Többet soha
Szöveges ítélet
A Ladát ideje volt már lecserélni egy nyugatira. Böngésztük a netet és árban egy Fiat Brava-ra esett a választás. Szép kék színű, elegáns, tágas autó volt. Igazából a külsejével nem volt probléma. Szóval elmentünk, megnéztük a kocsit, tetszett. Az első indítás nem sikerült, megijedtünk, de kiderült, hogy az emberke nem az immobiliser-es kulccsal indította. Utána pöcc röff volt. Egy darabig nagyon jól működött az autó, aztán jelentkeztek a problémák, jöttek a fékek, a hátsó lengéscsillapítók. Később rosszalkodni kezdett a motor is. Ingadozó alapjárat, leálló motor, nem vagy nehezen beindítható motor. Jött az alapjárati motor csere, ami nem sikerült valami jól. Mindig kézzel egy kicsit meg kellett pöccinteni, hogy beálljon rendesen. Lejtőn üresben nem lehetett gurulni, mert akkor leállt a motor. Állítólag a vezérléssel szoktam gondok lenni. A gondot a lambda-szonda is okozta, mivel nem Fiatét rakták bele a szervízben. Egy Opel lambda-szondát tettek bele, úgy, hogy a Fiat csatlakozót forrasztották rá. Az egri szervízben derült ki ez. Valamint a számítógépes diagnosztikán kiderült, hogy kompresszió alig van az 1-es és 4-es hengerben. A kocsi valószínű olaszból lett behozva, mert voltak rajta olasz matricák. Hiba volt megvenni, ahogy ott bánnak az autóval..... A fulladásos-rángatós problémát az eldugult katalizátor is okozta. Csere. A váltó is megadta magát, ami komplett cserét eredményezett. Ugyanis sebességben sem indult el. Olyan mintha üresben lett volna. Majd elkezdett rázni az autó eleje. A féltengely eléggé ütött, így kerestünk egy bontottat. A helybéli szerelő kicserélte, később megint rázni kezdett az autó. Elvittük Gyöngyösre a szervízbe. A jobboldali hajtás volt teljesen kikopva. Csere bontottra. Utána úgy döntöttünk, hogy megválunk tőle. El is határoztuk, hogy többet Fiatot soha. Utána olvasva ez az 1.4 12V motor a legmegbízhatatlanabb. Sajnos ki is fogtuk. A kocsi eladásakor jobban örültem, mint amikor megvettük. Lecseréltem egy Swiftre, ami megváltás volt megbízhatóság, fenntartási költség, és fogyasztás szempontjából is.
Hibalista
- - alapjárati motor - - katalizátor - - sebességváltó (komplett csere) - - lambda-szonda - - bal féltengely - - jobboldali tengelykihajtás - - hátsó lengéscsillapítók - - első-hátsó fékbetétek - - hátsó fékdob - - első féktárcsák - - Légzsákvezérlő - - Kuplungbowden szakadás
Ide hordtam szervizbe
- Keszeko Bt. (Heréd)Ide soha nem fogok autót vinni, az is biztos! Elrontották az alapjárati motor cserét, opel lambda-szondát tettek bele a kocsiba, úgy hogy a fiat csatlakozót forrasztották rá az opel szondára. Ez egy másik szervízben derült ki!- Volt egy helybéli szerelő is
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
- Fiat-AlfaRomeo szervíz (Eger)korrekt, itt derült ki a lambdaszonda probléma. Számítógépes diagnosztika- Fiat márka szalon-márka szervíz (Gyöngyös)Korrekt szervíz, nem olyan drága.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | Swift Sedan |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
