Nagy és szép olasz autó
Szöveges ítélet
Első autóként vettük, főleg a belső méretei miatt. Lévén, hogy 197 cm magas (és mellesleg nem könnyű) vagyok, nem jöhetett szóba bármilyen autó. Szüleimenk még a 96-os évjáratú brava-ja van, 1,4-es motorral, így volt tapasztalatom a konstrukciót illetően. Némi keresés után sikerült találni egy, már az 1,2-es 80Le-s motorral felszerelt "megújított" bravat.
Kényelem, belső tér:
Kategóriájának a legnagyobb autója, bátran ajánlom minden nagyobb termetű utazónak. Csomagtartó is tágas, három fő csomagokkal simán elfért egy egyhetes horvátországi úton. Még a két és fél méteres fenyőfát is elvittük benne úgy, hogy a csomagtartó ajtaja is csukva volt! A középső konzol itt szép íves, nem ér le a padlóig, így rengeteg hely marad a lábnak. Az újabb autók mindegyikébe hatalmas középső konzolokat helyeznek el, ezzel automatikusan kizárják a 185cm-nél magasabb embereket. 3 éves autóknál egyedül a ford focus felelt meg méretben (konzolban is...), ezért esett rá a választás, mint következő autóra.
Motor:
Első autónak megfelelt, elvitt mindenhová, előzni is lehetett vele, bár szüksége volt egy kis lendületre is. Emelkedőnek felfelé folyamatos visszaváltás szükséges, de leküzd minden akadályt. Fogyasztása a nyári időszakban 6-6,5 liter, télen 7-7,5 liter között mozgott. Klíma nem volt benne, így az nem növelte az autó fogyasztását, csak az utasokét.... Nagyon jó motort alkotott a fiat ezzel az 1,2-es 80LE-s erőforrással, kíváló választás lehet egy punto-ba, bravo-ba, vagy egy panda-ba, de brava modellbe javasolt az 1,6-os (1,1 tonna).
Olajat 15e km-ként cseréltünk, és soha egy cseppet sem evett meg.
Szervíz:
Javítani egyszer vittem szervízbe, akkor is csak egy izzó miatt (bal első lámpához férni kész csoda...). Nagyon drága és nem figyelnek oda. Amire én felhívtam a figyelmüket azt megnézték, de semmi mást nem vettek észre, holott lehetett hallani egyéb hangokat is. Találtam egy helyi szerelő mestert, aki bár drágán dolgozott, de megérte a pénzét, precízen javított minden hibát, és tanácsokkal látott el.
Állítólag típushiba az alapjárati motor meghibásodása, melyet elször még lehet javítani (kb. 10e Ft), de utána úgyis végleg elromlik. Ilyenkor jöhet a csere. Gyári BOSCH készülék ára 60eFt körül van, nekem a szerelőmnek sikerült 46-ból beszereznie.
Nagyon szerethető autó, nehezen válik meg tőle az ember. Fiatalabb, erősebb és jobban felszerelt autóra cseréltük le, nagy sajnálattal. Főleg a párom vált meg nehéz szívvel, főleg szép formája miatt. Ha az ember odafigyel egy kicsit, és vigyáz rá, akkor jó áron egy kényelmes, tágas, megbízható és szép autót kap.
Hibalista
- Első lengéscsillapítók
- Riasztó
- Alapjárati motor
- Jobb első sárvédő festés (mellettem lévő parkoló nem tudott vezetni..)
- Vezérműszíj, csapágyak cseréje 60ekm-nél
- Olaj és szűrők cseréje
Ide hordtam szervizbe
Fiat Fehérvár
Drága, és nem körültekintő
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Helyi mester
Drága, de megbízható
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Focus 1,6 Turnier (2003) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
