A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1,6 SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vezetve élni jó

Szöveges ítélet

2 évesen került hozzám, céges autóként. Az úgynevezett céges hasznaálat nem látszott meg az autón, 160 ezer kilométer után cserélni kellett a 2 első teleszkópot, a női vezetők miatt a kuplungtárcsát, az akkumulátor zárlatos lett, a kipufogó és az egyik hátsó felni egy figyelmetlen padkára tolatás miatt tette kellemetlenné a normális használatot. Egyszer egy kalapos vezető a külső sávból hirtelen ráhúzta a kormányt, erre jól leamortizálta a jobb első ajtót és a sárvédőt. Ezen kívül csak olajcsere (20ezret simán elmegy utántöltés nélkül) és tankolás. Mindenki nyugodt lelkiismerettel nyomta padlóig a gázt, céges benzin ingyen van alapon, hisz nem húz rosszul az 1,6-os motor, főleg 4000-től indul meg és leszabályzásig tart az élmény. 160 ezres nagyszerviz megvolt vezérműszíj cserével, ezt nem szabad kihagyni, ha előjönnek a problémák majd eladom. De nem jöttek, így megtartottam. És elégedett vagyok vele. Most tartok 218000 kilométernél és azt tudom mondani, hogy nem egy Toyota, de ha megkapja azt a minimális odafigyelést, akkor hálásan teszi a dolgát.
Vásárlás után mindjárt átnéztem tüzetesebben az autót, kezdtem ismerkedni vele, a Ritmo után hirtelen nagyon ingoványosnak tűnt a motorház alatt levő terület, de a sok utánaolvasás fórumokon, szervizkönyben átláthatóvá tette a dolgot.
Szóval első lépés volt a féktárcsák és betétek cseréje, a megengedett minimális 10,2 mm helyett 7(!) mm volt a vastagsága, nem tudom a szerviz miért nem cserélte ki ezeket már régen. Nagyon bosszantó volt, hogy a klíma nem hűtött rendesen. Sőt, forróságban a hűtővíz hőmérő simán verte a pirosat bekapcsolt klímával. Mikor már mindenki a lehető legrosszabb lehetőségeket ecsetelte, a FIAT szerviz egyik tapasztalt szerelője rutinosan benézett a vízhűtő és a klímahűtő közé, no vajon mi volt ott? Temérdek mennyiségű sár, bogarakkal kötésben. Ennek kitisztítása után végre élvezhettem a klímás autó előnyeit. Sokan gondolják, hogy a Bravákban manuális klíma van. Nos lehet, hogy volt olyan is, de a legtöbb klímás gép automatával volt szerelve, hiszen ennél ugyanúgy hőmérsékletet lehet állítani mind a digitális klímákon, csak nincs kijelző és nem két gombot kell fel-le nyomkodni, hanem tekerőgombon kell 18-30 fokig beállítani valamit. A motort érezhetően visszafogja, ehhez képest viszont nem egy hűtőbajnok, de azért megfelel. Télen az automata fűtés is nagyon jó, hisz amíg nem meleg a motor, nem nyomja befele a ventillátor a hideget, megvárja míg kicsit bemelegszik és utána zúdítja a már langyos levegőt az utastérbe.
Ha észreveszem, hogy valami nem tökéletes azonnal kicserélem pl. a két első lengőkart, amit nem lett volna muszáj, de már láttam, hogy a porvédő gumija átszakadt, mondom nemsokára úgyis ki kell. Vagy a kipufogórendszert, ami mindig is idegesített, mert a fent említett járdaszegély rátolatás után nem a gyári visszafordulós csövűt tették rá, hanem valami egészen mást. Azóta a hangja is jobb. Így volt még a két hátsó lengéscsillapítóval, mivel kanyarban rossz úton hajlamos volt elpattogni a hátulja, persze nem nagyon, de nekem elég volt a cseréhez. A jobb hátsó kerékcsapágy is megszólalt, hamar hulladékká is vált.
Fogyasztása vegyesen használva nyáron 7,5 télen egy literrel több. A minimum végig országúton haladva 5,7 volt, de ekkor nem ment a sebesség 100 fölé. Maximumnak télen, városban 9,7 adódott. Ennél többre még nem voltam képes; gyorsítások alkalmával nem fél centire nyomva a gázpedált de azért az épeszű tartományon belül maradva jóval ez alatt lehet maradni. Nemrégiben egy kezdődő termosztáthiba rádobott kb. 6-7 decit a megszokott átlagra, de a csere után minden a régi.
Tavaly nézegettem, hogy a Lancia Deltáról örökölt 14”-es alufelnik helyett mi lenne jó választás, maradtam a gyári megoldásnál; 15”-ös Marea felnik kerültek rá 195/50-es gumikkal, így nagyban javultak a kanyarvételi tulajonságok.
Ilyenekről, hogy kényelem, helykínálat, ergonómia úgy érzem kár szót vesztegetni; ha beleülök, úgy érzem, mintha rámöntötték volna. Vezettem már sokféle autót, voltak ennél jobbak-rosszabbak, de a kategóriában lazán megállja a helyét. Tartós használatban inkább Opelekkel van összehasonlítási alapom, a Brava 160 ezer után közel olyan volt mint újkorában, az egyik G Astrában volt ugyanekkor 60 ezer kilométer és a sok időközben zörgőssé vált műanyag miatt mintha szét akart volna esni, a motorja is elkezdett kopogósabban járni, nem tudom mi lett volna (lesz) 160 ezernél belőle.
Ameddig lehet megtartom, valószínűleg a csomagtartó mérete lesz majd a korlátozó tényező amikor jövőre újabb taggal bővül a család.


Hibalista

- Első lengéscsillapító csere Sachs-ra, hátsó Kayabára.
- Kuplungtárcsa
- Akkumulátor
- Első lengőkarok
- Kipufogó rendszer
- Jobb hátsó kerékcsapágy
- Hátsó ablaktörlő tengelye megszorult a perselyben ->házilagos tisztítás-zsírozás
- Külső hőmérséklet érzékelő néha kevesebbet mutatott -> WD-40 az ajtó csatlakozóba
-

Ide hordtam szervizbe

Céges korában márkaszervizbe hordták, emiatt jelentkezett nálam a váltóolaj-folyás, mivel a féltengely gumiharangnál bemaródás volt a fém részen. Valószínűleg kuplungcsere közben trehányul kezelték a váltót.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Nálam csak egyszer volt végszükségben szervizben klíma probléma miatt (hűtő tisztítás) ezen kívül mindent magam szerelek az autón.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 58000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Ritmo Következő autója? Toyota Corolla Verso
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)