Penge verda, kiváló ár/érték
Szöveges ítélet
Édesanyámtól vettem, 7 évesen, első tulajtól, makulátlan előélettel (najó eccer megtörtem az elejét egy picit). A használtpiacon nagyon jó áron hozzá lehet jutni, benne van minden ami kell (nekem), elektromos ablakok, tükrök, klíma, kb két-három hullás csomagtartó, pofás belső.. Ha vigyáznak rá, ennyi idősen is szép, egészen egyedi megjelenésű autó.
A motor kiváló, nagyon szépen muzsikál és viszonylag dinamikusan mozgatja a kb 1 tonnás vasat. Étvágya az van, bár óvónénisebb használat mellett a muter az enyémnél bő 2 literrel kisebb fogyásztást produkált vele hosszútávon.. Ha egy hangyányit több nyomaték lenne benne, azt mondanám, hogy tökéletes. A 140es utazót könnyedén viszi 4 emberrel is.. A bekapcsolt klíma viszont kivégzi szegényt, szerencse, hogy utálom használni (mindig megfáztam tőle).
A váltó korrekt (nem tudom milyen az olaszosan szar :) ), picit hosszú úton jár, de pontos. Az áttételek lehetnének rövidebbek..
A futóműről ennyi jót nem lehet elmondani.. A kanyarokban tud dőlni szépen, kellően rossz úton pedig simán produkálja az "uristennn szét fog esnii" feelinget.. Mondjuk ültem már sokkal rosszabban is. A kategória színvonalát hozza.
Az utastér ahogy egy olasz autótól várható, ennyi idő után elég zörgős, de nem vészes. A műszerek, gombok bajuszkapcsolók kézre állnak, teljesen egyben van minden. A gyári rádió/hangfalak viszont nem ütnek meg semmilyen szintet, azonnali és könyörtelen elpusztítás az egyetlen értelmes dolog, amit csinálni lehet velük. Egy apró figyelmesség, amit nagyra értékelek, hogy a kulcs eltávolítása után nem lehet bekapcsolni semmit, csak az elakadásjelzőt és a rádiót, így nem hagyom bekapcsolva a világítást. :)
Az ülések kényelmesek, a 90kg/185 centimmel pöpecül elférek (tespedek inkább), viszont hátul elég szűkös (szerencsére ritkán kényszerül mögém valaki..). Egy kb 165 centis női sofőr mögött már kiválóan el lehet férni :)
Összességében nagyon szeretem, bőven megérte a pénzét, amióta a családnál van komoly baja nem volt, ennek ellenére próbáltam objektíven értékelni.. Kategóriájában a legjobb ár/érték arányt képviselő autó (szerintem.)
Hibalista
- Hátsó ablaktörlő motorja berohadt, később a kezemben maradt a lapát, mert nem tetszett, hogy a szélvédő közepén állt meg :)
- Kilincsszéthullásos típushiba..
- Egy kavics kikezdte az egyik ködlámpát..
Ide hordtam szervizbe
K&T Sopron
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 2000ccm feletti benzines Alfa vagy BMW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
