A szürke Tallián eminenciás!
Szöveges ítélet
Az apám 1991 novemberében hozta el a Fiat Boldizsár telepr?l. Temprát akartak a szüleim, de amikor ezt meglátták döntöttek!
A mienk már az új kasznis volt, mélyszürke metál, enyhén kék ablakokkal, kék plüs kárpittal, légkondi nélkül. Gyönyör? autó volt, és nagyon ritka.
Fantasztikus helykínálattal rendelkezett, elképeszt?en modernnek t?n? m?szerfala, éjszaka nagyon látványos volt. Ami a legtöbb bosszúságot okozta természetesen elektronikai jelleg? gond volt.
Ebbe légkondi ugyan nem volt, de ennek ellenére a szell?z?rendszert gombokkal kellett vezérelni, mint a mai autómata klímákat, nos ennek a rendszernek a központi elektronikája megadta magát, és nem igazán tudták orvosolni a problémát a szervizekben sem. Ilyenkor nem lehetett a h?fokot szabályozni, és a ventilátor is abban az állásban maradt amiben éppen volt. Emlékszem egyszer levittem a soproni szervizbe ahol akkor még csak KGST autókkal foglalkoztak, és mutattam az autóvillamossági szerel?nek, hogy mit tudna vele kezdeni.... Körülállták és tapogatták kívül belül, hogy milyen gyönyör? kocsi, de a ventillátor csak nerm gyógyult meg.
A 2.5 TDS. Én gyorsulásról nem szívesen beszélnék, ellenben az ?rhajózásból ismert szökési sebbességr?l igen. Az valami hihetelen volt ahogy az hatalmas kasztni meglódult. És minden fokozatban...
Emlékszem az apám egyik üzlettársa,egy német faszi, akinek akkoriban egy 2.5 TD Mercédese volt, ha jól emlékszem egy 126-os,ha együtt utaztak az öregemmel, mindíg a kormányhoz kéreszkedett, csak hogy vezethesse a Cromát, mert ahogy ? fogalmazaott, olyan mint a formula einz!
Meghibásodás az említett elektronikai baszon kívül nem fordult el?, emeberi mulasztásból fakadó gigszerek azonabn igen. A "szakszervízben" fordítva tették vissza a szelepdekni tömítést, így hát ömlött az olaj a dekni alól, szar gázolajat tankoltunk az M1 autópályán az akkori Aral kútnál, dugulás, elgyengülés, krákogás, de felköhögte végül, és helyreállt a rend.
Fékbetétet 112.000 km-nél kellet cserélni, a kuplungot pedig a nálunk töltött 185.000km alatt nem érintette szerel?! Méghogy az olasz kocsik nem tartósak!
A második tulaja nem vigyázott rá, úgy ahogy a harmadik megbecsüli, legalábbis nekem így t?nik, amikor látom a városban. Mert még mindíg gurul....
Hibalista
- olaj szivárgás a szelepdekni alól, az elektromos szell?z?rendszer elektronikája, gyakran kitör? ködfényszóró
Ide hordtam szervizbe
Amig garanciális volt, Fiat Boldizsár
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mindíg máshova, de a kilencvenes évek Mgyaraországán nem igazán lehetett hozzáért? szakit találni.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | TLX | Következő autója? | Renault Clio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
