A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1,4 Sx 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép, rossz. Olasz!

Szöveges ítélet

Összejött egy kis lóvém, így gondoltam veszek egy autót, bár Édesapám felhívta a figyelmem arra ne vegyek, mert bár autóm lesz pénzem nem, de nem törődtem vele. Egy ismerősömmel felkerestük az összes kereskedést 60 km-es körzetben, de nem találtam semmilyen szemrevaló teremtést.
Aztán eszembe jutott, hogy van egy kis kereskedés itt a közelben havernak szólok, gyere, nézzük meg elugrottunk és volt ott egy tdc-i mondeó, ez az ez kell nekem, de 1.300.000 volt az ára, ami azt illeti, nekem csak 500.000-m volt rá. Mondja a kereskedő, hogy annyit elég, ha befizetek, és hozhatom, de én inkább, alukálok rá még egyet.
Az autó tényleg tuti mit csináljak? Nem bólintottam rá sajnos, vagy szerencsére ez a svájci frank vagy mi. 
Továbbra is autó nélkül maradtam, majd egyik nap szakadó esőben elmentem egy Suzuki szalon mellett, gyorsan vissza is fordultam benézek hátha……….
És igen volt ott egy fiat bravo 1.4 12v (később kiderült bármelyik motorral szerelt változatot megvehettem volna csak ezt ne sajna a legrosszabb motor, amit, a fiat valaha is gyártott, konstrukció hibás.) Az autó baromira megtetszett háromajtós meg minden a csajoknak is bejön, szólok, a fickónak jöjjön, hozza a kulcsot, mint mondtam pár autót megnéztem, de egyik sem hozott ennyire lázba nézegetem, a km viszont lehangolt pontosan 180.000 van benne az ára 600.000. Az ilyen jól felszerelt változatok (klíma, elektromos tükrök, fűthető tükrök, elektromos fényszóró magasság állítás, szervo, állítható kormány, állítható ülés, ködlámpa elöl hátul és még számtalan nyalánkság.) 700 ezer körül mozognak, a használtautón, belülről kifogástalan nem látszik ennyi km rajta, a legfontosabb viszont, hogy az autó benzin-gázos, helyben osztok, szorzok, ha 8 litert bevesz gázból, annyival járok, mint egy 5 literes benzines viszont viszonylag sok lóerővel pontosan 80 volt mikor a gyárból kigördült. Arról nem beszélve, hogy egy ilyen szett beépítése nem olcsó, szóval jóval ár alatt volt így belekalkuláltam, hogy még egy két kilót költök rá és szuper kocsi lesz a sok km ellenére. Az Lpg vonzó volt, a látvány már nem annyira mikor felnyitottam a csomagtartót egy b@szott nagy tartály (72 liter) figyelt az amúgy sem túl nagy csomagtartóban. Jaj, mit csináljak, gondolkodom végülis két zacskó csípsz, meg egy kóla elfér szóval nincs gond.
Mondom a kereskedőnek adja, a kulcsot kerülünk, egyből láttam az autó minden része nagyon a toppon van, nem kopog, semmi szépen fut, oké kell, nekem!
Megegyeztünk nem alkudtam semmit bár 5 kilóm van, rá meglesz a maradék százezer is, a csóka mondja, hogy valamit enged az árból én nem kértem, de felajánlotta nem is tiltakoztam,  így lett az a variáció hogy hatszázezerért elhoztam már a nevemre íratva.
Egy hét múlva Szólok a havernak (golfos Joci), hogy menjünk az autóért, az idő most jó volt, így szembesültem az autón lévő hibákkal, a fényezés elég tré, a gitt sok helyen repedezett, beletörődtem, már nincs visszaút egy héttel ezelőtt a szakadó esőben nem látszott. (most is szép mosás után, amíg vizes)
Hazaértem az autóval nagyon tetszett nézegettem meg minden, egy óra múlva indítom az autó nem indult, nem fogtam fel égi jelnek, hogy mielőbb szabaduljak meg tőle, pláne már, csak azért sem mert a kereskedésben nem ez az akksi volt benne, a kereskedő szépen kicserélte, fajin srác pedig még azt is mondogatta, hogy egy ezresért tankolt bele, mit hitt, hogy majd kifizetem? Na, vettem egy új akksit sajna Tescóba, mert más nem volt nyitva.
1 Akkumlátor. 16200
Az akku muszáj volt, mert holnap este buli az meg gáz, ha véletlen összejössz egy csajjal neki meg rögtön tolni kell az autót. Ja, amúgy sikerült összejönni egy nagyon fajin kiscsajjal 17 éves apám a legjobb mindenben benne van még, haza is vittem. Másnap hajnalban viszont nem volt ilyen kellemes az ébredés az autóm a ház előtt áll este már nem volt kedvem beállni, és reggel megjelent az ex barátnőm, egy hónapja szakítottunk ennek ellenére, nem tetszett neki, hogy más van nálam. jelenetet rendezett, az új kiscsaj előtt komolyan az ellenségemnek se kívánom elég kellemetlen volt. Majd mivel szépen nem ment megfogtam és kiraktam a házból, a kulcsokat meg persze elvettem tőle. Mondtam neki, hogy menj a picsába, kérdezem az új csajt (nevezzük most már barátnőmnek, ha ilyet el tud viselni, akkor nekem ő, kell!!) Mit csinál? Elment? Ablakból sasója, még nem viszont valamit ír vagy mi oda rohanok az ablakhoz a lóf@aszt össze karistója az autómat. Mire kirohanok már elhúzott viszont előtte még beletolatott az oldalába, nincs rajta ép elem mindenhova belehúzott egy világ omlott össze bennem… Az autó még csak három napos.
Felhívom, a tesómat mi tévő legyek azt mondja, jelentsem fel azt a szédült tyúkot, gondolkodom, nem jelentem fel, én nem vagyok olyan rosszindulatú, mint ő, ez rongálás szóval elég súlyos a büntetési tétele. Fel is hívtam az exet mi legyen? Feljelentselek? Ami azt illeti könyörgött, hogy ne! Bocsánatot kért és megígérte, hogy megtéríti a kárt, szóban megegyeztünk miután egy fényező barátom mondta lakatos munkával ez két kiló, mint mondtam nem volt szép a fénye így a felét bevállaltam csak százezret kell fizetnie, oké-oké mondja, megkapod.
Eltelt egy hónap az autóm kezdett kopogó hangot adni, felkerestem egy szerelőt, aki megállapította, hogy a hidrótőkék megérettek a cserére oké mondom, most nincs pénzem, mert az áruk elég húzós 5.500db-ja és kell, 12db. Azt mondja használható még így is az autó használtam is így belement még 1000km.
A barátnőm 40 km-re lakik, épp tőle indulok, haza fordulok ki a körforgalomból traktorhang 50- nél nem megy többet és megállapítom, hogy egy henger leállt, szép lassan hazagurultam vele.
Keresnem kell egy hozzáértő szerelőt! Találtam is egyet, aki kifejezetten olasz kocsikkal foglalkozik, a neve Zsolti és eléggé érti a dolgát már a telefonban megállapította, hogy elkopott a vezértengely, és ezért ált le egy vagy több henger.
Két hónapot, ált a vas, mert nem volt pénzem, összeszedtem bő százezret és vittük az autót, szóltam a golfos Jocinak, hogy húzzon be a szerelőhöz megköszöntem majd közöltem vele, ha ő kerül, ilyen helyzetbe szóljon és én is elhúzom. Ő erre csak annyit mondott, hogy erre nem lesz szükség.  (eddig még nem is volt rá szükség)
Zsolti felállította a diagnózist és a szükséges alkatrészek listáját, nem rövid a lista, de mondom, akkor már cseréljünk vezérlést is, sikerült egy bontott hengerfejet találni.
2 Hengerfejcsavar. 6.025
3 Hengerfejtömítés. 10.200
4 Szívósor tömítés. 2.500
5 kipufogósor tömítés. 1.980
6 Szimering (2db). 2.410
7 Szelepfedél tömítés. 2.700
8 Vezérműszíj. 6.200
9 Szíjfeszítő csapágy. 18.800
10 Hengerfej. 55.000
Ehhez jön persze új olaj és szűrő:
11 Valvoline Durablend 5v30. 12.000
12 Olajszűrő. 2.200
Közben megtudtam, hogy ez a vezértengely kopás az 1.4 típushibája, mert az olajozó furatok eltömődnek a sűrű vagy koszos olajtól, amiből következik, hogy a tengely nem jut elegendő olajhoz. Szóval a sűrű olaj cserével és az 5-ös olajjal talán megelőzhető a probléma.
Igyekeztem hazafelé és elhagytam a kipufogó hátsó dobját az esés következtében sajnos a hátsó lökősből is kitört egy db, bedobtam hátra és másnap visszavarrta egy haver.
Ma felhívtam az ex csajom, vártam 3 hónapot kérdeztem mi lesz? Mert a hatósághoz kell fordulnom. Azt válaszolta találkozzunk ma este, találkoztunk próbálok vele beszélgetni értelmesen, de nem lehet. Hátraült megnézni mennyire tágas a hátsó sor, majd mikor hátranézek már csak bugyiba pucsított, kértem, hogy öltözzön fel, én meg tartottam magam, hiszen komoly kapcsolatom van. Sajnos 2 perc alatt megtörtem és megpattintottam, valóban tágas hátul.  Miközben hazafele igyekeztem, az járt a fejemben, hogy ő azt gondolja, ezzel le van rendezve minden!
Igen gyanúm beigazolódott nem nagyon töri magát a fizetéssel, drága menet volt. Már nem is érdekel, van, nagyobb gondom is ennél a ribancnál.
Az autó ment egy hónapot hibamentesen odaadtam faternak, hogy menjen vele, és letörte a sofőr oldali ajtókilincset.
13 Bal ajtó kilincs. 5.500
A kilincset kicseréltem majd egy hónap múlva lemosom és eltört az antenna.
14 Antenna. 1.400
A kulcs már annyira el van kopva, hogy nem bírom nyitni az ajtót, így szereznem kell egy távirányítót a központi zárhoz.
15 Központi zár távvezérlő+Beszerelés. 18.000
A zár jól működik, szépen nyit zár, viszont idegesít egy dolog a befecskendező ikon világít néha a műszerfalon, (a kereskedő azt mondta, azért mert lecsökkent az ablakmosó folyadék szintje) oké valóban kis tudatlan voltam, de hamar rájöttem, hogy semmi köze az ablakmosó folyadéknak hozzá.
Felhívom a Zsoltit tud-e hibát olvasni azt mondja, tud, beiparkodtam hozzá:
16 kiolvasás hibatörlés. 5.000
17 pillangótengely TPS. 10.000
Az ECU a pillangótengely hibáját tárolta nem tudom mi a gyík az, de kicserélte most nincs hiba üzenet, viszont közeledik az első műszaki, így fél év után az autó vételét követően.
Itt a műszaki szóltam Zsoltinak nézze át a vasat, de csak óvatosan! Kicserélte a legszüzsésebbeket, kellett olyanokra költeni, amire nem is gondoltam pl. gáztanúsítás, a rendszert le kell ellenőrizni meg ilyenek.
Azt még nem is említettem, hogy benzinen használom az autót, mert abból 8 literrel el van gázból meg 12 kell neki, gondoltam rá, hogy kivágom a tartályt a picsába, de nem olyan egyszerű ám azt se megtenni hivatalosan.
18 Lengéscsillapító (2db). 24.400
19 Gáztanúsítás. 4.000
20 Vizsgadíj. 22.000
Az autó levizsgázott viszont fura sípoló hangot ad valami, nem tudom mi, de nagyon zavaró már szinte a vezérlés csere óta, de egyre hangosabb és zavaróbb picit nézelődök, majd kérdezem a Zsoltit, mikor cserélte a vezérlést cserélt-e vízpumpát? Azt mondja nem cserélt. Mondtam neki legközelebb, ha megyek, nézzen rá!
Sokat nem kellett várni!
Egy hét múlva megyek dolgozni, megállok a boltnál és elég csúnya hang csapott meg a benzinpumpa felöl, nincs, gáz az autó megy, beérek a munkahelyre, de gáz van, mennék haza, de nem tudok, hívom, Zsoltit mondom neki szerintem befosott a benzinpumpa mondja, vigyük, be holnap megcsinálja. Telefonálok Golfos Jocinak jöjjön értem nem kérdezett semmit csak annyit mondott indulok, 10 percen belül ott volt viszont a szerelő onnan elég messzire bő 15km re van szépen lassan, beérünk. Zsolti megvárt pedig már lejárt neki is a munkaideje, behúztuk az udvarra másnap megállapítja, hogy valóban benzinpumpa. Telefonálok Viktor anyagbeszerző ismerősnek, hogy szükségem van a szerkezetre két óra múlva lehetett is menni érte. Majd este el is hozhattam az autót, garancia csak úgy jár a kis hidroforra, ha szűrőt is cserélünk, így azt is cseréltünk, a rejtélyes hang pedig valóban a vízpumpa, az is cserés volt, Zsoltinak akadt dolga bőven.
21 Vízpumpa. 11.670
22 Benzinpumpa. 13.090
23 AC Szűrő. 1.280
Hazamentem, itt az ideje az olajcserének meg az egyéb nyalánkságoknak eddig 8ezer km-t mentem
24 Repsol 5v30. 8.200
25 Olajszűrő. 1.800
26 Levegőszűrő. 2.700
Az autó szuper kicsit csodálkoztam is mikor már megtettem 2000 km-t hibamentesen. Megyek a munkahelyemre, tábla élőt beesett a kuplung pedálom haladni nem tudok, megállapítom, hogy elszakadt a bovden és ez innen nem megy sehová csak egy módon igen, telefonáltam golfos joci havernak szerencsére ő mindig ráér, hogy húzzon be a szerelőhöz. Közbe felhívtam a Zsoltit ő viszont nem nagyon ér rá, de nem baj mondja, vigyük, megcsinálja. Gondolom, nem akar elveszíteni egy ilyen jól fizető embert, mint én 
Golfos Joci 10 percen belül itt van addig is betekerem a vonószemet meg kihúzom a kötelet bizony ám jó fél év Fiatozás rádöbbentett, hogy kötélnek, és, bikakábelnek ott kell lennie az elsősegély doboz mellett.
Délután munka után megyek, a Zsoltihoz az autó veszi a sebességet így vittem is onnan! Egy hét múlva nem veszi, a hátramenetet hívom, Zsoltit azt mondja, húzzak a bovdenen, megtettem és bejött!
27 kuplung bovden. 15.500
Újabb hónap eltelt Zsolti találkozása óta, az autóval nem álltam be, mikor hazaértem, nem akarom, kinn hagyni nehogy úgy járjak, mint egyszer rég…..
Este beugrok, indítanám, teker, de semmi röff. Rögtön levágtam, hogy megint benzinpumpa, az járt a fejembe holnap, hogy megyek dolgozni. Később még próbálom indítani semmi. Reggel semmi. Telefonálok először a munkahelyemre, hogy kések, másodszor Zsoltinak, harmadszor Golfos Joci barátomnak, negyedszer Viktor anyagbeszerző ismerősömnek, hogy 3ezret bírt ki a benyaszűrő mondom, neki adja vissza a pénzem, vagy cserélje ki! De blokkom az nincs  kicserélte. Zsolti berakta, majd ő is csodálkozott, hogy így még nem járt.
28 Benzinpumpa (2.). 0000
Eltelik megint vagy két hónap hibamentesen.  Az elektromos ablakok, világításai nem világítanak, így szétkaptam mindet. Az ellenállások újraforrasztásával, orvosoltam a problémát. A szivargyújtó, és a hamutartó világítása sem működik, ezekben az izzó volt kiégve. Kicseréltem őket, igaz a szivargyújtót nem volt egyszerű szétszedni remélem, mostanában nem kell szétkapni, mert nem lesz egyszerű, sikeresen megsarkaltam a csavarokat.
Október van, egy éve van nálam az autó 12ezer km-t mentem, a befecskendező be-bevillan, sajnálattal tapasztalom, hogy bekakált a termosztát. Hívom a Zsoltit neki biztosan szép karácsonya lesz nekem kevésbé  Termosztát csere után viszont, nincs befecskendező ikon.
29 Termosztát. 12.200
Elugrottam a bontóba, mert kaptam karácsonyra barátnőmtől egy faxa magnót örültem neki nagyon. De kellett egy beépítő keret hozzá, van itt a közelbe, egy fiat bontó még nem jártam itt. Becsöngetek, és egy mikulás kinézetű őszes fickó jön ki rózsaszín köntösben, de megállapítottam, hogy közel sem olyan kedves, mint a mikulás. Mondom, neki mire van, szükségem erre ő azt válaszolja, most biztos nem keresget semmit. Jöjjek vissza legközelebb egy pár hét múlva megyek szerencsére nem köntösbe volt így reménykedtem, hogy szán rám, egy kis időt. Mondom, a mikulásnak mire van szükségem, most valamivel kedvesebb volt, de nem nagyon barátkozott:
30 Rendszámvilágítás. 2000
31 Rádió beépítő keret. 3000
32 Ablakmosó spricni 1000
Itt a karácsony megkaptam az ajándékot, az ünnep után kell néznem valami komolyabb hangszórókat, mert most csak egy-egy gyengécske dorombol az ajtókban!
33 Sony X-plód fejegység 00.000
34 Sal hangszóró 12.000
Bakker leesett a hó és baromira csúszik a nyári gumi, barátnőm nem itt lakik, úgyhogy muszáj lesz beszerezni téli gumit, tavaly ilyenkor nem volt gond, mert beállt a hengerfej így nem használtam. Faterom gépét hajtottam.
Szerencsére van gumis ismerősöm így tett is félre egy garnitúrát.
35 Téli Gumi (4 db) 34.000
Kicsit megenyhült az idő elég mocskos a hűtővizem, így lecserélem.
36 Fagyálló 4.000
Oké kár volt lecserélnem másnap az utastérbe jelentős mennyiségű fagyálló folyt be. Valószínű kimosódott tegnap a csere végett a rendszerből a hűtőtömítő, vagy csak egyszerűen a kosz, ami eddig megakadályozta a folyást.
Túl sok pénzem nincs ezért hívom, a Mikulást mennyi a radiátor Mondja, 6000 oké majd még beszélünk, felhívom a Viktort 7000 az új radiátor, akkor már csak újat rakok bele. Bár Mikulás azt mondja az övé jobb, mert gyári. Nem volt olyan egyszerű a csere, igaz most már 10 percen belül ki tudnám cserélni mindennel együtt összeraktam mindent feltöltöttem légtelenítettem. Majd a motornál állva azt tapasztalom, erősen fogy a tartályból a víz. Mondom, jó levegős ez a szar csak töltöm, bele a fagyállót miközben jár a motor. Ennyi azért nem kéne, hogy belemenjen, benézek, az utastérbe spriccel a fagyálló, leállítottam sajnos mindent visszaraktam, így lehetett nekiugrani még egyszer a bontásnak. Legalább megvan mi volt a hiba az O gyűrű nem volt a helyén következő összerakásnál bekentem rendesen vazelinnel (nekem is úgy hozták). Feltöltöttem, légtelenítettem és nem folyik, összeraktam!
37 Fűtőradiátor + O Gyűrű 7.500
38 Fagyálló 4.000
Az éjjel kiadós eső volt nem álltam be, jókora tócsa volt a kocsi alatt, de nem törődtem vele, mert mindent víz borított. Indulok dolgozni, még előtte ellenőrzöm a vízszintet, lesokkolt mikor látom a kiegyenlítőben nincs víz, telefonálok, hogy kések. Újra lebontok mindent, természetesen a kárpitok csicsognak, de a tömítések jóknak tűnnek, széthúzom a radiátort, hátha megint fost adtak el. De nem minden jó, nem folyik a radiátornál, ez tuti!
Visszaraktam mindent! Mi lehet, a gond beállok egy száraz helyre és látom most a hűtő lyukadt ki!
Nehéz volt rájönni honnan is csöpög, de valóban a hűtő a lyukas. Telefonálok a Mikulásnak kell, egy hűtő ujjat nem veszek, ide megteszi a bontott is, gyorsan régit, ki ujjat be klímás az autó, de egy óra alatt megvolt a csere jött a szokásos procedúra. Feltöltés légtelenítés Viktor csodálkozik hova használok ennyi fagyállót. (A régi hűtő 95-ös évjárat sajna az autót törték már előttem szépen megvan, csinálva máshonnan nem látszik, csak még annyi hogy a bal oldali ködlámpa cserés volt, mert más színű, valamint a bal oldali kerék 1cm- t hátrébb van.)
38 Hűtő. 10.000
39 Fagyálló. 2.000
A sok járatásnak köszönhetően észrevettem, hogy nincs a ventimnek egyes fokozata, előtét ellenállás is szar, hívom, a mikulást adjon 4 db-t, jól gondoltam a négyből egy volt használható.
40 Előtét ellenállás. 4.000
16ezer kilométernél járok az autónak fura kopogó hangja van, amely 2000 fordulatnál jön, 4000-nél elmúlik, félek, hogy megint a tengelyem kopik, mondom, a Zsoltinak azt mondja hidrotőke, mindegy olajat cserélek!
41 Repsol olaj és szűrő. 9.000
Ugyanolyan hangos, közben volt, egy elég necces előzésem megpadlóztam 5-ben és csak pörgött ez a vég, tudtam, lassan, de behal, a kuplungom, a kinyomó is nyöszörög.  Hívom, a Viktort mennyi a szett 30ezerért tud hozni lukot az marha jó, mert máshol 45ezer a sokkal gagyibb, de most nincs pénzem, Viktor azt mondja, rendeljem meg, mert elviszik, egyetlen egy db van belőle a nagykerbe. (ezt a nagykert úgy kell elképzelni, mint egy kis várost, kamionokkal álnak be meg minden és csak egy db van) oké hozzátok. Megvan a szett a csomitartóba hurcolászom, majdcsak eljutok vele a Zsoltihoz.
Ma reggel akkorát visított az önindítóm, mint egy kismalac, harmadik indításkor már nem. Holnap megyek Zsoltihoz áll be a műhelybe és neki is visított, az önindító fogas koszorút cserélték, mert meg volt kopva.
Meg persze bekerült a kuplung szett!
42 Kuplung szett (LUK). 30.000
43 Önindító Fog. koszorú. 8.000
Hazaérek baromi égett szag, hívom, a Zsoltit azt mondja ne törődjek vele ilyenkor sok olajat használnak az összerakáshoz majd leég.
Másnap még mindig égett szag aláfekszek és látom a féltengely gumiharangját nem húzták meg, a zsír fröcsög szét belőle, gyorsan dobtam rá egy kötegelőt majd pár nap múlva vittem vissza. Zsolti nem ismerte be, hogy elfelejtette meghúzni a bilincset
44 Féltengely gumi. 4.000
Az önindítóm ma is visított, így nem jött be ez a fogas koszorús cucc,  2000 es fordulat fölött már nagyon becsörög a motor, kiidegel tuti a tengely szaródik el…… pánikomban 1000km-en belül háromszor cserélek olajat Zsolti ajánlatára próbálkoztam 10es olajjal is.
45 Eneos 10w40 olaj. 6.000
46 Selénia 5w 40+szűrő. 14.000
Ez nem jött be a selénia Gomez sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, beszélek a Zsoltival, valamit csináljunk, vele! Azt mondja, vigyem, el Elvisszük, majd otthagyom, elmegyek dolgozni, előtte közlöm vele csak és csakis akkor cserélje ki a tőkéket, ha biztos az a baja. Mert szerintem nem. Azt mondja, tuti mi más lenne? Egész nap várom a hívását majd hív és közli nincsenek jó hírei, kicserélte a tőkéket és nem javult, pontosabban azt mondta ezeket is ki kellett már cserélni, de a hang, mintha lentebbről jönne. Hajtókarcsapágy, vagy csapszeg.
Mellé nyúlt és nem volt olcsó ez a kis produkció, viszont baromi fölösleges!
47 Hidrotőke 12db. 32.000
Párnap múlva visszamentem, és mondtam Zsoltinak szedje szét, szétszedte és hajtókarcsapágyas volt. Azt nem tudom mitől lett az, olajnyomást nem hajlandó mérni, mondván, ha gond van, bevillan az olajnyomás ikon.
Cseréltem gyertyákat, meg pollenszűrőt, az utastér eléggé párásodik.
48 Gyertya 4db. 5.000
49 Hajtókarcsapágy szett. 10.000
50 Pollenszűrő 2.500
A pollenszűrő legalább bevált, az autóm nem párásodik, vettem még hozzá prevent, párátlanító szert, gondosan átfújtam az összes ablakot, majd szárazra töröltem. 
Reggel beültünk az autóba hárman, úgy bepárásodott, az összes ablak, mint még soha. 
Egy ismerősöm karosszériáztatja a Suzukiját, felajánlottam neki, hogy elviszem, ha már ott voltam megkérdeztem ezt a karosszériást is mennyi lenne egy új fény meg a lakatos munka? Körbenézte majd közölte, hogy jól össze van barmolva. Az ex ribanc óta keletkezett rajta jó pár ajtó rányitás sok köcsög panelos nem foglalkozik vele és csak kivágja az ajtót. (Sajna barátnőm lakótelepi), a karosszériás 9 ajtónyitást számolt csak az egyik oldalon és közölte 200.000 az ára király mondom soha nem lesz megcsináltatva. De legalább nem emelkedett, az ár 2 év után sem. 
20 ezer kilométer van a gépben megint itt a rossz idő, nyáron nem volt pénzem, hogy át cseréltessem a gumikat, de nem gond, mert most úgyis a téli gumi az aktuális. Reggel az autóm nem indult 2 évet bírt ki a Tescós akku. Most nem tudok másikat venni, így ha nem indul, rádobom a töltőt 4 perc elég neki és forgatja, mint a marha. Próbálom feljavítani az akksit kaptam rá új sarukat meg feltöltöttem vízzel, ha minden nap használom, indul mindig.
Reggel ellenőriztem a szinteket pánikba estem,  a hűtő vizem zavaros, az olajszintem sok, valamint az olajbeöntő sapkámban áll a hab. Felhívom a Zsoltit és azt mondja ilyenkor télen normális a hab a kupakban, nem nyugtatott meg vettem fagyállót és lecseréltem a vizet, fekete lötty fojt ki belőle, pedig nem is olyan rég kapott új fagyállót, az olajat is leengedtem fél literrel volt a Max jelzés fölött a szint, a kupakból a hab valóban eltűnik hosszútávon, nem foglalkozok vele többet. (Remélem az olajat Zsolti töltötte túl)
50 Akku saru. 0000
51 Fagyálló. 2.000
Jelenleg itt tartok, voltam Mikulásnál, vettem tanksapkát, a zár részt akartam átrakni az enyémbe, mert nem zárható, de az is el volt törve, vettem egy pollenszűrő keretet, de az sem lett jó meg vettem két csomi ajtó teleszkópot, de sajna gyengébb, mint az eredeti nem vittem vissza kidobtam mindent a F@szba 10.000 Ft volt. Nem tud mást árulni csak szemetet, és apám könyörögni kell neki.


Összeessen. 520.055
Munkadíjjak. 155.000
csak komolyabb dolgok, amit nem tudok megcsinálni.

Összesen. 675.055

Hibalista

- 1 Akumlátor. 16200 - 2 Hengerfejcsavar. 6.025 - 3 Hengerfejtömítés. 10.200 - 4 Szívósor tömítés. 2.500 - 5 kipufogósor tömítés. 1.980 - 6 Szimering (2db). 2.410 - 7 Szelepfedél tömítés. 2.700 - 8 Vezérműszíj. 6.200 - 9 Szíj feszítőcsapágy. 18.800 - 10 Hengerfej. 55.000 - 11 Valvoline Durablend 5v30. 12.000 - 12 Olajszűrő. 2.200 - 13 Bal ajtó kilincs. 5.500 - 14 Antenna. 1.400 - 15 Központi zár távvezérlő+Beszerelés. 18.000 - 16 kiolvasás hibatörlés. 5.000 - 17 pillangótengely TPS. 10.000 - 18 Lengéscsillapító (2db). 24.400 - 21 Vízpumpa. 11.670 - 22 Benzinpumpa. 13.090 - 23 AC Szűrő. 1.280 - 24 Repsol 5v30. 8.200 - 25 Olajszűrő. 1.800 - 26 Levegőszűrő. 2.700 - 27 kuplung bovden. 15.500 - 28 Benzinpumpa (2.). 15.090 - 29 Termosztát. 12.200 - 30 Rendszámvilágítás. 2000 - 32 Ablakmosó spricni 1000 - 36 Fűtőradiátor + O Gyűrű 7.500 - 37 Fagyálló 4.000 - 38 Hűtő. 10.000 - 39 Fagyálló. 2.000 - 40 Előtét ellenállás. 4.000 - 41 Repsol olaj és szűrő. 9.000 - 42 Kuplung szett (LUK). 30.000 - 43 Önindító Fog. koszorú. 8.000 - 44 Féltengely gumi. 4.000 - 45 Eneos 10w40 olaj. 6.000 - 46 Selénia 5w 40+szűrő. 14.000 - 47 Hidrotőke 12db. 32.000 - 48 Gyertya 4db. 5.000 - 49 Hajtókarcsapágy szett. 10.000 - 50 Akku saru. ingyen - 51 Fagyálló. 2.000

Ide hordtam szervizbe

Zsolti Barátom

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? sierra Következő autója? mondeo
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)