A legjobb "kockaautó" a világon
Szöveges ítélet
B?dületesen jó autó, pedig szinte véletlenül vettem, mert kellett a kocsi és más épp nem volt. Nem bántam meg! Igazából Fiat vonalon nem is tudom hogy mit vehetek ezután hogy ne maradjon hiányérzetem. Még most is kényelmes, szinte minden extra benne van (az adott kornak megfelel?en). Két arca van, a gázpedált finoman nyomva egy lendületes családi autó, letaposva pedig egy dühöng? vadállat! A futóm? egyetlen hibája, hogy az apró hibákat nem csillapítja. A fogyasztás 8-11 liter között alakul, használattól függ?en.
Az egész konstrukció tartós, szerintem egy gondos gazda alatt még egyszer ennyit elmenne.
Szóval a 2005 év végi hibahullám után elhatároztam hogy veszek egy újabbat, és ha valamit kigondolok akkor ahhoz ragaszkodni szoktam. Igy esett a választás egy Stilora. Sajnos turbós csak dízelben volt, abból meg ahányat megnéztem valahogy egynél sem egyezett az állapot a futásteljesítménnyel - vajon miért? Végül egy 1.8 -as mellett döntöttünk, még ez volt a legkisebb visszalépés a Croma után. A Cromát fájó szívvel nevetséges áron eladtam, ha nem lennének ilyen magasak az adóterhek persze megtarthattam volna örömautónak, mert azért még az eladás pillanatában 17 évesen is kiváló állapotban volt! A mai napig sajgó szívvel gondolok rá, a hátbavágós gyorsulására, a nagy csomagtartójára.
Hibalista
- Az el?z? tulaj szerel?jének a keze nyomát kellett eltüntetni:
- Hengerfej tömítés a CHT -jé volt benne, a gyári fémmel er?sítettel a mai napig kifogástalan. Hátsó fékek befogtak, féknyergek szétszedve és felújítva. Apróbb érintkezési hibák a bosch befecskendez? rendszerben. Az én hülyeségem folytán rábeszélésre hidraulika olajjal töltöttem fel a váltót, ezt a nyelestengely csapágy bánta, ha már szét volt szedve a váltó, cseréltük az összes csapágyat és a komplett kuplungot is. A futóm? szilentjei és gömbfejei tartósak, viszont már mind a négy lengéscsillapító cserélve lett. Jobb hátsó ABS jeladó adta meg magát, illetve az olajtekn? tömítést kellett nemrég cserélni. A fékek nagyon tartósak, mind a tárcsák, mind a betétek alig kopnak. Olajcserét 7.500 km -nél Selenia racing (10w60) ejtem meg, normál használat esetén cseréig 1 litert eszik bel?le. Bosszantó visszatér? hiba a világításkapcsoló érintkezési hibája. A turbója még most is kifogástalan.
-
- 2005 év végén sajnos ekapta az autót egy hibahullám. Mindig elromlott rajta valami, sosem komoly, viszonylag olcsón javítható, de mindig volt valami, és mindig úgy gondoltam hogy ezt még megéri megcsináltatni. Nem záródott a motorháztető, zajos lett a vízpumpa, szétment a hátsó kipufogó dob, stb ... végül 2006 elején hengerfejes lett a kicsike. Ráadásul az összes hiba mindig a legrosszabbkor jött. Hengerfej felújítás, gyári tömítéskészlet, új vezérműszíj stb... még kifogástalanul megcsináltuk mert szerettem a kocsit. A sorsát érdekes módon mégsem ez pecsételte meg - tavasszal be lett nyomva a bal első ajtó - és akkor valahogy megpattant bennem valami. Ekkor gondolkodtam el rajta először hogy eladom - pedig most ártatlan volt. Összeadva az utolsó év kiadásait kiszámoltam hogy abból már egy sokkal újabb autó részleteit is finanszírozhatom.
Ide hordtam szervizbe
A családban van Fiat márkaszervizes szerel?, úgyhogy mindent magunk csinállunk, így aztán minden kifogástalan lesz :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ritmo TD | Következő autója? | Fiat Stilo 1.8 Dynamic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
