A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Bravo, Brava (1995-2001)

Bravo, Brava 1,6 SX 16 V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Minek nekem szerető, viszi ez a pénzt helyette!

Szöveges ítélet

Amikor 2005-ben autóvásárlásra szántam el magam, a barátaim nagy része annyit tanácsolt: Fiatot ne! Hogy szokott ez ilyenkor lenni? Megláttam a kocsit egy kereskedésben és egyből bele zúgtam a formájába, ami sztem még a mai kocsik között is megállja a helyét. Persze meg is vettem. A Bravám egy 1,6-os, 103 Le-s, metál kék verda volt, első elektromos ablakokkal, elektromos gyári napfénytetővel, elektromosan állítható és fűthető tükrökkel, két légzsákkal,állítható magasságú kormányoszloppal és vezető üléssel, 6 hangszóróval, színre fújt lökhárítókkal és színezett üvegekkel, ami akkor 7.5 évesen 1.200000 Ft-ért 73.000 km-rel nagyon is jó vásárnak tűnt. Klíma és ABS nem volt benne, de azokért a járgányokért, amelyekben voltak az előbb említett extrák, 2005-ben 2 miska körüli összeget kellett még leszurkolni (hejj, a válság előtti évek...). A kocsit a német piacra gyártották, ami a minőségén (hiába próbálja bárki is cáfolni) meg is látszott. A ny-i piacra akkor is és most is jobbat gyártanak a cégek, a digók is.
A hibákról, ill. a cserés alkatrészekről később (mindent ki kellett benne cserélni), de annyi hozzá tartozik a történethez, hogy a kuplungbovden szakadás volt az egyetlen, amikor cserben hagyott (éppen elég az is, gondolhatnánk helyesen). A többi szervizelést fakultatíve végeztettem, a magam és később a családom biztonsága érdekében.
Tény és való, hogy nagyobb törődést igényelt nyugati márkatársainál, de így agyongondoskodva, tizenhat évesen is megbízhatóan működött.
A gyorsulással soha nem volt baj, ment mint a mérgezett egér ha kellett, előzéskor különösen jól jött a temperamentumos olasz motor. Öt felnőtt személlyel, tele csomagokkal is képes volt hozni a stabil tempót.
A vége 195 körül volt, ezt még 2005-körül mentem vele.
A csomagtere meglehetősen tágas és jól pakolható.
A család igényei végett viszont szomorúan, de meg kellett válnunk egymástól. A rá költött alkatrészek ára így is horribilis volt, de egy év múlva a felét sem kaptam volna érte. Tizenhat évesen, egykori vételárának negyedéért ment el, beszámítva egy újabb csodába. Aki megveszi, még évekig tartó gyönyört kap, miután a szopások sorozatát nagyvonalúan bevállaltam én! :)

Hibalista

- A kopó alkatrészeket biza mind ki kellett cseréltetni a normális autózás élményéhez, szóval az alábbi felsorolás nyolc év folyamatos munkájának az eredménye : kuplungszett (2-szer), kuplungbovden, első fékbetét, féktárcsák, hátsó fékpofák, fékmunkahenger (2-szer), fékerőszabályzó (ja, nincs benne ABS), hátsó futómű javító szettel felújítva, első futóműben szilentek, elöl féltengely csere, féltengely gumiharang csere, lengéscsillapító elöl-hátul cserélve, rothadó kilincsek új műanyagra cserélve, színre fújva, önindító csere, termosztát cserélve, első ablaktörlő motor cserélve, akksi 2-3 évente, gyertyák 40 ezrenként cserélve, szűrők igény ill. km futás szerint cserélve, kapott pollenszűrőt is a nyári dzsuva miatt, a betétet évente cseréltettem, a légzsákvezérlő elázott, fillérekért vettem bele bontottat (a szakszervíz 163000-rel akart lenyúlni), a hátsó kipufogódobot cserélni kellett, a rendszer többi részét a hajlatokban mindenütt lakatoltattam (ott égnek ki), vezérlést 2-szer cseréltettem benne, mivel vásárlás során az egyik lámpa nem gyári volt, szereztem bele gyári bontottat motorral természetesen, első ködlámpát szintén kapott, mert bár gyárilag volt benne, az előző tulaj szanálta az enyémből, a végén a hűtő csepegése miatt kapott új hűtőt és csöveket is, hogy ne csepegjen, a váltót tömíttetni kellett a csepegés miatt, a motor egyéb iránt hibátlanul, 16 éves korát meghazudtoló módon működött/működik és soha sehol nem csepegett vagy folyt az olaj. A karosszéria jól karbantartott példányoknál rozsdamentes. Az enyémnél a vezető oldali első sárvédőt cserélni kellett, mert egy korábbi (előttem lévő) tulaj/ok hanyag felületkezelési munkája miatt mindig rozsdásodott. Csere után soha. A téli sóra viszont így is figyelni kell, mert a hátsó kerekek felverik a kavicsot a hátsó sárvédőkre, ott könnyen kikezdik a festést, a só pedig azonnal dolgozik! Erre mindenki jobban teszi, ha figyel, ha nem akarja évente fényeztetni a kocsit!

Ide hordtam szervizbe

Helyi szakik, ki átbaszós, ki lehúzós, ki tötymörgős. Hiába, ha nincs verseny, nincs minőségi szolgáltatás sem!

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Pál Autószervíz, Békéscsaba (Pál Géza és csapata), Tessedik u. 51.Kétszer ugyan azzal a problémával nem vittem a verdát hozzájuk, gyors, pontos, korrekt csapat. Munka végén megemeli az autót és megmutatja, hogy mi hová lett beépítve, árról a beszerelés előtt konzultál!!! Nem kertel, de ha bír még az alkatrész, nem cserélteti ki, hogy pénze legyen.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Peugeot 406
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Bravo, Brava 1995

További ítéletek (357 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)