A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Croma (1985-1996)

Croma 1.9 TDiD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ma ilyet már nem csinálnak. (sajnos)

Szöveges ítélet

Ez a fehér bálna korábban a család egyik tagjáé volt, így már ismertem amikor megvettem tőle. (Már korábban irigyeltem érte, hiszen az első látásra megszerettem az autót.) Ő egy teljes motorgenerált és karosszériafelújítást csináltatott rajta mielőtt eladta nekem, így végül 2002 -ben 12 évesen 700 000 Ft -ért friss műszakival jutottam hozzá e kiváló darabhoz.
Az azt követő majd´ két évet gyakorlatilag probléma nélkül húztuk le együtt. Élvezet volt minden együtt töltött perc. Ment mint a vesztés és a családdal is kiválóan elfértünk benne. A fogyasztása teljesen jó volt egy ekkora autónak, azaz 7-7,5 literrel elment. Az autót többnyire a nejem használta, dolgozni járt vele, illetve a gyerekeket hozta-vitte.

Kb. 1.5 év használat után kezdtek kezdtek jönni a problémák.

1. Először a jobb első lengéscsillapító ment ki, aztán az első féltengelycsapágyak és a szilentek. - Csere az egész.

2. A hátsó fékmunkahenger beragadt, megette a fékbetétet hamar, majd belemart a féktárcsába - Csere

3. Klíma. Valahol kilyukadt, mert a gázfeltöltés után is csak egy hetet bírt. - Úgy hagytuk

4. Műszaki vizsga előtt felújíttattam amit lehetett. Fékrendszer, hátsó gólyalábak, vezérműszíj, villamossági cuccok. Ezután ezekkel nem volt gond.

5. A központi zár elakadt, ezért az ajtók nem nyíltak, nem záródtak megfelelően. - Elektromotor csere megoldotta

6. Ezzel szinte egyidőben a gyújtáskapcsoló is elromlott. - Csere. Ezután sajnos egy kulccsal nyitottuk a zárakat és egy másikkal az autót indítottuk. Kicsit kényelmetlen lett, de megszoktuk.

7. Egy elektromos hiba miatt elment a fűtés. Persze, hogy a legnagyobb hidegben, éjszaka az oszágúton :-(. - Némi telefonos segítséggel helyben "örökhajtósra" állítva, majd pár nap múlva szervizben megjavíttatva.

8. Az ajtót az tette be végképp, amikor az autópályán leszakadt a hátsó idom, és az bedarálta a jobb hátsó kereket is, leszedve róla a gumiköpenyt. Mindezt 130 km/h -nál úgy, hogy a feleségem vezetett és a két kölyök ült hátul. Hál´ istennek megúszták, de utána már nem volt meg a korábbi bizalom, ami a fentiek ellenére mindaddig megvolt az autó iránt.

Én mindenesetre imádtam. Nagy, szép, kényelmes és az 1.9 -es felújított TDid motorral csodálatosan jó kocsi volt. Az olyan nüanszok mint a kalaptartóból kihúzható hátsó árnyékoló, az égvehagyhatatlan lámpa csak teljessé tették a jó véleményemet. Az olajat rendszeresen cseréltük benne (10000 km), de utántölteni nem kellett egyszer sem, mert nem ette az olajat. Nekem különösen bejönnek a szögletes autók, ezért külön öröm volt egy ilyet birtokolni. A csomagtartót is meglehetősen nehéz volt telepakolni. Egyszer lehajtott hátsó ülésekkel egy egész gyerekszoba bútort hoztunk el az Ikeából vele úgy, hogy még egy nagybevásárlást is beiktattunk hazafelé.

17 éves volt mikor eladtuk, eléggé sajnáltam. Négy és fél év alatt nagyon megszerettem. Kb. fél milliót kellett volna rákölteni, hogy ismét a régi fényében ragyogjon, de ezt már nem tettük meg. Végül 170 ezret adtak érte úgy, hogy alig akart beindulni (izzítógyertya probléma), és az ékszíj is szépen csikorgott benne.

Előnyök:
A motorja teljesen megbízható volt még 400 ezer kilométerrel is.
A dízelmotor hangja szerintem az egyik legszebb amit eddig hallottam.
Nagy.
Nagyon nagy.
Viszonylag olcsó az alkatrész bele és a szervizárak sem vágtak földhöz.
Az elektromos problémák nagy része kontaktsprével kezelhető.
Szerintem a korához és a futott kilométer-mennyiséghez képest egy megbízható darab volt.

Hátrányok:
Eloxidálódnak az elektromos csatlakozók, ezért időnként tisztítani kell őket.
A futóművet szerintem nem a magyar utakra tervezték, ezért a féltengelyek, a lengéscsillapítók, a csapágyak hamar tönkremennek.
A hibavisszajelző panel állandóan villogott, ha kellett, ha nem. Egy idő után már nem is figyeltünk rá.
A hátsó fékek hajlamosak tönkremenni. Többször volt probléma a beragadt fék, amit aztán a szakember egy pillanat alatt megoldott.

Hibalista

- Klíma - úgy hagytuk
- Első lengéscsillapító - 43000 Ft/db
- Hátsó "gólyalábak" + vizsgafelkészítés - 60000 Ft
- Hátsó Féktárcsa, fékmunkahenger - kb 20000 Ft
- Elektromos ablakemelő - 10000 Ft
- Központi zár - 20000 Ft
- Fűtéskapcsoló - 5000 Ft
-
-

Ide hordtam szervizbe

Szabadi László autószerelő mester - Gödöllő, Bethlen Gábor utca (Kiváló munkát végzett mindig, csak ajánlani tudom)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 314000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Suzuki Liana 1.6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Croma 1985

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)