A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1.6 16v SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Útáljalak vagy imádjalak?

Szöveges ítélet

2005. február
Elment a jó kis Merci, kéne valami helyette ... de mégis micsoda? Kezdődik a kanosszajárás, de előtte ki kéne találni, hogy mégis mit érdemes megnézni! Megint batár limuzin, vagy esetleg alsóközép kompakt, esetleg kisautó, vagy valami sportos? Nagy dilemma ...

2006. nyár
Még mindig nem tudom, hogy mi lesz a cél, de most már asszony is nyaggat, mert köll az ótó. Városban is jobban járnánk vele + a hétvégi debreceni túrák is lényegesen egyszerűbbek lennének. De még mindig nincs ötlet sem ... elmentem megnézni Puntot, Ibizat, Corsat. Teccik a Twingo is, de azért az csak naon kicsi. Nem lesz ez így jó ...
... megjön az ihlet egy email formájában! ´96-os Brava, fehér, szép állapotban, kereskedésből. Hát, láttam már jobbat is ... de végül is a Brava eddig miért nem jutott eszembe? Uzsgyi a keresőre, enter F, I, A, T, majd Brava, Search, nézzük! Xar, xar, xar, szép, aztaqrta! Ezmiez? Lemosva, kereskedés, sötétzöld, teccik :-))) Gyerünk megnézni ... némmá! Élőben mégszebb ... ez kell nekem ... körberohan, beleül (ezer fok, bele is sültem az ülésbe), majd lebontva magamról az odaégett kárpitot, kérem a kulcsokat ... jönnek mind a hárman (mármint a kulcsok), nahát, csatlakozott hozzájuk a FIAT Code kártya is ... hmmm, ritka darab lehet. Mint kiderült, második volt a lelkem, a családi guruló esernyő szerepét töltötte be ... hűűű, a gumiszőnyeg alatt a tűsarok kicsit kikoptatta ... aha, törve volt? Nem tudnak róla ... na jó, akkor próba! Indul pöccre, lassan kigurul, majd kb. 100 méteres uccában gyorsít, lassít, kanyarít, megáll. Én jövök :-) Beül. Tükör igazít, sebesség, kuplung fel, nem indul. Khm, kézifék kienged, majd mégeccer ua, jééé, elindult .... valami zörög. Szóváteszem, ááá, csak valami hőterelő lemez elengedett. De eddigre már mind1 volt, belezúgtam, de teljesen. Vissza a kereskedésbe, majd kezdődhet az alkudozás. Mit is kérnek érte, és mennyit engednek a feléből? Semennyit, de azért az áron még beszélgethetünk ... alkudozás megvan, engednek 50-et + átvállalják az átírást, és vihetem. KIRÁLY!!! Foglalót adom, 3 nap múlva vissza, viszem a többit, a nevemen az autó, nálam a kulcsok, gyerünk! Őőőő, a 15 méterre lévő benzinkútig, mert kicsit ki volt száradva a tank ....
Szóval meglett a kicsike, és imádtam az első perctől kezdve ...

Vásárlás után bejelntkezés egy ismerőshöz, aki átnézi az autót, odagurul, beparkol, kezdődik az ellenőrzés. Hibakód nuku (mondjuk később kiderült, hogy ezt én is elő tudom idézni bármikor :-)), működés közben dettó, kompresszió mindenhol rendben, de a lambda szonda 0,9-et produkál fixen, nem alternál ... na akkó csere. Régi egy jobb-kézzel-bal-váll-felett-hanyagul mozdulattal befejezte földi pályafutását, és jött a friss, csillogó, tiszta Bosch. Aha, nem stimmel a csatlakozó ... whoaa, csipőfogó, forrasztó, kicsi anyázás, helyén az új, mérés, kész-köszi-lehet-menni-de-azért-előtte-fizetni-is-kéne ... majd, mint aki jól végezte a dolgát, hátradőltem ... ennek még lesz szerepe, nem is olyan sokára ...

2007. február
Elkezdett idegesítően kattogni a kicsike. Kezdtem útálni, a franc van vele? Bizonyos benzinnel nem kattog, bizonyossal meg szétvet az ideg. Nem értem, lassan át kéne nézetni az autót, mert december környékén jött más kattogás is .... azt se tudom, hogy micsoda ... mit vettem én? Kereplőt?
Hopsz, mintha nem cseréltem volna olajat még eccer sem ... phúúú, gyerünk cserére. Első lebaszás rögtön jött is, volt benne vagy 2 deci, de azt becsülettel, rendesen körbenyomta ... na friss, fincsi olajat neki, innentől odafigyelünk, 10e-nként kapsz újat, jé, egyik kattogás megszűnt ... és a másik? Ezek szerint nem motorikus eredetű ... eléggé műanyagos ... kesztyűtartó? Na majd jól utána olvasok (később kiderült, hogy az evaporator kattog (benzingőz visszavezető szelep), akkor megnyugodtam).

2007. november
Traktor lettem. Egyik reggel sportosan lukas lett a renccer. Vagány, csak büdös. Nem baj, ablak leteker. Pech, kint minusz 10, bent még nuku meleg, így nem is lesz. Vigyorgok, mert vadállat a hangja a gépsasnak, de rögtön az arcomra is fagyott a mosoly - minusz 10, ahogy mondtam. Na ez így nem okés, kipufogós megkeres, átnéz, lexicső kapott egy szellőztetőt, csere, összerak, de a kézifék nem megy vissza a helyére. Jja, azt elfelejtettem, hogy nem is volt, teljesen felrántottam a kart, és nem fogott, szóval mintha nem is lett volna. Nna, gyerünk fékeshez. Összerakták, van télire kézim, jippijájjé :-)

2008. február
Kezd lejárni a műszaki ... a kipuffogó többi része már itt-ott likas, hangos, kezd büdös lenni az utastérben, de talán még átcsúszik a vizsgán. Mint később kiderült, azzal nem is volt baj, de a hátsó lengéscsillapítókkal, szilentekkel, gumiharangokkal már igen, azok cserések lettek. Vive La Budapest! Nem baj, olajcsere is kellett (ez már közben sokadik), friss minden, a műszaki is, ezt megúsztuk. Lehet haladni ....

2008. március
Valamit elfelejtettem korábban, de mit?? MEGVAN: a vezérműszíjjat lecserélni. Hopsz, 122e van az autóban, lassan ideje lenne ... gépkönyv ki, ajánlott 60e, max. 80e. Úúúú, telefon, bejelentkezik, megnyugszik ....
... egészen másnapig, amikor is a XV. Szentmihályin letérdelt a kicsikém, kb. 60-nál szép csendben leállt ... indítózás, semmi. Fura hangja van az indítónak ... köll segítség, el kell vontatni ... nincs vontatószem ... afrancba. Kollega hív, jön, megyünk márkakereskedésbe, adnak kölcsön (meg is lepődtem), nem megy bele, mert a buta lökhárító randán takarja, az anyád! Nem elég, hogy megállsz, még el sem akarsz innen menni??? Akkor eltollak, rohadj meg ... 100 méterre egy parkoló, lepakol, háromszög kirak, bemegy dolgozni. Telefonálok ismerősnek, gáz van, szerencsére este éppen jön pestre, elviszi az autót, és megnézi. F11-re oda is ér, indítózik, néz rám, majd vigyorogva közli, hogy elszakadt a vezérműszíjj ... majdnem összejött ...
Ezt tetézve öndítóval még felparkolt a trélerére, és elvitte a drágát ... drága lett végül, de többre számítottam. Kuka lett a hengerfej, vezértengelyek, szelepek, szelepfészkek, hirdotőkék, minden. De legalább új a szíjj + feszítő ;-))

2008. március, még mindig ...
Végre hazakerül a szakadár dög, újra a régi, sőt jobb is egy kicsit ... kb. 0,5 dl-el kisebb a fogyasztása, sokkal-sokkal jobban megy (persze, az IK280-nál meg a Tatra T5C5-nél mindenképpen), zsííír!!! Placebo hatás ... irány suli, órák megvannak, felajánlom havernak, hogy hazaviszem. Autóba beültünk, indítózik, és csak visít ... sebaj, volt már ilyen. Másodikra megy, indítózik, visít ... ilyen is volt már, legkésőbb harmadikra elindult .... most nem .... na akkó toljuk be. Beindul második tolásra (aggódtam a kat. miatt, de szerencsére nem lett komoly baja, sőt még most sincs), hazamegy, leáll, lepihen. Reggel irány szervízbe, ez így xar. Persze reggel se indult, aztán egyszer csak mégis, úgyhogy a kuplung aznap sokat kopott, mert véletlenül sem akartam lefulladni ... sebaj, megcsinálták azt is, de mivel nem lehetett kapni egy kanyi önindítót sem sehol, így felújították. Azóta teszi a dolgát rendesen ....

2008. árpilis
Mozgalmas lesz a hónap, 2 lagzi is nagyon vidéken, nagyon kell az ótó. Szabi jött is rendelésre, megyünk fodrászhoz, odaérünk reggel hétre, leállunk. Cigi, búcsú, beül, megyek autót takarítani ... nem megyek, nyög egyett az önindító, és elhallgat. Kulcs ki, vissza, újra. Semmi. Cigi, hátha attól helyrejön az autó ... nem, még mindig nem indul. Aksi kampec. Séta a 1,5 km-re lévő centerbe, aksi beújít + valami kulcs is kéne, mert persze az sincs nálam, úgyhogy az is jön + bikakábel, kituggya, mehetünk vissza. Beszerel, indít, megy, huhh .... besétál, kezetmos, vigyorog, majd hórás brékelés után közlöm, hogy akkor most megyek takarítani, de mivel nincs túl sok idő, így csak egy mosás fér bele, sebaj, van új aksi ....

2009. május
Nyög már nagyon az első futómű, valamit kezdeni kell vele ... csattog, nyikorog, úgy érzem magam, mint aki alatt szét akar esni a verda. Szerelő, átnézik, lóg a bele az elsőnek. Mibe fáj? 5 számjegy vége ... azta ... de muszály, úgyhogy mese nincs, Andersen meghalt, viszont fizu sincs még, 1 hetet kérek. Idő megadva, 1 hétmúlva vissza. Meg is csinálták rendesen, most már teljesen tuti a futóművem is ...

Egyébként az autóról: 100%-ig nőnemű egyénről van szó, igényli a törődést, a szeretetet, a gondoskodást, az odafigyelést, és mindenből a legjobbat. Meg kell neki adni mindent, mert különben csúnyán otthagy valahol.
A beltér nem nagy cucc, de rajtam kívül mindenki el van ájulva tőle. Ami zavar, az a műszerfal árnyékolójának a borítása, ami a szélvédőn csúnyán tükrözödik, majd cserélni kéne.
A kilincsek már lerohadtak (anyaghiba), cserélve lettek azok is, az első tartott 1,5 órát, a második már csak felet. Dehogy idehaza nem találtam sehol, az gáz ... sebaj, jött Deutschland-ból ....

Hibalista

- Első futómű
- Hátsó futómű
- Lambda szonda
- Önindító
- Motor (de ez az én saram)
-

Ide hordtam szervizbe

Mobil Star Angyalföld
Csak ajánlani tudom mindenkinek, értenek a dolgukhoz, nem drágák!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 88000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? w124 230E Következő autója? Most már csak olasz, Fiat vagy Alfa, mind1
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)