Fiatalkorom szerelme
Szöveges ítélet
Sok itéletet olvastam az olasz autókról.
Idöutazásra invitálom meg kedves olvasóimat.
Számomra az auto egyfajta elmebetegség.Legyen nagy,erös,kényelmes,kényeztessen.
Kár,hogy a Fiat Cromat nem foglalta imába Gianna Nannini.A legrosszabb eladott példányszámú autó volt Olaszországban,az akkori luxus kategoria ellenére.Mi viszont magyarok imádtuk,aki tehette megvásárolta.
Jó fogyasztás,rettenet nyomaték,kifogástalan vezetéi élmény.Az autópályán mutatta meg igazán,hogy mit tud.Igaz nem szabad elfelejteni,hogy bármilyen fiatal is volt az autó,minden zörgött a futómüben.Mai vonatkozásban visszagondolva,nem igazán érthetö miért ilyen gondatlanul tervezték meg a futómüvet,ami kiváló utfekvést, vezetési élményt biztositott,de meg kellett szokni a surrogó,zörgö hangot.
Engedtessék meg néhány szó az olasz autókról keringö akkori legendáriumból:nem indul,minden rossz,sokat kell költeni rá,sok az elektromos parajelenség.
Ez mind igaz.Nem szabad azonban elfelejtenünk,hogy hozzánk a végletekig leharcolt roncsok kerültek.Semmi karbantartás,padlógáz,szerintem egy olasz gatter,ilyen bánásmód mellett,kb 200.000 ezer kiloméreig birja,utána ki kell dobni a kukába.
Az olasz barátaink igy is tettek,mi megvettük, mivel ki voltunk éhezve erre a csodás autóra.
Nekem olyan szerencsém volt,hogy 140.000km-rel tudtam egy ilyen autót vásárolni,5 évesen.
Valóban ennyi volt benne,egyrészt a szervizkönyv,másrészt a hangja árulkodott,ami gyönyörüen ,morgósan zengett.
A titok az olajcserében zengett,az akkori tulajdonosa 7.000km-enként cserélte.Keményen,de nem gyilkolva hajtotta.
Hozzájutottam egy klimával,ABS-el,4 elektromos ablakkal vezérelt autóhoz,ami kifogástalan
állapotú volt.(Ne feletsd el kedves olvasóm,hogy 1990-irunk.Lehet,hogy 1-2 évet tévedek,régen volt)
Miután megvásároltam,elvittem a szerelömhöz,mindent "ledobtunk" róla ami gondot okozhatott.
Nem sok minden volt.Felújitottuk az öninditót,új akkumulátort kapott(fekete Bosch),kuplungbowden,vezérmüszij,levegö,olajszürö,gázolajszürö.
Soha nem hagyott ott sehol.
A futómü igényelte a kényeztetést,rengeteg szilentet,amit kopogással adott tudtomra.
Motorikusan semmi gondom nem volt,szerintem az a titka,hogy lehet vele 190-nel is menni az autópályán,de ha betartod a 160-as sebességet,soha nem megy tönkre.
Az olasz autó szerelem,olyan mint egy klassz csaj,ha szereted és óvod,akkor minden gyönyörrel megajándékoz.
Kis odafigyelésre van szükség,ami nem nehéz.
Köszönöm,hogy elolvastad soraimat.
Hibalista
- szilentek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 2.3d | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
