Sportos kiscsibe? Inkább hisztis, rút kiskacsa...
Szöveges ítélet
Egy Skoda 120 L után vásároltam a bemutató-autónak használt Cinquecento-t. Az ára elég elfogadhatónak t?nt, alacsony kezd?részlettel elhozhattam, és könny? volt els? pillantásra megkedvelni a sportosságot sugalló sárga szín, könny?fém felnik, sportkipufogó, b?rkormány- és sebváltógomb, remek sportos ülések (tényleg szenzációsan jó volt benne ülni az elején) miatt.
Aztán szépen lassan jöttek a problémák, melyekre ifjú fejjel, az els? önálló autóvásárlásom során nem készültem fel:
- Évi 30 ezer km-t tettem meg vele, és a s?r? szervízciklus valamint a kategóriához és a 90-es évek közepéhez képest megdöbbent?en brutális szervízköltségek (30 - 90 eFt!!!) miatt szinte rettegtem, hogy már megint mi romlik el rajta.
- A márkaszervíz abszolút impotens módon kezelt, mint ügyfelet, rendszerint 4-5 órát vártam, míg elkezdték (!!!) a szervízelést, ha nem rostokoltam és reklamáltam a helyszínen, akkor el?fordult hogy csak másnapra sikerült abszolválni az olajcserét...
Márpedig s?r?n látogattam a szervízt, mert folyamatosan romlott az autó állapota:
- 90 e km alatt 2x kellett ékszíjat cserélni
- 2 garnitúra nyári gumit csontra lekoptatott
- 2 vagy 3 alkalommal cseréltek fékbetétet, 1x féktárcsát
- a leveg?szell?ztetés és a f?tés néha jó volt néha nem
- ette a gyertyákat és az izzókat
- két éves korában a rozsdától kilyukadt a kipuffogódob
- nem bírták beállítani a kormánym?vet, így folyamatosan enyhe ellenkormányzással kellett vezetni az egyenes szakaszokon
- és még sorolhatnám.
Ahogy kifizettem a hitel részleteit, azonnal eladtam. Kinéztem egy használt Corollát, abba akartam beszámítatni. Pechemre a Toyota kereskedés rallyversenyz? alkalmazottja jött velem próbaútra, kb. 100 m után elkezdte sorolni a problémákat. Bár nyilván eladóként védtem a mundér becsületét, de tudtam hogy igaza van. Végül beszámították és pár nap múlva megvette egy ex-tanárom, én pedig átszálltam egy Corollába. De ez már egy más történet.
Hibalista
- Minden nem? és rangú elektromos berendezések (gyújtáselosztó, önindító, ventillátorok, m?szerfali kijelz?k, világítás), beállíthatatlanul jobbra húzó kormánym?, villámgyorsan kopó gumik és fékek, már 2 évesen komoly alvázi korrózió.
Ide hordtam szervizbe
FIAT Márkaszervíz Szombathely, Puskás Tivadar u.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 7500 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | Toyota Corolla 1.6 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.4/10) |
