1 büdös q., de imádom
Szöveges ítélet
Amikor kb. 1 éve mikor megvettem, az órájában 170.000 km volt a valós adat 300.000 környéke. Ahhoz képest elég jó állapotban volt kívül és belül egyaránt. A csomagtér ajtón virított egyedül 1 pici ragya amit gyorsan orvosoltattam.
A nagy henger?rtartalom miatt már 1100-1200-as fordulattól szépen megindul, na de ami utána jön úgy 2000-t?l, az vmi félelmetes. Turbo rulez. Sajnos ezt a féltengelycsukló is megérezte. A fogyasztásról lehet mesélni, hogy az enyém 6 literrel jár, az enyém 5-el is elmegy, az igazság normál (Mecsek hegység, város, s?rü er?s gyorsítás) használatban min. 8 liter. Er?ltetett menetben + klíma 10.
Egyszer tudtam csak 7.2 litert leengedni a torkán mikor Zalában voltam frankó havas, átfúvásos úton és csak 90-100 km/h volt a vége. Az útfekvése nem rossz, csak az böszme motor mindenáron kifelé cibálja az orrát az ívr?l, még szerencse, hogy van bal lábunk amivel szépen megsímogatva a fékpedált visszatér az ívre, vagy még jobb esetben eláll keresztbe, aztán mégegyszer a másik irányba és már kinnt is vagyunk a kanyarból :).
A kényelem átlagon felüli, még 2 méteres kosarazók is elférnek kényelmesen maguk mögött. A csomagtartó szinte mindent elnyel (még 2 liter Castrol RS-t is a hibás csomagolás miatt), így hosszú útra igazán alkalmas. Mondjuk az autópályás nagy tempót nem annyira szereti, 160 felett már sokat pörög a nagy dízel, amit az öntvény hengerfej ugye nem nagyon szeret.
A szokásos olasz elektromos parajelenségek mellett, szíjakra, szilentekre, hátsó lengéscsillapítóra, fékbetétre kellett még költeni.
Az alkatrész árak átlagosak, sok bontott cucc is van hozzá.
A szerel?k szeretik az olasz autókat, azt mondják jól szerelhet? típusok. A leghülyébb hiba az önindító, gyújtáskapcsoló páros nevéhez f?zödik, mivel nagyjából egyszerre adták meg magukat. Reggel autóba beül, természetesen már késésben, izzít, próbál indítani, katt, semmi. Na mégegyszer, katt, semmi. Fasza, biztos az akksi.
Másik autóba be új akksi beszerez, beépít, izzít, indul. HAHA.
Másnap reggel térjünk vissza két mondattal el?bbre. Csúfos vontatás szervízbe, önindító ki, Ern? bá´ felújítja, vissza a vasba 1 hétig tökéletes. Ismét iszonyú késésben, katt,
próbálkozás 15 percig semmi eredménnyel, nagypapi vasával szégyenszemre elkullogás. Este mikor már semmi dolog nincs, na még egy próba, hát persze egyb?l indul. Ern? bá´ megmondja a frankót, gyújtáskapcsoló lesz ez. Azóta pöccre indul -10 fok körül is.
A verdikt: er?s mint, a bivaly, kényelmes, nem horror összeg a fenntartása, tele extrákkal, de szembe kell nézni néhány olasz elektromos parajelenséggel, figyelni kell a rohadásokat, hogy még id?ben megállítsuk, hidegen semmi állatkodás, állatkodás után turbo h?tés.
Tuti verda.
Hibalista
- Féltengely csukló, önindító, gyújtáskapcsoló, motortartó gumibak, toronyszilent.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | punto | Következő autója? | Fiat Punto |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
