Olaszt? Csak azt!
Szöveges ítélet
Idén nyáron egyhetes keresés után akadtam vágyaim autójára. A legtöbb helyen els?sorban olasz importból származó lestrapált autókat találtam. Vidékre kellett menni az „igaziért”.
? pedig: Fiat Bravo 1.6 GT, 2001-es évjárat. Németországi, 1 tulajdonos, vezetett szervízkönyv, 1596 ccm-es motor, 88 ezer km. A klímán kívül minden van benne: 15-ös gyári alufelni, 195/50 R15 gumik, sportfutóm?, bels? h?tés? és nagyobb átmér?j? els? tárcsafékek, ABS/EBD, 4 légzsák, elektromos üveg napfénytet?, automata elektromos ablakok, f?thet? elektromos tükrök, fehér számlapos órák, sportosabb ülések, Abarth sz?nyegek, 6 lemezes CD-tár, késleltetett bels? világítás, hátsó spoiler. Ezért az árért nem tudom miyen más márkát választhattam volna hasonló paraméterekkel.
A vezetése rendkívül élvezetes, mert a kormány közvetlen, a fékek harapósak, a futóm? feszes, a motor 4 személlyel is er?s. Imádja a kanyargós utakat. Megszokást egyedül az igen hosszú váltó fokozatok igényelnek, 160-nál csak 4000-t pörög 5.-ben. 60 el?tt nem érdemes 4.-et kapcsolni. E miatt eleinte nyomatékszegénynek t?nt, rá kell érezni, hogy a fokozatokat hosszan kell pörgetni. Ilyenkor viszont nagyon megy. A fogyasztás 7-7,5 liter körül alakul.
A Bravo tetszet?s formatervér?l csak annyit, hogy kategóriájában máig megállja a helyét. Az igen dinamikus látványt adó kiszélesed? domború elemekre figyelni kell. Kár, hogy ma már ilyet nem csinálnak!
A 2001-es Bravo bels? min?sége szerintem meghaladja korának osztálytársait, legf?képp a közvetlen német „versenytársakét” (vezetési élményben pedig messzemen?en!). Csak nagyon rossz úton zörögnek a kárpitok (az egész ajtót lefedik), a m?anyagok tapintásra jók és nem karcolódnak. 4 személy számára kényelmes (hátul még 175 cm magasságúaknak is), a csomagtartót azonban jól be kell ilyenkor osztani.
Hiba nálam eddig még nem jelentkezett, csak a vezérm?szíjat, görg?ket, meg az ilyenkor szükséges cuccokat cseréltettem ki 90 ezer km-nél. A szervizek szerint idáig nem bírhatta ki (60 ezres cserét javasolnak). Úgy látszik csodák mégis vannak.
A közhiedelemmel ellentétben szerintem a Fiat-ok megbízhatóak, karbantartással problémamentesen használhatóak hosszú éveken át. A Bravo-t megel?z? 91-es Tipo is hibátlanul „szolgált” 10 éven át a családban. A Fiat-ok értéktartása alacsony, ez jó hír annak, aki ezt a márkát keresi.
Márkaszervízbe nem viszem a fórumokon olvasható elégedetlenségek és más márkánál tapasztalt márkaszervíz "felkészültség és hozzáértés" miatt. Persze tisztelet a kivételnek.
Hibalista
- jobboldali elektromos ablakemel? kapcsolója nem mindig m?ködik, de bal oldalról mindig vezérelhet?
Ide hordtam szervizbe
Muha Attila, Budapest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Tipo | Következő autója? | jó pár év múlva: Stilo 3 ajtós |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
