Ferrari light
Szöveges ítélet
Mikor megláttam beleszerettem. Az egész olyan, mint egy Ferrari csak gagyibb. Gyönyör? formája van, a m?szerfaltól pedig sportosabbat-szebbet nem láttam még ebben az árban, pedig azóta már vettem egy Alfát is.
Ami els?re meglepett, hogy a két hátsó ülésen is el lehetett férni, síeléskor ketten snowboarddal cuccal simán elfértünk, nyáron volt, hogy öten is be tudtunk zsúfolódni.
Én használtam és törötten vettem, ez adhat némi magyarázatot egypár bajára. Leng?kart ezen is kellett cseréltetnem. Helyzetjez? ízzók fogalaltostul hiányoztak, így nem ment át a vizsgán. Nosza vegyünk bele ízzót + fogalaltot. A márkaszervízben természetesen csak komplett lámpatest vehet? 25e+ÁFA/db. Elmentem egy bontóba, és kerestem a szemétben 2 megfelel? foglalato ízzóval. Ennyit a szakszervízr?l. Ezek után egy specialistához hordtam, aki rendszeresen szervízelte, elfogadható áron.
Volt egy izgi baja: alapjáraton túráztatta a motort. Vicces volt a lámpánál, a mellettem állók mindig versenyre gyanakodtak. Jópáran vesztettek is, az állandó vesenyhelyzet okozta a 11 literes átlagfogyaszást. Próbálkoztunk mindennel, végül alapjárati motor csre. Irány a bontó 5000 Ft-ért a mésodik jó is lett bele. Megint túráztatta. Végül kiderült, hogy az alapjárati motor nem "plug and play", 1000 Ft-ért áthangoltuk a komptjútert és hurráááá jól is ment míg el nem adtam. (Másnap hívott a vev?, hogy mi ez a motor túráztatás....)
Elektronikailag elég gyenge volt. A fényszórót id?nként minden ok nélkül billegtette fel alá, néha bekapcsolt az ablaktörl?, kikapcsolni nem lehetett, magától megállt. Nem sikerült megjavítani soha, abbahagyta magától, megint el?jött, akárcsak a központi zár vacakolása.
Motorikusan kiváló lett volna, jól ment, de megevett 1 liter olajat minden 1000 km után. Ez negatívum volt.
Összességében ezért a pénzért agy felt?n?, sportos, és vagány kocsim volt, amivel tökéletesen elégedett voltam a fenti nyavalyái ellenére is. A sportos kupék közül a legjobb, Tigra, Puma, Megane coupe, MX3 szerintem meg se közelítik, utcai harcban mindenesetre vesztettek a Fiattal szemben. De ne gondolja senki, hogy a Fiat egy izomállat lenne, de nem kell vele az autópályán levillogni senkit, mert a kinézete alapján nagyon kéne mennie. Na annyira azért nem megy.
Bárcsak megint gyártana hasonlót a Fiat...
Hibalista
- Vezérm?szíjcsere (önkéntes alapon) 75.000 szakszervízben 200000!!
- fényszóróállító
- Alapjárati motor
- Elektronika (sose derült ki mi baja volt...)
- Zabálta az olajat
Ide hordtam szervizbe
FIAT szervíz a Thököly úton
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
SPQR
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | megane | Következő autója? | Alfa spider |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
