Olasz szerelem
Szöveges ítélet
Ezt a posztot amolyan memoárként írom Háviénak.
Ez volt az első autóm, illetve autónk, feleségemmel vásároltam 2015-ben amikor egy éve volt normális munkahelyem és összetudtunk vakarni annyi pénzt, hogy vegyünk valami autót.
Miután megvettük kinyílt a világ, bár az első hazaúton parkolásnál kifújta az összes szervo olajat, szóval hamar megismerkedtem azóta is kedvenc és lelkiismeretes szerelőmmel aki kiszedte a szervo gombát és egy csavarral helyettesítette. Eleinte gondoltam majd megcsinálom, de amíg nálam volt ez így üzemelt, mivel sok szerepe nincs annak a gombának.
Szóval kinyílt a világ, jártuk az országot, örültünk, hogy végre nem vonatozni kell a szüleinkhez, kb kéthetente beletekertünk 600-700 km-et, így is ment ez szépen míg egyik reggel a Mátrába indulva egy romantikus hétvégére felszállt a fehér füst az utca végén és még csak pápaválasztás sem volt.
Egyik barátommal a II. kerületből kivontattuk Pilisvörösvárra, sóher voltam a trélerhez, így egész jól fogyasztott mondjuk. Röpke 3-4 nap és 130 ezer forint után visszakaptam a kocsit és róttuk újra az utakat.
Ezután jó ideig csak olaj, szűrőcsere volt, meg pár apróság. Fél év műszakival vettem a kocsit 2015-ben, októberben kellett vinni újra, rendben volt minden, szépen lemostam, ráfújtam két doboz szilikonsprét, de a műszaki vizsga előtti este még elugrottam feleségemért a Westendhez ahol egy gokartozásból szabadul fiatalember telibe tolta a jobb oldalt, az első ajtótól a kocsi végéig. Elismerte bűnösségét, jött a biztibácsi és kapásból gazdasági totálkárrá nyilvánította az autót, így pár héten belül 270e forintot utaltak. (400e forintért vettük). Belendültem, hogy kicserélem az ajtókat, meg lefényeztetem, de hamar lefagyott a jókedvem pár fényező műhely ajánlata után, így maradt az ajtóba némi hullám és pár karc, amit magic filccel kihúztam.
Teltek a napok, múltak az órák, imádtuk a kocsit, 5,5 litert fogyasztott országúton, kb 7 litert városban, pályán meg hörgött 4000nél 130-as tempóval, de ment és ott sem volt vészes a fogyi. Megjártuk vele Erdélyt, Hollandiát, Szlovéniát és Horvátországot mindenféle gond nélkül. Majd Egerben egy ráfutásos balesetben belepukkantak. Szerencsére a vonóhorog megfogta a dolgot, irány Pilisvörösvár, csavarok ki, horog le, plusz ha már ottvagyok olaj, szűrő, estifény. Mehetünk tovább. Ez már 2018-ban volt.
2019-ben már gondolkodtam a cserén, ezért kicsit el is hanyagoltam szegényt, valamint a csillaggarázs sem tett jót a fényezésnek, kilincseknek, tipikus Fiat Brava betegség, pergett lefele minden. Azért néha még lemostam és kitakarítottam, ilyenkor mindig lelkiismeret furdalásom volt, hogy miért nem foglalkoztam vele többet, mert egyébként nagyon jól nézett ki.
Ja igen valahol itt körül volt egy nagy esőzés és beázott szerintem a sebességjeladó, így 235 000-nál megállt a mutató. Persze ezzel is úgy voltam, hogy kicserélem, ki is szereltem, de új 20e felett volt, használt meg csak messze volt, így hagytam a pibe. Megtanultam waze és fordulatszám alapján, hogy hol van az 50, 90, 130.
Aztán 2020-ban viszonylag keveset használtuk, jött a vírus, otthonmaradtunk, Pesten belül bringáztunk, vidékre is ritkábban mentünk és az év második felében valószínűleg megsértődött és elkezdte forralgatni a vizet. Volt hogy kifujta az összest, volt hogy csak melegedett, de full fűtésre kapcsolva visszahűlt és volt, hogy hetekig normálisan viselkedett. Kiszereltem a gyertyákat, az egyiken látszódott a víz nyoma, hengerfej. Itt már megszületett a döntés, hogy nem lesz megcsináltatva megint, megy ameddig megy, persze hosszú utakra már nem indultunk vele és a városi araszolgatást sem szerette. 2021-ben vettük meg az utódját egy Skoda Octáviát, pár hétig még apukám használta, majd elég sokat állt a ház előtt, először a bontóba akartam leadni, de jött egy srác és elvitte, remélem már más Fiat Bravákban él tovább alkatrészenként.
Ja igen, hogy miért nem szereltem meg semmit? Valószínűleg a tudatalattim blokkolt, mivel egyszer kicseréltem a víz hűtőt. Nemsokkal utána befizettem egy vezetéstechnikai tréningre a driving campben, ahol 15 perc után kifújta az összes vizet, pedig olyan jól ment a rántópad. Na ez azért volt mert túlhúztam egy csavart, ami műanyag volt és valszeg berepedt és eltört. Szóval autószerelői karrierem ott véget is ért.
Végszóként megvolt ennek a kocsinak a varázsa, sokan lenézik mert olasz, sokan lenézik mert 1.2-es, de amúgy meg 16 szelepes és ha kicsit pörgeted megindul. Mi imádtuk és nagyon sajnáltuk amikor elvitték. Szép kirándulásokat, élményeket szerzett nekünk és mai napig, ha látunk egy Bravát szóvá tesszük egymásnak és megemlékezünk.
Csatolom az első és utolsó róla készült képet.
Hibalista
- Szervónyomás gomba - Hengerfej - Sebességmérő - Katalizátor - Vízhűtő - Fűtőradiátor
Ide hordtam szervizbe
Pilisvörösvár magán szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 170962 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia 1.6 CRTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
