Kék Villám!
Szöveges ítélet
Hogyan is kezdjem, talán ott, hogy egy céges tréningen egy meghívott aerobikos aki a hangulatot volt hívatva feldobni ezzel a géppel állított be. Királykék volt vaj bőrbelsővel. Hát mit mondjak megnéztem. Nem voltam meglepve a formájától, mert már volt egy ilyen otthon nekem, csak fekete színű volt, fekete bőrrel, csak az 16V turbo felirattal rendelkezett. Mivel a feketémmel is meg voltam elégedve, nem akartam váltani, de a kisördög csak nemhagyott nyugodni, 2 hét múlva megláttam, hogy eladó felhívtam a tulajdonost és megvettem.
Ekkor már két Coupe turbo állt otthon...szomszédjaim multimilliárdosnak néztek, na sebaj. Itélet a feketét el kell adni...egy hét alatt vitték el..Ő három évig volt nálam. Mielőtt eladtam egy barátommal Ő 100kg feletti, mentünk egy gyorsulóst, hogy utánna össze tudjuk hasonlítani a kékkel (amúgy teljesen más karakter a két gép), szóval mellénk keveredett egy 530D egy 50kg sráccal volt vagy 18 éves, ez nem nagyon érdekelt, de mint kiderül ő versenyezni akart, mivel én nem nagyon szeretem gyilkolni a gépet csak a karakterisztikát akartam összehasonlítani 1 esben csak 5000rpm ig forgattam, akkor lettem figyelmes, hogy mellettünk lévő sávba a srác nyomja ezerrel és minket figyel, ekkor kicsit összenéztünk a barátommal és másodikban már 5800-ig forgattam és szépen besoroltam a BMW elé amit a kb 1 km re lévő lámpáig meg is tartottam, szerencsére a srác sávot váltott a végén így nem belénk szállt majdnem bele az idegtől, hanem egy szegény népatóst kergetett majdnem szívrohamba. Ez volt a fekete.
A kék egészen más történet, amint megvettem szokásos csere dolgok olaj, olajszűrő, levegőszűrő! Ez nagyon fontos a turbós autóknál sosem szabad elfelejteni!!! gyertyák. A nagy szervíz vezérműszíj, görgők 5 év vagy 120000km! Nem tudom kinek mi a drága szervíz meg fenntartás(olvastam a többi itéletet) meg kit hogyan húznak le, de nekem az első szervíz 30000Ft a szíjcsere 54000Ft-ba került hát nem tudom szerintem nem sok. Következő olajcsere mindennel együtt 25 volt. De szerintem ez nem hibalistás ez nem a kocsi hibája ez szervíz. Mutasson nekem valaki olyan valóban 4 személyes (hátsó ülés 1/3-ban lehajtható) nagy csomagtartós! szép formájú sportkocsit, ami így megy 0-100 6másodperc 250-a vége, hatsebességes, bőr, nyomogombos inditás,négydugattyús! Brembofékes- szóval egy hasonló kaliberű autót amelyik így megy, ennyibe kerül, ilyen tágas, és ennyire szép! És hogy hogy megy, hát amikor először láttam kivülről amikor a szerelőm egy 800 méteres utcában megnyomta neki el sem hittem! de komolyan! amikor váltott egyből kettőbe a kocsi egy pillanat tört részére megállt a hátulja leült mint aki most akar felszállni és lendülettörés nélkülugy ment tovább, hogy tisztára leakadt az állam! pedig előtte 16V turbóm volt. A belseje álomszép azért csinosítottma rajta egy kicsit aluminium karikák az órákhoz megy a klima kapcsolóihoz máris nagyon feldobja, nameg a vaj bőr amit semmiért sem adnék. Tudnilik a fekete bőrös változatoknál hiába nyomja rád a kondi a hideget, a bőr a nap sütés hatására hamar felmelegszik és a hátad csurom vizes lesz nagyon könnyű megfázni, ellenben ezt a színt szinte nem is melegíti fel a nap egyszóval kényelmes és nagyon jól áll a királykék színhez.
Nekem a tuningot egy Xenon szett beszerelése előre és egy ledes hátsó lámpa szett beszerelése hátra jelentette, ja meg áttettem a fekete alá vett 17-es felnimet sport gumival. A gyárira meg Michelin pilot alpin került. Mivle nekem a formája és ereje teljesen megfelel nem is gondoltam többet rá fordítani és nem is kellett. Szerintem így tökéletes :). Látszik a megtett kilométerből, hogy nem első autónak van használva télen garázsban /nyáron is:)/ csak lehetőleg jó időben kerül elő az autó, sajnos januárban kell vinni műszakira, ezért kell a téli kerék meg hát 7 fok alatt ugye tudják:). A fennt leírtak nem azt jelentik hogy egész télen nem használom...persze, hogy használom, de csak a szép napokon mikor süt a nap száraz az aszfalt:) ja és van időm....
A fenntartási költségekhez hozzájött még a bordásszíj csere 2 db 20-as volt...hát kinek mi a drága, ja a feketében kellett még lengőkart cserélni az 16e Ft volt darabaja...suzukiba a régi swiftbe akkor került 28e Ft-ba egy ilyen alkatrész....
Szóval adós vagyok még hogy hogyan megy hát ha 400méter alatt akar 8 autót megelőzni egy olyan úton ahol a magyar szabályok engedik akkor ezzel nyugodtan megteheti....130-nál kell 3-ast váltani (6sebességes!) 7000-ig úgy forog el mint az álom, de már 5500-nál 220 LE ad le 2500-nál 310 nm-ert!!. Az autó 1390 kg üresen. Ez önmagáért beszél!
Update: 2013.03.08
2005-óta nálam van az autó, Szokásos szervízen kívül(olaj, szűrők, stb.) semmihez sem kellett nyúlni. Még mindig nagyon jól néz ki!!! :))))
Update2: 2014.11.30
Még mindig tökéletesen üzemel az autó. Típushibák sem jöttek elő (leömlő, öregedő vízcsövek). Mondjuk utolsó évjáratú az autó és azért figyelek is rá. Közben kézifékkötelek lettek cserések. Sportosabb futóművet kapott (gyári is megvan, ha nem tetszene), kapott erre a nyárra új 17-es felnigarnitúrát a régi 17-es mellé. Mondjuk a sportosabb futómű és a másik 17-esnél peresebb gumi együtt nem volt a legjobb választás, úgyhogy jövőre /40-ről /45-re váltok azzal nem lesz semmi gond, cserébe normális úton olyan oldalgyorsulást éltem meg vele elég jó tempónál, hogy el sem hittem! :) Na de azért még mindig Magyarországi úthálózat megér egy misét szóval per 45-ös lesz a gumi. Most kapott az michelin helyett a goodyear téli gumikat, szerintem pár télre letudva a téligumi.
Olvastam márkatársat aki visszavette az eladott autóját nevetséges áron. Gondolom el se hitte, hogy pár év múlva "potom" áron visszaveszi és azóta is terelgeti. De vajon miért is vette vissza az autót? Mert szüksége volt rá? Nem második autónak használja...ez azért elgondolkodtató! :)
Igen ez így van itt kis hazánkban kevés jó állapotú autó van belőle. Egyenlőre az ára se sok, de nézzünk körben Európában! A nem lelakott autóknak ott is ám jó ára van már és még milyen lesz! :) Persze ott is a lelakott autóknak is kevesebb az áruk, de lassan eltűnnek ezek, mert kirostálja a rendszer.
Olvastam más negatív népítéletes véleményeket az autóról melyek csomó nettó hülyeséget tartalmaztak a megbízhatóságról szóltak meg elektromos hibákról. Persze aki a vezérlés cserét is hibának számítja... Szóval biztos van(nak) ilyen a két három autóból összeállított estlegesen nagyon megtörtről visszaállított autóknál, de ugye ez minden tákolt autónál megvan, ha több darabból rakják össze és ez márkafüggetlen.
Tetszett még a fogyasztás negatív színben történő feltüntetése 12-13 l az már sok az embereknek úgy látszik egy ilyen 0-100 kb. 6mp 0-160 14,6 mp alatt megtevő autótól. Tényleg miért nem eszik 5 litert? Agyrém! :) Egyébként 8 literrel is el lehet járni vele, de minek? Nekem 10-11 liter között kijön, de sosem számoltam decilitereket.Aki fogyasztási versenyt akar nyerni az vegyen swift, yarist és társait!
Az autó alap egyszerű euro2-es motor semmi bonyolítás, elektromos rendszer is tök egyszerű semmi can bus rendszer egy alap villamosságis mindent meg tud rajta csinálni ha kell. Talán a turbó a legdrágább egysége, ha gyárit veszel. Az enyém még nem érte el a 100 e km-es futást, most már 2-ik autó, de elég sok ideig ezzel közlekedtem.
Hibalista
- SEMMI
Ide hordtam szervizbe
Saját bejáratott szerelő, már 16V turbomat is Ő szervizelte
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Coupe 16V TURBO | Következő autója? | Nem tervezem eladni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
