ehez képest,nagyon jó állapotúak az olasz autók.És megfizethet?ek.
Összességében egy nagyon jó,kényelmes,gyors és olcsó autót tudhatok a magaménak.

Hibalista

- Kormányszervó(szivárgott),bal els? kerékcsapágy

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 160000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Fiat Regata Következő autója? Valami turbós olasz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Croma 1985

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)